advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 May 2010, 11:17   #1
lex
PCM Engineer

Standaard USB 3.0 in slechts 30% van de nieuwe computers.

Laatst bracht weer ik een bezoek aan de ceintuurbaan in Amsterdam "de computer straat" Weer hield ik een onderzoek, noteerde ik het aantal computer modellen met en zonder USB 3.0 poorten.

Weer moest ik constateren dat de meeste verkochte computers geen USB 3.0 poorten hadden

De invoering gaat stroop traag of moet ik zeggen zo traag als een schildpad.

Zoon mooie nieuwe supersnelle standaard en slecht 30% van de nieuw verkochte computers beschikt er over.

Het probleem zit niet bij de winkels maar bij de toeleveranciers die blijkbaar eerst van hun oude zooi af moeten.

De vraag waarom gaat de invoering van USB 3.0 zo verrekte langzaam?

De invoering van USB 2.0 in 2000 verliep tocht wel stukke sneller.

Is dit toeval of zit er meer achter?

Laatst gewijzigd door lex : 30 May 2010 om 21:44
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2010, 12:26   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou het zo snel moeten gaan. Met usb 2.0 kun je vaak prima werken. Zo niet hebben mensen hun apperatuur anders ingericht (esata bv).

Met andere woorden de meeste mensen zitten er niet direct op te wachten. Persoonlijk zou ik er ook geen drol aan hebben een aantal USB 3 poortjes. Heb geen enkel apparaat die daar gebruik van kan maken (de extra snelheid).
Leuk als het erop zit maar niet iets om per direct ook dieper voor in de buidel te tasten.
Oud 28 May 2010, 14:42   #3
lex
PCM Engineer

Standaard

Op You tube staan diverse tests,

1 Het kopi?ren van bestanden van of naar een harddisk gaat velen malen sneller 70/100 MBS in plaats van de 28/32 MSB die bij USB 2.0 gebruikelijk is.

Er komt steeds meer Full HD apparatuur USB 2.0 kan deze grote data hoeveelheden niet aan verslikt zich hierin gevolg haperingen in het beeld.

Het aanbod van USB 3.0 randapparatuur is groter dan het aanbod van computers. In alle winkels die ik heb bezocht had elke winkel wel harddisks, dia scanners, HD Tv kaarten die al werkte op USB 3.0

Wanneer heeft elke nieuwe computer die de winkel verlaat USB 3.0 poorten?

Vind dit een belachelijke en schadelijke ontwikkeling voor de computer branche.

Laatst gewijzigd door lex : 17 June 2010 om 00:24
Oud 28 May 2010, 15:02   #4
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Wat mij betreft mag het best op ieder moederbordje zitten maar er zijn genoeg reden te bedenken waarom dit niet het geval is.

- Hogere kosten.
- Er is gedoe geweest met patenten ed.
- Bestaande apperatuur heeft er vaak niks aan.
- USB 3 komt op een beetje ongunstig moment, er is niet net weer een nieuwe reeks cpu's en dus ook moederborden gelanceerd.
- Er is niet zo gek veel vraag naar. Zeg nu zelf hoe vaak is de gemiddelde pc gebruiker nu bezig met grote hoeveelheden data verplaatsing (waar dus de frustraties van een langzame verbinding de kop opsteken)?
- Etc...

Leuk extra'tje dus als het erop zit maar een nieuwe krachtige cpu en/of gpu is vele malen interessanter.
Oud 30 May 2010, 21:57   #5
lex
PCM Engineer

Standaard

Kan je vertellen als je aan video bewerking doet heel veel bestanden moet kopi?ren dat het een must is als je een usb 3.0 harddisk aan je computer hebt hangen.

Ik heb sinds een maand een USB 3.0 kaart in mijn computer zitten ook meteen maar een 1.5 TB harddisk gekocht met usb 3.0 en dat gaat echt dubbel zo snel.

Wie heeft er belang bij, op de lange termijn elke computer gebruiker. Omdat heel veel toepassingen gewoon sneller kunnen werken op usb 3.0

USB 2.0 zal net als USB 1.0 langzaam het veld verlaten. Ik hoop dan ook dat elke nieuw verkochte computer in 2011 over een USB 3.0 poort beschikt.

Laatst gewijzigd door lex : 1 June 2010 om 00:51
Oud 30 May 2010, 22:53   #6
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Ik denk dat bij de eerstvolgende grote release van nieuwe desktop cpu's er maar weinig mobo's zonder usb3 zullen worden uitgebracht.

p.s. Als je veel aan videobewerking doet en van a -> b sleept met grote bestanden gebruik je toch allang esata?
Oud 1 June 2010, 01:00   #7
lex
PCM Engineer

Standaard

moest een keus maken E-Sata of een USB 3.0 kaart, mijn moederbord heeft standaard geen E-Sata. Daar ik nog maar 1 vrije PCI slot over had heb ik toch maar voor een USB 3.0 kaart gekozen.

Heb nog gezocht naar een combo kaart E-Sata + USB 3.0 maar die kon ik niet vinden.

USB 3.0 heeft meer te bieden dan E-Sata Veel meer, E-Sata heeft 1 taak USB 3.0 daarmee kan veel meer.

Jammer dat de invoering zo stroop traag gaat, heel jammer.

Ik hoop op een stroomversnelling.
Oud 17 June 2010, 00:33   #8
lex
PCM Engineer

Standaard

Heel langzaam komt er toch verandering, licht toename van computers met USB3.0.

Ook het aanbod van apparatuur vooral harddisk neemt snel toe. Toch hebben nog te weinig nieuwe computers USB3.0.

Die oude voorraad is waarschijnlijk nog steeds niet op?

Zolang ook fabrikanten computers met USB2.0 blijven maken blijft het aanbod van computers met USB2.0 een feit.

Mensen moeten ook zelf bewuster worden van wat ze kopen. Koop gewoon geen computer zonder USB3.0.

Een wijze les van lex.
Oud 17 June 2010, 16:50   #9
mathijsie
PCM Lord

mathijsie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Kan je vertellen als je aan video bewerking doet heel veel bestanden moet kopi?ren dat het een must is als je een usb 3.0 harddisk aan je computer hebt hangen.
Ga je gang, koop een PC met USB 3.0, ik hou je niet tegen. De gemiddelde gebruiker heeft, zoals endemion al aangeeft, niet direct behoefte aan USB 3.0. Sterker nog: ik denk dat de meeste mensen niet eens weten wat het is. Verder is ook lang niet iedereen met videobewerking en andere operaties met grote bestanden bezig, dus een must is het voor de meesten zeker niet.
Bovendien zit USB 3.0 nog niet op de iets oudere modellen moederborden, en zal het een flinke schep geld kosten om alleen nog het "nieuwste van het nieuwste" te gebruiken.
Zoals het met dit soort ontwikkelingen vaak gaat: de consument bepaalt. Als de consument USB 3.0 wil, zal de consument USB 3.0 kopen met als gevolg dat 3.0 niet meer weg te denken wordt. Wil de consument het (nog) niet, nou, dan is 2.0 voldoende.
Ik vind het in ieder geval geenszins "schandelijk", of "zorgelijk". Als men er echt op zit te wachten, komt het allemaal vanzelf wel. En tsja, als niemand er behoefte aan heeft, dan duurt het gewoon langer. Zo werkt het nu eenmaal.
Oud 17 June 2010, 23:57   #10
bee_c4
PCM Lord

bee_c4's schermafbeelding

Standaard

ik zal wel zien,
en neem aan dat usb 3 backwards compatible is (of niet soms?)
het komt wel,ik maak in ieder geval er geen haast mee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex
Kan je vertellen als je aan video bewerking doet heel veel bestanden moet kopi?ren dat het een must is als je een usb 3.0 harddisk aan je computer hebt hangen
eeh, wat dacht je van een snelle intere schijf?

Laatst gewijzigd door bee_c4 : 18 June 2010 om 00:02
bee_c4 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten