advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > De Lounge

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 June 2011, 18:12   #1
lex
PCM Engineer

Standaard Onbeperkt, Onbezorgd ,draadloos UMTS internet? Vergeet het maar.

Velen is het al overkomen opeens een dreigbrief op de mat dat u teveel data heeft verbruikt. Als u geen maatregelen neemt word u snelheid naar 128KB terug geschroefd.

November vorig jaar ben ik overgestapt naar Vodafone omdat ik ontvangst problemen had met T-Mobile.

Nu 7 maanden later een brief dat ik te veel data verbruik.

Enorme grote vraagtekens . Hoezo teveel data gebruikt??????? ik heb toch onbeperkt onbezorgd internet?????

Mijn abonnement

enig verschil dat ik een 1 jarig abonnement heb.

Ben er goed ziek van 128 kbs komt overeen met een inbelverbinding van weleer, slak traag dus.

Het is een trend ook T-mobile heeft sinds kort ook een data bundel van 15GB "voorheen echt onbeperkt" en laten we eerlijk zijn wat is vandaag de dag nog een 1 Gigabyte. Een DVD film downloaden is al 4.35 GB.

Wil weten of er nog lotgenoten zijn? Schaam u niet ik ben er ook ingetuind.

Wat kun je als consument hier tegen doen?
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2011, 19:24   #2
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

Maak je niet zo druk man.

Ik heb eens zo'n KPN-dongeltje gehad. Handig als je een 2de IP-adres nodig hebt.
Maar na een paar uurtjes torrent-en , kreeg ik een berichtje dat mn datalimiet was verbruikt.

De echte downloadsnelheid ging ineens terug naar zo'n 45 KB / s.
Nee, dat is geen typfout: 45 kB/s

Internetten ging nog wel, maar een filmpje op jouwbuis (youtube) van 4 minuten duurde bijna een half uur voordat -ie geladen was.

Ach ik moest erom lachen.
Misschien ook wel omdat ik niet afhankelijk was van die verbinding.
In jouw geval is het toch wat pijnlijker.

Lees die voorwaarden eens door. Doe ik ook niet altijd, maar daar staat vast iets in onder de noemer 'Fair Use Policy".
t' Is maar wat je 'fair use' noemt.
Oud 14 June 2011, 20:03   #3
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Als je de berichten op bv tweakers had gevolgd wist je dat het behoorlijk rommelt wbt mobiel dataverkeer. Tja het is niet netjes wat die bedrijven doen maja aan de andere kant, mobiel internet is ook niet echt bedoeld om films ed te gaan downloaden.
Oud 15 June 2011, 07:42   #4
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Wil weten of er nog lotgenoten zijn? Schaam u niet ik ben er ook ingetuind.
Je bent nergens 'ingetuind', je heb niet goed gelezen.... In de advertentie die jij aanhaalt betreffende jouw abonnement staat duidelijk vermeld: 'Op dit abonnement is een Fair Use Policy van kracht.' Dit zal in je contract bij de voorwaarden ook nog ergens duidelijk (uitgelegd) staan. Als jij niet de moeite neemt om dit te lezen kun je een provider er niet van beschuldigen de zaak te bedonderen.
Oud 15 June 2011, 07:44   #5
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Als je de berichten op bv tweakers had gevolgd wist je dat het behoorlijk rommelt wbt mobiel dataverkeer. Tja het is niet netjes wat die bedrijven doen maja aan de andere kant, mobiel internet is ook niet echt bedoeld om films ed te gaan downloaden.
Wat is er niet netjes aan wat 'die bedrijven' (ik neem aan dat je KPN etc. bedoelt) doen?
Oud 15 June 2011, 08:22   #6
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Nou ja, 'onbeperkt internet' verkopen wat niet helemaal onbeperkt is... toch, het zal waarschijnlijk een kwestie van kleine lettertjes zijn.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2011, 11:57   #7
lex
PCM Engineer

Standaard

Bedankt voor jullie reactie.

TJA ALS.

Hier mee kan ik duizenden regels vullen met als. Als ik dat niet had gedaan dan????? Als ik toen beter had opgelet had ik dat ongeluk niet gehad.

Inderdaad als ik de kleine letters had gelezen dan. Had ik dat abbonement niet genomen, maar daar gaat het nu even niet om.

Het gaat ook niet om de provider Vodafone maar om de aanbieder die misleidende aanbiedingen doet op zijn website die dus niet waar gemaakt kunnen worden.

O wat is makkelijk on je als winkelier achter de FUP te verschuilen.

Wie van jullie leest altijd de kleine lettertjes dan juist heel weinig 2 van de 10 misschien.

De meeste mensen en dus ook ik gaan uit van de informatie die op de website staat vermeld en deze moet eerlijk zijn.

Daar staat tocht duidelijk vermeld onbeperkt internet "de snelheid word nooit teruggeschroefd. Ik zou zeggen bekijk en lees de link nog eens.

En natuurlijk als ik wist dat het om 10GB per maand ging wat ik dus blijkbaar maximaal mag gebruiken had ik dit abonnement nooit genomen.

Zat jaren bij T-Mobile en die hadden echt onbeperkt internet. Nu ook een bundel van Maximaal 15GB. oude klanten kunnen de rit uitzitten en voor nieuwe klanten geld een data bundel van 15GB

Maar dit muisje heeft nog een staartje. Neem hier niet zonder slag of stoot genoegen mee. Heb een gruwelijke hekel als ik benadeeld word zou bij zeggen word opgelicht maar dat is wel een heel groot woord.

Diverse consumenten instanties heb ik al aangeschreven.

Laatst gewijzigd door lex : 15 June 2011 om 12:11
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2011, 12:08   #8
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Ik wens je veel succes maar geef je weinig kans. Door je krabbel onder het contract te zetten geef je aan accoord te gaan met de regels en voorwaarden. Dat je ze niet gelezen hebt is jouw fout, en nu dus ook jouw probleem. Zolang er in die voorwaarden geen absurde dingen staan waarvan ieder weldenkend mens begrijpt dat je daar nooit mee accoord zou gaan zul je er toch echt aan vast zitten. Op de site van de aanbieder staat toch duidelijk, in even grote letters als de rest, dat er sprake is van een Fair Use Policy. Daarin staat waarschijnlijk dat de snelheid wordt teruggebracht naar een lagere snelheid als je je niet aan die FUP houdt. Met ingang van de nieuwe maand ga je dan weer naar de volle snelheid. De standaard snelheid van het netwerk (28800) zal niet teruggebracht worden naar bijv. 20000
Oud 15 June 2011, 15:34   #9
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans60 Bekijk bericht
Op de site van de aanbieder staat toch duidelijk, in even grote letters als de rest, dat er sprake is van een Fair Use Policy.
Maar, er staat ook in grote letters: "onbeperkt" en "uw snelheid wordt nooit teruggeschroeft". Dat is dus gewoon niet waar en daar hoor je dus ook niet mee te adverteren. Natuurlijk, geen enkele aanbieder van mobiel internet kan zonder FUP, maar dan moet je gewoon het woord 'onbeperkt' niet gebruiken, dat is namelijk gewoon niet waar.

Aan de andere kant: ik vraag me toch echt af wat jij met dat mobiel internet doet. Af en toe mail checken en een website opzoeken (dat is waar het voor bedoeld is namelijk) hoeft echt niet veel meer dan een paar honderd megabyte te verstoken. Dat jij het normaal vindt dat je films gaat downloaden over een mobiele internetverbinding, sorry, maar dat vind ik dus echt niet normaal.
Oud 15 June 2011, 16:33   #10
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans60 Bekijk bericht
Wat is er niet netjes aan wat 'die bedrijven' (ik neem aan dat je KPN etc. bedoelt) doen?
Tja onder jou bericht schijnt al genoeg door van wat er niet netjes aan is zoals keihard liegen in de advertentie.

Daarnaast zitten ze nu te zeuren over dat ze te weinig capaciteit hebben en dat de klant er maar voor op moet draaien. Jaren lang dikke winst gemaakt maar de capaciteit goed mee laten groeien met het aantal klanten en toenemend internet gebruik met de komst van zaken als youtube ed nee dat hebben ze niet gedaan.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten