advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > De Lounge

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 June 2011, 17:12   #11
lex
PCM Engineer

Standaard

Waarom ik veel data verbruik.

Niet zo moeilijk 6/7 maanden per jaar ben ik op mijn boot en heb ik behoefte aan mobile internet.

Tja al die dingen die je met een normale internet aansluiting ook doet.

Downloaden.
TV kijken "Journaal" actualiteiten.
Youtube
MSN met beeld en geluid.
Luisteren naar Internet radio

Dan gaan de gigabytes er snel door heen.

Waar het mij om gaat is dat het zoals als enkele ook al opmerken de boel in de zeik word genomen en daar houd ik niet zo van.

Als je van te voren een eigen keus voor beperkt internet maak dan moet ik inderdaad niet zeuren. Dit is gewoon de grote misleidende leugenachtige reclame voor een product dat niet blijkt te bestaan.

Van de week maar eens naar het juridische loket. Even informeren wat ik hier tegen kan doen.
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2011, 17:32   #12
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Tja onder jou bericht schijnt al genoeg door van wat er niet netjes aan is zoals keihard liegen in de advertentie.
Wat bedoel je hiermee? Waar laat ik onder mijn bericht iets doorschemeren?

Citaat:
Daarnaast zitten ze nu te zeuren over dat ze te weinig capaciteit hebben en dat de klant er maar voor op moet draaien. Jaren lang dikke winst gemaakt maar de capaciteit goed mee laten groeien met het aantal klanten en toenemend internet gebruik met de komst van zaken als youtube ed nee dat hebben ze niet gedaan.
Het (oneigenlijk) gebruik van mobiel internet neemt sneller toe dan verwacht. Mensen die met hun smartphone gaan Skypen, Viberen etc i.p.v. bellen zorgen voor hogere belasting van het netwerk maar ook minder inkomsten waaruit uitbreiding van de capaciteit betaald moet worden. Bij nagenoeg alle ISP's staat in de voorwaarden duidelijk dat het gebruik van VoIP niet is toegestaan maar daar heeft iedereen in toenemende mate maling aan. Niet vreemd dat ze dus willen onderzoeken wie dit doen en dit soort dataverbruik willen doorbelasten. Bij normaal gebruik kom je nagenoeg nooit aan de limiet van je FUP, ik niet tenminste en ik ben geen zuinige gebruiker. Maar ja, DVD's etc. downloaden via een mobiele verbinding is nou niet echt wat bedoeld wordt met normaal gebruik....
Oud 15 June 2011, 19:53   #13
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Er staat onder jou bericht niet in jou bericht. Ik heb het dus over de overige berichten die daarna geplaatst zijn.

Sneller dan verwacht is eerder sneller dan gehoopt (als in langer kunnen doen met verouderende hardware, geen geld willen inleveren voor investeringen). Het is toch al lang geleden dat youtube populair werd toen hadden ze al makkelijk kunnen inzien dat de bandbreedte vraag ook flink zou stijgen. Nu geef ik je gelijk dat films downloaden niet bepaald iets is dat je hoort te doen op een mobiel netwerk maar aan de andere kant zit je zo op hetzelfde verbruik als je een aantal trailers/filmpjes ed bekijkt wat toch wel onder regulier surfen valt (waar je dus gewoon bij uit kunt komen via HTTP).

Net ook weer zo'n bericht hoe NL achter loopt wbt het upgraden van het mobiele netwerk.
http://tweakers.net/nieuws/75068/ned...lger-umts.html
Oud 15 June 2011, 20:30   #14
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Sneller dan verwacht is eerder sneller dan gehoopt (als in langer kunnen doen met verouderende hardware, geen geld willen inleveren voor investeringen). Het is toch al lang geleden dat youtube populair werd toen hadden ze al makkelijk kunnen inzien dat de bandbreedte vraag ook flink zou stijgen.
Maar hoe komt het dat er niet ge?nvesteerd wordt? Omdat wij echte Nederlanders zijn, die willen veel voor weinig. We willen als consument onbeperkt surfen (en downloaden) op hoge snelheid voor een habbekrats. We nemen een goedkoop telefoonabbo'tje met internet en gaan dan VoIP'en omdat dat gratis is. Zo verdient de telecomprovider niet meer aan de telefoontikken van waaruit tot nu toe het onderhoud en de uitbreiding van het netwerk bekostigd werd. Je kunt van providers niet verwachten dat ze een supersnel netwerk met voldoende capaciteit opzetten en in de lucht houden van die paar luizige Euro's die wij bereid zijn te betalen. Er is geen provider die z'n netwerk uit zuinigheid laat verslonzen omdat hij weet dat de klant zo overgestapt is en moeilijk terugkomt als hij slechte ervaringen heeft. Je ziet wat er nu gebeurt: KPN geeft aan van plan te zijn om met DPI het netwerkverkeer te analyseren om te bekijken of er veel gebruik wordt gemaakt van diensten als Skype, Viber, MSN en meer van dit soort voice-chatdiensten, mogelijk met als gevolg dat mensen die deze diensten gebruiken om gratis te bellen hier een rekening voor krijgen. In de meeste overeenkomsten staat duidelijk dat VoIP-achtige diensten niet toegestaan zijn via het mobiele netwerk maar daar hebben we in toenemende mate maling aan. Handig toch, zo'n gratis babyfoon via internet, goedkoop toch, bellen met het buitenland via internet? Het kost alleen wel bandbreedte en die moet betaald worden, linksom of rechtsom. Maar de wereld is te klein en iedereen spreekt schande van KPN, hoe durven ze! Simpel: als ze niets doen hebben ze straks geen netwerk meer, ze moeten dus wel....
Oud 15 June 2011, 21:21   #15
lex
PCM Engineer

Standaard

O wat wilde de telecom aanbieders toch graag draadloos internet aanbieden voor al die smartphones, velen kochten zo ding en gingen er gebruik van maken opeens een overbelast netwerk gek h?.

Al jaren stapelen de klachten zich op en er word maar niets aan de netwerken gedaan. Veel verouderde netwerken die de capaciteit al lang niet meer aan kunnen.

Nu halen ze de data limieten weer van stal. Een tegenovergestelde beweging in moderne tijden.

We raken er als burgers al aan gewend dat we steeds meer moeten gaan betalen voor steeds minder, dit is toch weer een bewijs.

1 gigabyte is vandaag de dag niet bijster veel meer, De klanten moeten wel even veel blijven betalen voor hun internet abonnementen dat wel.

Gevolg dat veel klanten hun huidige provider de rug toe keren.

Vind dit een slechte ontwikkeling, tot dat er weer een echt onbeperkt internet gaat aanbieden. natuurlijk hebben de telecom bedrijven rond de tafel gezeten en hier afspraken over gemaakt.

Ik hoop maar snel dat er andere aanbieders komen en dat met 4G zou het probleem is opgelost.

Tja hoelang kunnen ze de klanten nog voor hun karretje spannen?

HANS60

Ga alstublieft geen medelijden hebben met die grote mobile aanbieders.

Je wilt niet weten wat er per maand binnen komt echt zo slecht draaien die mobile aanbieders niet hoor. Ze verdienen echt miljarden per jaar winst echt miljarden.

Hopla mijn abonnement €50,- per maand X €50,- =€600,- per jaar, en tienduizenden met mij. kassa. ping ping.

Laatst gewijzigd door lex : 15 June 2011 om 21:33
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2011, 00:33   #16
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

@Hans60
Kom op zeg ga je daadwerkelijk zo'n bedrijven verdedigen? Dit soort bedrijven maken makkelijk meer dan 30% winst. Dat is in principe geld dat ze over houden (het is niet eens zo dat lonen van winst betaald worden). Dat verdwijnt dus in de zakken van de aandeelhouders ipv dat er gewoon goed ge?nvesteerd wordt. Het geld is er echt wel maar owee als dat naar investeringen gaat ipv de aandeelhouders. Ondertussen mag de consument er voor opdraaien terwijl "Piet" (groot aandeelhouder) over de oceanen cruised met z'n meer dan 100m lange priv? jacht.
Oud 16 June 2011, 12:35   #17
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
We raken er als burgers al aan gewend dat we steeds meer moeten gaan betalen voor steeds minder, dit is toch weer een bewijs.
Sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon niet waar. Toen ik 3 jaar geleden een mobiel internet abbo afsloot (Vodafone) voor mijn laptop had ik een datalimiet van 250MB voor 30 euro per maand. Buiten de bundel werd afrekend in centen per MB, nu, dan ben je snel flink duur uit. Nu heb je het over 10GB FUP. En jij hebt het over meer betalen voor minder?

En inderdaad, het gebruik dat jij noemt (TV/film kijken) vind ik niet passen bij een mobiel internet abbo. Je schreeuwt moord en brand omdat je gewoon te hoge eisen stelt. Het is hier 'onbeperkt' bij enigszins normaal gebruik. Dat staat er meer dan duidelijk, men heeft het over 'eerlijk gebruik'. 15GB is echt een heleboel in mijn optiek. Zelfs op mijn vaste internetlijn haal ik maar 20GB per maand, en dat is een huishouden van 5.

Dus, zever maar lekker door, maar ik vind je eisen disproportioneel.

Citaat:
@Hans60
Dat verdwijnt dus in de zakken van de aandeelhouders ipv dat er gewoon goed ge?nvesteerd wordt.
Als het echt zo makkelijk was had ik allang een paar duizend aandelen KPN gekocht. Nee dus. Valt vies tegen hoeveel dat oplevert als je naar het risico kijkt. Als jij er anders over denkt, waarom heb je dan zelf geen aandelen KPN/Vodafone/T-Mobile? Diezelfde zielige consument kan ook gewoon aandelen kopen.
Oud 16 June 2011, 13:36   #18
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Nou veel succes met je paar duizend aandelen KPN, kost je al snel een euro'tje of 20.000, dat heb ik echt niet zomaar rondslingeren. Dus dat gaat echt niet zomaar op van koop maar lekker wat aandelen. Dat kunnen de meeste mensen zich gewoonweg niet veroorloven om een x aantal jaar een grote smak geld aan de kant te zetten voor je het hebt terugverdiend met een risico dat een bedrijf in de tussentijd omvalt (hoe klein die kans ook mag zijn). Als je een aantal miljoen hebt en je investeert een ton loop je niet veel risico dus een heel ander verhaal. Als je percentueel eenzelfde deel va je vermogen als niet miljonair gaat inzetten, dat schiet niet op en brengt een hoop extra administratie met zich mee voor relatief weinig wat snel de moeite niet waard geacht wordt zeker als je daarbij ook eigenlijk eerst een "economie opleiding" moet tellen om je wegwijs te maken in alle financi?le termen en berekeningen die je kant op komen.

Overigens heb ik het niet over aandeelhandelaren (korte termijn aandeelkoers belang) maar over aandeelhouders (bedrijfsbelang), daar zit meteen een stuk minder risico.
Oud 16 June 2011, 13:51   #19
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Overigens heb ik het niet over aandeelhandelaren (korte termijn aandeelkoers belang) maar over aandeelhouders (bedrijfsbelang), daar zit meteen een stuk minder risico.
En die kijken dus naar het bedrijfsbelang op langere termijn, en gaan dus niet voor snelle winst. Het lijkt er op dat je verstrikt gaat raken in je eigen verhaaltjes....
En wat is er al snel niet de moeite waard? Jij hebt het over winsten van meer dan 30% die naar de aandeelhouders gaan. Noem mij een bank waar het zo snel gaat en ik stort er al mijn geld op.... Kan ik stoppen met werken.

Laatst gewijzigd door Hans60 : 16 June 2011 om 13:53
Hans60 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2011, 16:15   #20
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Nee die kijken naar zo snel mogelijk hun investering terugverdienen en daarna winst winst winst. Ze gaan echt geen winst inleveren als het niet echt noodzakelijk is en als er dan wordt gezegd die upgrades aan 't netwerk kunnen wel ff wachten dan wordt daar ook mee gewacht.
Je moest eens weten hoe vaak goede bedrijfsvoering plaats moet maken voor betere winstverwachtingen. Zeg nu zelf stel dat je met plan A naar verwachting dit jaar 3 miljoen aan winst kunt opstrijken terwijl plan B (veel beter is voor de lange termijn) waar je dit jaar maar 1 miljoen winst naar verwachting mee kunt opstrijken. Welk plan kies je dan? Duidelijk het merendeel zal plan A kiezen.

Geld op een bank storten en achterover gaan zitten "rente" opstrijken is wat anders dan investeren! Dat is toch echt iets waar je actief mee aan de gang moet gaan. Die drempel is toch een stuk hoger zeker als je al je geld erop gaat zetten risico vrij is het niet. Maar zelf een klein risico is toch een te groot risico om je hele hebben en houden ergens op in te zetten voor de meeste mensen, maar als je het aandurft ga ervoor, goede kans dat je de vruchten ervan plukt.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten