advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > De Lounge

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 June 2011, 17:34   #21
lex
PCM Engineer

Standaard

En inderdaad, het gebruik dat jij noemt (TV/film kijken) vind ik niet passen bij een mobiel internet abbo. Je schreeuwt moord en brand omdat je gewoon te hoge eisen stelt. Het is hier 'onbeperkt' bij enigszins normaal gebruik. Dat staat er meer dan duidelijk, men heeft het over 'eerlijk gebruik'. 15GB is echt een heleboel in mijn optiek. Zelfs op mijn vaste internetlijn haal ik maar 20GB per maand, en dat is een huishouden van 5.

Maakt toch geen reed uit waar en hoe je gebruik maakt van internet of dit nu in een huis is of op een boot, tuinhuis, caravan, desnoods een duikboot.

Internet = internet en als je een onbeperkt internet pakket neemt en er voor betaald dan mag een klant ook verwachten dat het onbeperkt is anders mag het de naam onbeperkt niet voeren vind ik.

Een beetje onbeperkt bestaat nu eenmaal niet, een vrouw is ook niet een beetje zwanger.

Het mag dan ook geen moer uit maken of ik 1 of 40GB per maand gebruik dat moet ik geheel zelf weten.

Sommige schijnen helemaal mee te leven met die arme mobile internet aanbieders. Ik niet ik voelde de bui al aankomen toe die I Phones en smart phones kwamen en gebruik maakte van hetzelfde UMTS netwerk.

Dat was ook goed merkbaar aan het netwerk.

Het netwerk van Vodafone en T-mobile is 15 jaar oud sterk verouderd dus. Laten ze inderdaad eens minder geld geven aan de aandeelhouders en minder onnodige uitgave een super de luxe kantoren en meer geld investeren in hun netwerken.
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2011, 17:46   #22
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

Gezellig hier, in dit topic.
Je zou bijna vergeten dat je in De Lounge van een computerforum zit.

Fair Use Policy is niet echt 'fair', volgens Arnoud EngelFriet, ICT jurist
Citaat:
Het is de provider die eenzijdig vaststelt of je ?te veel? downloadt. En omdat daar geen objectieve criteria aan zitten, is dat een onredelijk bezwarend beding.
Bron

Maar wat kun je ertegen doen? Een proefproces starten, zoals Engelfriet voorstelt?
Nja, je moet je er maar bij neerleggen.
Oud 17 June 2011, 07:38   #23
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Nee die kijken naar zo snel mogelijk hun investering terugverdienen en daarna winst winst winst. Ze gaan echt geen winst inleveren als het niet echt noodzakelijk is en als er dan wordt gezegd die upgrades aan 't netwerk kunnen wel ff wachten dan wordt daar ook mee gewacht.
Nee, dat zijn de korte-termijn investeerders, die liften mee op een hype om op korte termijn winst te maken. Lange-termijn investeerders weten dat elk uitstel van de nodige investeringen ze later meer kost dan ze nu verdienen.

Citaat:
Je moest eens weten hoe vaak goede bedrijfsvoering plaats moet maken voor betere winstverwachtingen. Zeg nu zelf stel dat je met plan A naar verwachting dit jaar 3 miljoen aan winst kunt opstrijken terwijl plan B (veel beter is voor de lange termijn) waar je dit jaar maar 1 miljoen winst naar verwachting mee kunt opstrijken. Welk plan kies je dan? Duidelijk het merendeel zal plan A kiezen.
Niet mee eens. Het merendeel weet dat als ze niet kiezen voor plan B de winst in de komende jaren wel eens op kan drogen. Als ik dit jaar investeer en dus maar 1 miljoen winst maak kan ik de volgende 5 jaren w?l rekenen op 3 miljoen winst = 15 miljoen. Als ik niet investeer en dus dit jaar 3 miljoen opstijk gaat m'n netwerk achteruit en is m'n winst misschien 2 miljoen per jaar, na 5 jaar dus 10 miljoen. Ik weet wel waarvoor ik kies.
Als het echt zo zou zijn als jij zegt zouden er geen grote bedrijven meer bestaan, die zouden allemaal leegezogen worden door 'jouw' investeerders.
Oud 17 June 2011, 16:31   #24
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Als ik A roep, roep jij B dus daag , ga met jou niet verder in discussie. De wereld is echt zo verstandig niet zoals jij het doet voorkomen.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 17 June 2011 om 17:52
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2011, 16:40   #25
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

H?, volgens mij begon dit als een klacht naar telecom bedrijven en niet als onderling bekvechten.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2011, 21:54   #26
lex
PCM Engineer

Standaard

Was dit topic gestart om lotgenoten te vinden.

De meeste hebben een supersnelle onbeperkte internet verbinding zonder enige beperking. Via ADSL of kabel.

Een enkeling neemt het blijkbaar op voor die arme mobile aanbieders, och die hebben het toch zo zwaar. Blijkbaar een aandeelhouder?

Jaren lang heb ik dus echt onbeperkt internet gehad van T-Mobile zonder enige beperking. Opeens begon T mobile met de I phone en de andere volgde snel. Al die smart en I phones, al die kids die via hun smart phones muziek gingen downloaden.

De groei van smart phones met USTS was niet te stuiten, gevolg een zwaar overbelast netwerk. Hopla de oude koeien maar weer eens van stal halen de FUP.

Daar ben ik nu het slachtoffer van geworden.

Wanneer komt er nu eens een organisatie die het op neemt en in actie komt tegen deze oneerlijke praktijken.

Onbeperkt = onbeperkt en niet een klein beetje onbeperkt.

Nogmaals een vrouw is ook niet een klein beetje zwanger.

Hoop dat er snel een einde komt aan deze praktijken.

Dit topic is dan misschien niet vrolijk maar dat word je ook niet van deze ontwikkeling, zeker niet van 128 kbs "vergelijkbaar met een inbelverbinding van 10/15 jaar geleden.
Oud 18 June 2011, 13:19   #27
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Een beetje onbeperkt bestaat nu eenmaal niet, een vrouw is ook niet een beetje zwanger.
Nee, het is juist andersom: volledig onbeperkt bestaat niet! De vergelijking die je trekt is belachelijk. All-you-can-eat (onbeperkt eten) heeft ook als voorwaarden dat je niks mee naar huis neemt en alles ook daadwerkelijk opeet: dat is dus niet onbeperkt. Ga jij nu dat restaurant aanklagen omdat ze oneerlijk adverteren? Mij lijkt het niet meer dan redelijk.

Nogmaals: het is dus onbeperkt bij normaal gebruik. Kijk maar: als je normaal gebruikt zul je nooit aan de 15GB komen, dus nooit aan de 'beperking', wordt je niet beperkt en is het dus onbeperkt. Overigens kun je na die beperking alsnog onbeperkt verder op de lagere snelheid.

Nogmaals, ik vind je buitenproportionele eisen stellen. Je wilt veel voor weinig en wordt nu kwaad omdat dat gewoon niet kan.

Citaat:
Nou veel succes met je paar duizend aandelen KPN, kost je al snel een euro'tje of 20.000, dat heb ik echt niet zomaar rondslingeren.
Nee, gek he? Het geld dat de aandeelhouders krijgen is in proportie tot dat wat ze investeren. Aandelen kopen om het dividend is net als sparen: je krijgt geld omdat je geld uitleent, alleen nu niet aan de bank maar aan een bedrijf. Omdat je meer risico hebt en niet elk jaar uitgekeerd krijgt krijg je geen 2% rente maar 8% ofzo. Het zijn echt geen gouden bergen waar je geld in 3 jaar tijd verdubbeld. (dan had ik inderdaad allang een paar duizend aandelen KPN gekocht, nou, nee, bedankt)

Nu mag je mij en hans na?ef noemen, maar dan noem ik jou veel te achterdochtig. Zie je KPN niet investeren in glasvezel? Dat is echt geen investering zonder risico, er wordt wel degelijk ge?nvesteerd en niet allen op louweren gerust.

Laatst gewijzigd door ktf : 18 June 2011 om 13:24
ktf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2011, 22:02   #28
lex
PCM Engineer

Standaard Stop fup

KTF zeker een lekkere supersnelle ADSL, Kabel of wie weet glasvezel verbinding en uiteraard onbeperkt.

Er zijn mensen die er voor kiezen voor een UMTS internet verbinding omdat ze ook vaak op pad gaan zomers naar de camping, boot, caravan, camper. Die relatief meer moeten betalen voor hun aansluiting dan een ADSL of kabel abonnement.

Dat hebben ze er graag voor over.

Als het word beloofd verwachten deze mensen dan ook onbeperkt internet. Deze mensen worden nu belazerd bij het leven zou bijna het woord oplichting willen gebruiken maar dat is wel een heel zwaar woord.

Hoogste tijd dat consumenten organisaties in deze onfrisse praktijken duikt voor nader onderzoek. Wie weet een proef proces.

Een actiegroep lijkt mij niet eens zo slecht idee.

Laatst gewijzigd door lex : 18 June 2011 om 22:04
Oud 19 June 2011, 10:08   #29
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Ik kan het tot op zekere hoogte met je eens zijn over de term 'onbeperkt' maar van oplichting is geen sprake omdat in alle advertenties die tot nu toe voorbijgekomen zijn duidelijk werd vermeld dat er een FUP van toepassing is. Het is dan slim om eerst eens na te gaan hoe hoog de limiet is waarna de snelheid geknepen wordt, je houdt wel verbinding dus kunt nog internetten. Dat je deze voorwaarden niet leest kun je de provider toch niet kwalijk nemen? Mijn mobiele internetverbinding voor m'n smartphone heet ook onbeperkt te zijn maar heeft ook een FUP. Die heb ik eerst doorgelezen om te zien wat hier onder viel, en toen ik zo'n beetje naging wat ik allemaal wilde doen met de phone kwam ik tot de slotsom dat het voldoende was. Anders was ik op zoek gegaan naar een andere provider of ander abonnement.
Ik hoef niemand te verdedigen en ik heb ook geen aandelen maar je kunt niet alles op de providers schuiven.
Oud 19 June 2011, 19:39   #30
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
KTF zeker een lekkere supersnelle ADSL, Kabel of wie weet glasvezel verbinding en uiteraard onbeperkt.
Nee, helemaal niet. Tot voorkort had ik 2.5Mbit down, 0.25Mbit op. In upload stokte de verbinding nog wel eens waardoor effectief 10kB/s (80kbit/s) overbleef, maar dat was op zich, qua snelheid, goed te doen. Het duurde alleen wat langer. Voor de activiteiten die ik doe op het internet niet zo'n probleem, daar heb je eerder last van latency dan van een snelheidsbeperking. Ziggo heeft pas geupgrade, maar daar zat ik in principe prima op. Echt zware download/uploadtaken stel ik uit en doe ik op een verbinding waar dat wel kan.

Ik ga het nog een keer zeggen: onbeperkt bestaat niet, niets in onbeperkt, je kunt hoogstens zeggen dat je de beperking te laag vind om onbeperkt genoemd te worden. Nu, dat is dan een meningsverschil.

Laatst gewijzigd door ktf : 19 June 2011 om 19:42
ktf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten