advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 17 April 2011, 13:32   #1
lex
PCM Engineer

Standaard LOGO module programmeren?

Ik ben opzoek naar hobbyisten met LOGO programmeer ervaring.

Verdiep mij in het Logo project van Siemens. Denk dat ik dit kan gebruiken als controlecenter voor de totale controle van mijn generator. Mijn generator is een kleine 6PK Kubota EA300 dieselmotor met een zware 24 volt 75 amp?re dynamo.

Het probleem is dat het toerental nogal inzakt bij belasting van de motor, stel ik hier het gas op af dan draait de motor weer veel te snel al deze minder belast word. De motor heeft een eigen toeren regeling deze werkt alleen bij 3000 toeren.

De diesel draait bij mij hoogstens 1500 toeren, op dit toerental werk de toeren regeling niet. Wil dit elektronisch gaan regelen. Toeren meting door middel van een sensor en correctie door middel van een actuator elektro motortje met vertraging klein armpje dat de gashandel regelt.

Taken LOGO MODULE.

1 Gloeien
2 starten.
3 Contact deze word na 2 minuten ingeschakeld dus ook de dynamo.
4 Toeren meting, corrigeren als deze ter laag of te hoog is. 5 Temperatuur bewaking VDO sensor met alarm contact.
6 Oliedruk bewaking VDO sensor met alarm contact.
7 Motor stoppen "trekmagneet" ook handig bij temp, olie Alarm.
8 bedrijfsuren teller.
5 Data log naar de PC indien mogelijk.

Heb gisteren mijn LOGO 24RC module binnen gekregen 2e hands besteld via marktplaats voor €50,-

Heb wat PDF bestanden gedownload mij werd al snel duidelijk dat ik voor de toeren telling de teller "COUNTER" niet kan gebruiken, dat ik gebruik moet gaan maken van de Analoge drempelwaardeschakeling die werkt met een spanning van 0/10volt? of zou ik de frequentie meting teller kunnen gebruiken?

HOE ZOU IK MEETPULSEN KUNNEN GEBRUIKEN?