advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > De Lounge

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 May 2010, 11:49   #11
pascallj
PCM Lord

pascallj's schermafbeelding

Standaard

Daar heb je zeker een punt, maar downloaden via de bekende en onbekende wegen gaat nog altijd sneller dan via iTunes e.d. Daarbij, als je mijn muziek collectie even gaat legaliseren, ben je toch al gauw een paar duizend euro kwijt. Om dan nog maar te zwijgen over de software collectie. Waaronder de dure Adobe Photoshop etc.

Daarbij is het een uitdaging om te vinden wat je zoekt en om het compleet binnen te krijgen en wel nagenoeg gratis.

Als het allemaal niet zo duur was, had ik alles al lang legaal gedaan, maar ik ben gewoon ontiegelijk veel geld daar mee kwijt dan. Misschien dat als je iets legaal hebt dat je minder snel gaat kopen maar nu is het in principe gewoon van: "O die is leuk, die ook wel, agh die kan er ook wel bij."
Oud 6 May 2010, 11:57   #12
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascallj Bekijk bericht
Daar heb je zeker een punt, maar downloaden via de bekende en onbekende wegen gaat nog altijd sneller dan via iTunes e.d. Daarbij, als je mijn muziek collectie even gaat legaliseren, ben je toch al gauw een paar duizend euro kwijt. Om dan nog maar te zwijgen over de software collectie. Waaronder de dure Adobe Photoshop etc.

Daarbij is het een uitdaging om te vinden wat je zoekt en om het compleet binnen te krijgen en wel nagenoeg gratis.

Als het allemaal niet zo duur was, had ik alles al lang legaal gedaan, maar ik ben gewoon ontiegelijk veel geld daar mee kwijt dan. Misschien dat als je iets legaal hebt dat je minder snel gaat kopen maar nu is het in principe gewoon van: "O die is leuk, die ook wel, agh die kan er ook wel bij."
Ah, de standaard excusen staan er weer bij.
Oud 6 May 2010, 12:01   #13
pascallj
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shellghost Bekijk bericht
Ah, de standaard excusen staan er weer bij.
Dat zou best eens kunnen ja. Zo is mijn mening nu eenmaal.

Ik zou het zelf ook rot vinden als iemand mijn software gratis zou publiceren. Ik zou zelfs gaan proberen om het eraf te krijgen.

Maar op de een of andere manier doe ik het bij anderen ook, het downloaden dan. Vooral omdat het gewoon iedere keer weer een uitdaging is, zal hij het doen of zal hij het niet doen. Zelfde als het zelf modificeren van software (om het maar even netjes te noemen) wat voor mij ook gewoon steeds weer een uitdaging is.
Oud 6 May 2010, 13:16   #14
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hi,
en dan vraag je af waar die 39 vreemde apparaten in je apparaatbeheer
vandaan komen.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2010, 13:18   #15
pascallj
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Koenen Bekijk bericht
Hi,
en dan vraag je af waar die 39 vreemde apparaten in je apparaatbeheer
vandaan komen.
Groet Piet.
Dus jij wil zeggen dat dat daar iets mee te maken heeft? Lijkt mij wel heel sterk. Al mijn software die ik download is nagenoeg virusvrij . Met nadruk op nagenoeg.

En verder heb ik nog nooit problemen gehad met illegale/gemodificeerde software dus denk niet dat dit er iets mee te maken heeft...
Oud 6 May 2010, 14:01   #16
Piet Koenen
PCM Lord

Standaard

Pascal,
als je download hoeven het niet altijd virussen te zijn die meekomen.
Heb je wel eens gehoord van de onzichtbare reclame op TV en ook
op het bioscoopscherm?
Zoek het maar eens op.
Groet Piet.
Oud 6 May 2010, 14:02   #17
pascallj
PCM Lord

Standaard

Ja natuurlijk. Maar wat wil je daar in dit geval mee zeggen?
Oud 6 May 2010, 14:34   #18
Piet Koenen
PCM Lord

Standaard

Pascal,
dat je niet weet wat je veborgen, dus onzichtbaar, mee download wat door
slimme mensen er in is gestopt, reclame, malware, worms, virus enz. enz.
groet Piet.
Oud 6 May 2010, 15:13   #19
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Koenen Bekijk bericht
Pascal,
dat je niet weet wat je veborgen, dus onzichtbaar, mee download wat door
slimme mensen er in is gestopt, reclame, malware, worms, virus enz. enz.
groet Piet.
Inderdaad en bepaalde vormen van Malware (stealth-varianten) worden door reguliere virus en malware scanners niet gezien.
En niets is voor niets, en vaak krijg je er wel iets extra's bij een leuke malware infectie.
Kijk eens naar de onderstaande website's hoeveel malware problemen er dagelijks behandeld worden, en dit zijn maar twee NL fora waar dit gedaan wordt.
1. HijackThis
2. Nucia
De meeste malware infecties zijn gewoonweg een oorzaak door het gebruik van illegale software, internet gebruik en besturingssystemen die niet up-to-date zijn.

Hieronder wat voorbeelden op VirusTotal van gescande cracks e.d....
http://www.virustotal.com/nl/analisi...a51-1262789066
http://www.virustotal.com/nl/analisi...58a-1262789284
http://www.virustotal.com/nl/analisi...e1a-1262788875
http://www.virustotal.com/nl/analisi...baa-1262693257
http://www.virustotal.com/nl/analisi...d30-1251635581
http://www.virustotal.com/nl/analisi...e94-1262774831
http://www.virustotal.com/nl/analisi...83a-1262414449

Hieronder nog een leuk artikel over malware en stealth technieken.

By nature, a computer virus must modify something in the host system in order for it to become active. This may be a specific file, a boot sector, or a partition sector, more commonly known as a MBR (Master Boot Record). Regardless of what it is, it must be modified in some type of way. Unless the infection takes control of portions in the system to manage accesses to modifications that have been made, the changes will typically become visible, leaving the virus exposed. This very nature has led writers to design malicious codes that are for more elusive.

Understand the Stealth Virus

A stealth virus is one that conceals the changes it makes. This is done by taking control of system functions that interpret files or system sectors. When other applications request data from portions of the system modified by the virus, the infection reports back the accurate, unchanged data, instead of the malicious code. In order for this to occur, the virus must be actively present in the memory.

An example of a stealth infection is Brain, the very fist DOS virus. Brain is a system infector that begins by monitoring physical disks. It then redirects all attempts to read an infected sector to sections on the disk where the original, uninfected boot sector is located. Other viruses to follow this trend were Frodo and the Number of the Beast, two viruses classified as file infectors.

How the Stealth Virus Works

It is important to know that many viruses not only hide, but encrypt the original data they have infected. Some victims may use traditional DOS commands such as FDISK/MBR or SYS to fix the problem, an instance that could make things much worse. If the virus is overwritten with FDISK/MBR, the hard drive will have no way to recognize what's in the partition table and cannot access the encrypted data without aid of the virus. For this reason, anti-virus software is recommended to eradicate a stealth virus rather than self maintenance.

Virus coders mainly use the stealth approach to elude virus scanners. Those that have not been designed to do so, because the malicious code is fairly new or the user's anti-virus software isn't up to date, are often described as stealth viruses as well. The stealth technique is a contributing factor to why most anti-virus programs function best when the system is booted from a clean CD or floppy disk. By doing this, the infection is not able to seize control of the system and the changes it makes can be exposed and immediately dealt with.

In general, a stealth virus will hide itself in system memory every time a program scanner is run. It employs various techniques to hide any changes so that when the scanner looks for altered sections, the virus redirects it to any area that contains the clean, uninfected data. A more advanced anti-virus program can detect a stealth virus by searching for evidence of changes within system sectors along with areas that are more susceptible to attack, regardless of how it is booted.
Oud 6 May 2010, 17:01   #20
pascallj
PCM Lord

Standaard

Ok? ik geef toe. Ik heb echt wel eens een virusje gedownload. Wel eens meer dan een paar keer. Maar meestal werd hij meteen gedecteerd of anders gewoon een keer scannen in veilige modus of via een andere harde schijf.

Dat weegt niet op tegen de voordelen van het goedkoop illegaal downloaden. Daarbij download ik bijna alleen maar van nieuwsgroepen (FTD) en ik vertrouw gewoon op de mensen die dingen daar neerzetten net als dat ik daar dingen neerzet.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten