advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > De Lounge

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 May 2010, 11:14   #21
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Ik vind het een veel grotere uitdaging gratis software te gebruiken ipv illegale, niet-gratis software te gebruiken. Alle software die ik persoonlijk gebruik (dus niet voor mijn studie) is gratis en legaal. Ik heb Kubuntu ipv Windows met OpenOffice.org ipv MS Office, The GIMP ipv Photoshop, Inkscape ipv Adobe Illustrator, Blender ipv zoiets als 3D Studio Max en spelletjes speel ik niet. Voor mijn studie heb ik Windows 7 in een virtuele machine met SolidWorks om te tekenen, en heb ik MATLAB native op Kubuntu draaien.
Oud 8 May 2010, 00:31   #22
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxstar Bekijk bericht
Inderdaad en bepaalde vormen van Malware (stealth-varianten) worden door reguliere virus en malware scanners niet gezien.
En niets is voor niets, en vaak krijg je er wel iets extra's bij een leuke malware infectie.
Kijk eens naar de onderstaande website's hoeveel malware problemen er dagelijks behandeld worden, en dit zijn maar twee NL fora waar dit gedaan wordt.
1. HijackThis
2. Nucia
De meeste malware infecties zijn gewoonweg een oorzaak door het gebruik van illegale software, internet gebruik en besturingssystemen die niet up-to-date zijn.

Hieronder wat voorbeelden op VirusTotal van gescande cracks e.d....
http://www.virustotal.com/nl/analisi...a51-1262789066
http://www.virustotal.com/nl/analisi...58a-1262789284
http://www.virustotal.com/nl/analisi...e1a-1262788875
http://www.virustotal.com/nl/analisi...baa-1262693257
http://www.virustotal.com/nl/analisi...d30-1251635581
http://www.virustotal.com/nl/analisi...e94-1262774831
http://www.virustotal.com/nl/analisi...83a-1262414449

Hieronder nog een leuk artikel over malware en stealth technieken.

By nature, a computer virus must modify something in the host system in order for it to become active. This may be a specific file, a boot sector, or a partition sector, more commonly known as a MBR (Master Boot Record). Regardless of what it is, it must be modified in some type of way. Unless the infection takes control of portions in the system to manage accesses to modifications that have been made, the changes will typically become visible, leaving the virus exposed. This very nature has led writers to design malicious codes that are for more elusive.

Understand the Stealth Virus

A stealth virus is one that conceals the changes it makes. This is done by taking control of system functions that interpret files or system sectors. When other applications request data from portions of the system modified by the virus, the infection reports back the accurate, unchanged data, instead of the malicious code. In order for this to occur, the virus must be actively present in the memory.

An example of a stealth infection is Brain, the very fist DOS virus. Brain is a system infector that begins by monitoring physical disks. It then redirects all attempts to read an infected sector to sections on the disk where the original, uninfected boot sector is located. Other viruses to follow this trend were Frodo and the Number of the Beast, two viruses classified as file infectors.

How the Stealth Virus Works

It is important to know that many viruses not only hide, but encrypt the original data they have infected. Some victims may use traditional DOS commands such as FDISK/MBR or SYS to fix the problem, an instance that could make things much worse. If the virus is overwritten with FDISK/MBR, the hard drive will have no way to recognize what's in the partition table and cannot access the encrypted data without aid of the virus. For this reason, anti-virus software is recommended to eradicate a stealth virus rather than self maintenance.

Virus coders mainly use the stealth approach to elude virus scanners. Those that have not been designed to do so, because the malicious code is fairly new or the user's anti-virus software isn't up to date, are often described as stealth viruses as well. The stealth technique is a contributing factor to why most anti-virus programs function best when the system is booted from a clean CD or floppy disk. By doing this, the infection is not able to seize control of the system and the changes it makes can be exposed and immediately dealt with.

In general, a stealth virus will hide itself in system memory every time a program scanner is run. It employs various techniques to hide any changes so that when the scanner looks for altered sections, the virus redirects it to any area that contains the clean, uninfected data. A more advanced anti-virus program can detect a stealth virus by searching for evidence of changes within system sectors along with areas that are more susceptible to attack, regardless of how it is booted.
Heb het artikel gelezen, lasig om te lezen zwarte letters op een blauwe achtergrond.

Als je een goede beveiliging hebt en je bent slim scan je eerst alles wat je binnen haalt, tenminste ik wel, en inderdaad het komt wel eens voor dat in die key generators virussen zitten.

Norton herkend deze direct en plaatst het in quarantaine. Wat ik veel erger vind zijn de wel bekende Windows updates die tijdens het internetten zogenaamd krijgt, zo echt dat je er bijna in trapt maar spy,maleware blijkt te zijn.

Velen trappen er in en hopla hele computer overhoop. Windows komt nooit met updates tijdens het internet gebruik.

Laatst een kennis in rep en roer bij wie dit is over komen. Spybot er overheen gehaald en de elende was weer verwijderd.

Gelijk bij hem Norton ge?nstalleerd
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2010, 00:25   #23
lex
PCM Engineer

Standaard

Het loopt al naar de 11.000 had toch wel verwacht dat ze nu meer stemmen zouden hebben. Vraag mij af hoeveel tijd ze hebben om de benodigde 40.000 stemmen te verzamelen mocht dit een maand zijn dan gaan ze het niet halen?

Als het op dit tempo door gaat gaat het nog wel 1 1/2 maand duren voordat ze het bij elkaar hebben ze zijn begonnen op 27 april nu is het 12 mei.

Heeft u nog geen stem uitgebracht? Doe dan dan even.

Groetjes Lex
Oud 12 May 2010, 06:15   #24
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Heeft u nog geen stem uitgebracht? Doe dan dan even.
Kun jij dan reageren op mijn vraag en daarmee mij vertellen waarom ik moet stemmen? (post 5 van dit onderwerp)

Citaat:
Dus je wilt ze rechten afpakken? Waarom zou een artiest niet zelf mogen bepalen hoe hij zijn werken beschikbaar maakt?
(...)
Oud 20 August 2010, 07:30   #25
lex
PCM Engineer

Standaard Deze actie loopt op niets uit.

Leuk en goed initiatief loop alleen op een dood spoor.

Ze hadden voor dit wetsvoorstel minimaal 40.000 stemmen nodig en de teller staat op 13571 stemmen. net gecontroleerd zie datum plaatsing dit bericht.

Ik weet niet binnen welke termijn ze deze stemmen moeten afdragen?

Conclusie Mislukt.

Lex
Oud 20 August 2010, 12:41   #26
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Tja heb er ook verder niks over gehoord in de media behalve hier op het forum dan.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten