advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 January 2012, 15:00   #1
lex
PCM Engineer

Standaard Word 2012 het jaar van de thunderbolt?

Word 2012 het jaar van de Thunderbolt? Apel verkoopt al langere tijd computers met standaard een Intel Thunderbolt aansluiting.

Nu Thunderbolt in de nieuwe generatie Intel chipsets word gebakken, kunnen we binnenkort de eerste PC'S met een Thundebolt aansluiting verwachten.

Intel heeft wel een goed moment uitgekozen om juist nu in crisistijd de Thunderbolt standaard voor de PC Wereld te introduceren.

Wat meteen opvalt zijn de soms exploitanten prijzen die voor Thunderbolt producten worden gevraagd. In sommige gevallen 3X zo veel als vergelijkbaar PC randapparatuur.

Ik ben bang als Thunderbolt apparatuur zo belachelijk duur blijft dat de PC gebruiker hobbyist het links laat liggen en kiest voor het veel goedkopere USB3.0 variant en het gaat floppen in de PC Wereld.

Even wat prijzen.

Een simpele aansluitkabel kost alleen al €50,- Onvoorstelbaar. Word standaard niet eens bij een Lacie harddisk geleverd.

Een Harddisk van Lacie €357,- wel is waar met raid opstelling dan nog behoorlijk gepeperd. Er moet dus nog eens €50,- bij opgeteld worden voor een aansluitkabel die er standaard niet bij zit.

Een Thunderbolt monitor kost €900,- Deze blijkt overigens alleen nog door Appel gemaakt en verkocht te worden. Andere merken hebben blijkbaar weinig interesse? althans ik heb er nog niets over vernomen.

Dit alles zorgt ervoor dat ik tot nu toe sceptisch tegenover het Thunderbolt project sta, of het wel of geen succes gaat worden, word mede bepaald door het prijskaartje wat aan de Thunderbolt producten hangt of komt te hangen.

Of de hogere snelheid de buitensporige exploitanten prijzen kan rechtvaardigen heb zo mijn twijfels dit zullen de klanten moeten gaan bepalen?

Weet Wel zeker dat de prijs bepalend is of de consument wel of geen Thunderbolt product(en) koopt.

Als het gaat floppen in de PC WERELD zal het een speeltje van de Appel boys blijven de "Yuppen" met geld die het er graag voor overhebben. aangevuld door een kleine groep met PC gebruikers die het zich kunnen veroorloven en het geld er voor over hebben.

Waaronder figuren die geilen op hoge benchmarks en hun pc tot het uiterste vergen zelfs stikstofgas niet schuwen. Gemiddeld drie grafische kaarten in sli mode hebben door gekoppeld.

Of deze groep groot genoeg is om Thunderbolt rendabele te houden?

Toch hoop ik het beste voor Thunderbolt er is al zoveel geld in ge?nvesteerd.

Lex.

Laatst gewijzigd door lex : 15 January 2012 om 02:21
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2012, 16:31   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Wat mij betreft is dat thunderbolt allang geflopt. Het alternatief van AMD ziet er nog iets interessanter uit.
http://tweakers.net/nieuws/79301/amd...tningbolt.html

Maar ook dat geef ik niet veel kans van slagen. Niemand die er echt op zit te wachten weer een nieuwe interface. We hebben er nu al zoveel, DVI, HDMI, displayport en natuurlijk worden de oudere vormen ook nog genoeg gebruikt (component, VGA, s-video, composite, etc).

Denk dat uiteindelijk USB wel eens de standaard verbinding voor zo'n beetje alles zou kunnen worden.
Oud 14 January 2012, 16:54   #3
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Wat mij betreft is dat thunderbolt allang geflopt. Het alternatief van AMD ziet er nog iets interessanter uit.
http://tweakers.net/nieuws/79301/amd...tningbolt.html

Maar ook dat geef ik niet veel kans van slagen. Niemand die er echt op zit te wachten weer een nieuwe interface. We hebben er nu al zoveel, DVI, HDMI, displayport en natuurlijk worden de oudere vormen ook nog genoeg gebruikt (component, VGA, s-video, composite, etc).

Denk dat uiteindelijk USB wel eens de standaard verbinding voor zo'n beetje alles zou kunnen worden.
Inderdaad lightningbolt lijkt mij het zelfde laken en part. Waar de consument behoefte een heeft is een duidelijke standaard waar hij op kan vertrouwen.

Wel word het tijd dat de organisatie achter de USB standaard al gaat werken aan een opvolger de USB4.0 met weer een verdubbeling van de snelheid.

En inderdaad Thunderbolt is gedoemd te floppen in de PC Wereld gewoon veel en veel te duur. De consument moet dit jaar elk dubbeltje twee keer omdraaien.

Er gaan hele moeilijke tijden aanbreken en niet alleen voor de computerbranche maar voor de hele elektronica sector.

Mensen stellen dure aankopen langer uit en blijven langer doorwerken met hun oude computer.

Tja die Thunderbolt word wel in een zeer ongunstig tijd ge?ntroduceerd.

Ik en vele computervrienden en kennissen lopen niet warm voor de Thunderbolt standaard. Gewoon veel te duur een vergelijkbaar USB3.0 product kost de helft of nog minder dan dat.

Thunderbolt maakt wel een hele goede kans in de industrie in grote instellingen en bedrijven.

De consument loopt nu hard weg als hij de prijzen ziet.

Blijf toch het beste hopen voor de Thunderbolt standaard maar dan moeten de prijzen wel drastisch omlaag.

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 14 January 2012 om 16:59
lex is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten