advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 5 January 2012, 21:41   #1
BorTan
Just Joined!

BorTan's schermafbeelding

Standaard Silverlight (omzeilen / converten)

Geacht forum,

zo af en toe sla ik televisiedocumentaires op, om ze later nog eens terug te kijken of naar vrienden in het buitenland te kunnen sturen.

Hiervoor gebruik ik in mijn Windows 7 omgeving het programma WM Recorder 12.0.

Bij de meeste omroepen werkt dit, maar zeker niet bij RTL; deze gebruiken Silverlight, wat door WM Recorder wel wordt gedownload, maar later niet meer vanaf de harde schijf kan worden afgespeeld.

Mijn vragen: is er een mogelijkheid / programma wat dit wel afspeelt of is er een mogelijkheid / programma wat dit omzet in een normaal WMV bestand (het laatste zou mijn voorkeur hebben) ?

Bij voorbaat dank voor de door u genomen moeite, Robert.
Oud 5 January 2012, 22:27   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Een alternatief voor zo'n tooltjes die de stream rippen zou natuurlijk een screen capture tool zijn. Camstudio is een bekende.
http://camstudio.org/

Je moet dan wel video overlay / hardware versnelling uitzetten verlagen.
http://pixelmetrics.com/Tips/VidBlan...celeration.php
(kan zijn dat je dit in vista/7 via nvidia of AMD controle panel moet regelen, misschien wel helemaal niet nodig in vista/7)
Oud 6 January 2012, 17:37   #3
lex
PCM Engineer

Standaard

Ik erger me ook mateloos aan het programma Silverlight. Heb de laatste versie 5.1 ge?nstalleerd.

Vooral als ik naar RTL gemist kijkt dan heb ik een CPU belasting van maar liefst 100% hij komt zelfs tekort om dit zonder schokken, stoten en onderbrekingen weer te geven.

Moet alle programma's afsluiten anders red ik het al helemaal niet. Processor Intel T7200 Dual2core 2x2.0 GHZ 4 GB Geheugen OS. W7X64 Video kaart Ati radeon X1400.

Bestaat er inderdaad een alternatieve player die in plaats van Silverlight gebruikt kan worden.

En hoe installeer je dat.

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 6 January 2012 om 17:42
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2012, 14:02   #4
BorTan
Just Joined!

Standaard

Beste eNdEmiOn,

bedankt voor het meedenken, maar helaas, bood uw antwoord mij geen oplossing; wellicht eerder te wijten aan mijn gebrekkige kennis in deze, dan aan het programma zelf.
Via de download pagina, kwam ik ook nog op het programma AVS, wat echter ook geen soelaas bood.
Ergerlijk vind ik, na het afgraven van vele fora, dat er wel veel mogelijkheden schijnen te worden geboden, Flash om te zetten in Silverlight, maar niet andersom (een tekortkoming van Adobe of een goede bescherming van Microsoft ?).
Nog ergerlijker vind ik de policy van RTL, hun programma's (het gaat hier in het bijzonder over "Wereld van de Binnenvaart"), alleen maar te aanbieden in Silverlight en tevens buitenlandse IP adressen te blokkeren.
Na toch wel redelijk veel tijd aan deze materie besteed te hebben, geef ik het op en heb mijn in Duitsland wonende vrienden voor een lang weekeinde medio februari uitgenodigd, ten einde het programma bij mij te komen bekijken.

Met vriendelijke groet, Robert

p.s. ik heb nog geprobeerd hen via diverse programma's, de IP blokkering te laten omzeilen, maar zij krijgen dit niet voor elkaar.

Laatst gewijzigd door BorTan : 8 January 2012 om 14:10
BorTan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2012, 17:59   #5
fotoflex
PCM Newbie

fotoflex's schermafbeelding

Standaard

Gemistdownloader al geprobeerd?
http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
Oud 13 January 2012, 17:42   #6
BorTan
Just Joined!

Standaard

Beste Fotoflex,

helaas werkt dit ook niet, gezien de volgende pop-up:

"de nieuwe terugkijkdienst van RTL, RTLXL.nl heeft veel uitzendingen beveiligd met DRM, een techniek die (onder meer) downloaden van de video voorkomt. Er zijn slechts enkele uitzendingen van RTL (waaronder NIET die ik hebben wil), die niet beveiligd zijn".

Dan rest mij dus de volgende vraag: "hoe krijg ik DRM eruit ?"

Maar toch bedankt voor de tip, groeten, Robert
Oud 14 January 2012, 12:20   #7
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Op de website van RTl: http://www.rtl.nl/films/rtlvideo/help/service.xml lees ik:
"Het is niet toegestaan pogingen te ondernemen de beveiliging van films of series op rtlvideo.nl te omzeilen danwel buiten gebruik te stellen."

In de PCM Forum Regels en Richtlijnen lees ik:
6) Elk bericht dat direct of indirect assisteert in het overtreden van de Nederlandse wet, zoals bijvoorbeeld het vragen van gebrande kopie?n of ander illegaal gekopieerd materiaal, zal verwijderd worden. Berichten die ten doel hebben andere forumleden op te zetten om de wet te overtreden, zullen ook verwijderd worden. Het overtreden van de wet houdt ook in content van websites te plaatsen welke dit niet toestaan. Gebruikers die dit soort berichten plaatsen kunnen bestraft worden door de forum leiding of gerapporteerd worden aan de juiste instanties.

Ik denk daarom dat het niet is toegestaan om op dit forum te helpen bij het omzeilen van DRM...
Misschien kan een moderator meer zeggen over de legitimiteit van jouw specifieke vraag.
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2012, 13:43   #8
BorTan
Just Joined!

Standaard

Beste Porrelaar,

u zou in deze best eens gelijk kunnen hebben; mocht dit het geval zijn, neem ik mijn vragen terug en verzoek ik de moderatoren, dit onderwerp te verwijderen.

Groeten, Robert
Oud 14 January 2012, 15:18   #9
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Porrelaar moet dat nu? Als er iets niet in de haak zou zijn laat dat dan aan mods over. Overigens is het heel wat anders wat wettelijk niet mag en wat rtl erbij vermeld van wat ze niet willen hebben. Stel je koppelt de pc aan een VCR (via TV-out) en neemt het zo op zou je er dan ook een probleem mee hebben? Of misschien nog een beter voorbeeld om de zaak in perspectief te zetten je neemt het in eerste instantie al op via een VCR.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 14 January 2012 om 15:27
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2012, 13:50   #10
lex
PCM Engineer

Standaard

Sinds kort heeft RTL-"GEMIST" zijn website aangepast ik kan nu zonder problemen de uitzendingen bekijken. CPU belasting nu 30/40% wat ik een acceptabele belasting vind.

Ook andere uitzendingen als Politiek24, NL 1,2,3 gemist hebben dezelfde CPU belasting.

Daar ik geen televisie heb ben ik blij dat ik nu ongestoord naar RTL - Nieuws kan kijken.

Lex
lex is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten