advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 16 April 2010, 10:38   #1
lex
PCM Engineer

Standaard Invoering USB 3.0 doelbewust vertraagd?

juni 2009 enthousiaste berichten over usb 3.0.

Ik wilde de afgelopen week voor een kennis een nieuwe computer kopen, Ik was onaangenaam verrast vond in vijf winkels geen enkele computer met 3.0 aansluitingen. kon voor €35,- extra een usb 3.0 kaart laten inbouwen.

Nu April 2010 heeft slechts 1 van de 10 nieuw verkochte computers een usb 3.0 aansluiting treurig maar waar!

Er is nog maar een merk dat notebooks verkoopt met USB 3.0 poorten en dat is Asus.

Kortom waar blijft de USB 3.0 standaard nou?

Heb het idee dat de USB 3.0 standaard kunstmatig word afgeremd/tegen gehouden, om eerst de oude voorraad te verkopen en daarna pas met nieuwe computers te komen. Heb zelfs het idee dat hierover onderlinge afspraken zijn gemaakt.

Mocht dit waar zijn dan vind ik dit een schandalige ontwikkeling.

Laatst gewijzigd door lex : 16 April 2010 om 15:36
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2010, 12:50   #2
ceex
PCM Lord

Standaard

je bent wel achterdochtig, lijkt mij beetje sterk
de betere Gigabyte mainboards P55/H55 chipsets hebben toch een NEC USB 3.0 aanboord ondertussen en ext HD en USB sticks zijn er al

volgens mij ging dit bij USB 2.0 indertijd precies hetzelfde
ik weet niet of iedereen al zit te wachten op de nieuwe standaard, de eerste tests met doorvoer was ook maar 2-3X t.o.v. USB2.0

de E-SATA heeft betere snelheden met ex HD en USB sticks

Laatst gewijzigd door ceex : 16 April 2010 om 12:53
ceex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2010, 15:32   #3
lex
PCM Engineer

Standaard

Losse onderdelen, moederborden, usb 3.0 kaarten, zullen ongetwijveld wel los te-koop zijn. Het gaat gewoon om het feit dat ik vorige week in de vijf winkels die ik had bezocht geen enkele PC kon vinden standaard met USB 3.0 poorten.

Uit eindelijk heb ik maar een pc via een webwinkel besteld woensdag was hij in huis.

Hoop snel dat USB 3.0 door gaat breken en dat winkeliers de huidige computers van USB 3.0 voorzien zonder extra bijbetaling.

Dat ook fabrikanten hun nieuwe net/notebooks standaard uitrusten met USB 3.0

USB 2.0 is te traag vooral bij het kopi?ren van bestanden.

Laatst gewijzigd door lex : 16 April 2010 om 15:34
Oud 22 April 2010, 09:09   #4
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Nee, verschillende chipsetfabs remmen USB 3 af, Intel bijvoorbeeld, omdat die binnenkort met een eigen aansluiting komt die met USB 3 moet concurreren.
Oud 28 April 2010, 04:52   #5
lex
PCM Engineer

Standaard

nog meer aansluit standaarden dan. In de loop der jaren hebben wij voorbij zien komen.

RS 232 De oer aansluiting van 1962 die die vandaag de dag nog steeds
word gebruikt.

RS 432

Parallelle printer poort.

IDE bijna 20 jaar de standaard aansluiting geweest voor de harddisk.

SCSI word vandaag de dag nog steeds gebruikt, Alles is veel duurder. Word vooral in servers en bedrijfs computers gebruikt.

NAS Word vooral in servers gebruikt.

SATA De succesvolle opvolger van de IDE standaard.

E-SATA voor een snelle externe harddisk verbinding, word jammer genoeg te weinig toegepast, te weinig net/notebooks en ook desktops hebben een E-SATA aansluiting, jammer erg jammer.

USB 1.0/1.1/1.2 in 2000 opgevolgd door de USB 2.0 standaard

USB 2.0 dus al 10 jaar de standaard.

Firewire 400/800 is jammer genoeg niet zo populair terwijl dit de beste en snelste standaard is, weinig nieuwe computer en zeker notebooks hebben nog een firewire aansluiting.

Binnenkort hopen we dat USB 3.0 de standaard gaat worden.

Zit mij af te vragen of De computer wereld ,De consument , De hobbyist wel op nog een nieuwe standaard zit te wachten?

Weer nieuwe apparatuur dat alleen werkt met de nieuwe aansluit standaard?

Laatst gewijzigd door lex : 16 May 2010 om 20:49
Oud 28 April 2010, 17:14   #6
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
NAS Word vooral in servers gebruikt.
NAS is geen opslagtechniek, het is een soortnaam voor opslagruimte die je via een netwerk kunt benaderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Firewire 400/800 is jammer ook geflopt terwijl dit de beste en snelste standaard is, weinig nieuwe computer en zeker notebooks hebben nog een firewire aansluiting.
Firewire is zeker niet geflopt, je zag het echter vooral in een niche-markt. In camcorders bijvoorbeeld, zie/zag je veel meer Firewire dan USB. Dat komt Firewire met een ander doel is gemaakt dan USB, USB is voor kleine apparaten met voornamelijk asynchrone verzending, toetsenbord bijvoorbeeld. Firewire is een aansluiting die gemaakt om zoveel mogelijk snelheid over te maken. Op 4 van de 5 van de computers van minder dan 10 jaar oud bij mij thuis zit Firewire, dus ik kan het geen floppen noemen.
Oud 16 May 2010, 21:02   #7
lex
PCM Engineer

Standaard

Ik zeg ook niet dat firewire dood is, alleen lang niet meer zo populair als enkele jaren gelen. Toen werden er veel harddisks verkocht voor alleen firewire of cobo usb 2.0 en firewire.

Ik vond het kopieerden van computer naar harddisk via firewire altijd sneller gaan. Jammer dat firewire minder populair is geworden. Ook de opvolger de firewire 800 daar verneem je weinig van.

Enkele merken als Lacie en WD brengen nog harddisks uit met firewire.

Jammer dat de E-Sata niet zo populair is geworden als waarop men gerekend had. te weinig notebooks en netbooks hebben E-Sata.

Intel schijnt bezig te zijn met optische data overdracht standaard wat heel snel schijnt te gaan.

Kortom ook ik denk bij nader inzien dat er wel nieuwe data poorten en standaarden zullen blijven komen.

Met De USB 3.0 standaard kunnen we gezien de zeer hoge snelheid wel weer even voort.

Tja de vraag die wij ons zelf moeten stellen wanneer is snel, snel genoeg?
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten