advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > De Lounge

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 June 2011, 20:10   #31
lex
PCM Engineer

Standaard

Inderdaad we zullen het niet eens worden, geeft ook niets, ik vind, en dat ben ik.

Ik vind dat klanten niet belazerd mogen worden, Dat klanten geen diensten belooft mogen worden die niet waargemaakt kunnen worden.

Inmiddels schijnen er plannen te zijn voor een stichting die zich tegen deze praktijken wilt keren.

En terecht, Mensen belazeren en deze vervolgens ook nog eens 2 jaar vastnagelen aan een beperkt product. Als verkoper je vervolgens, achter een FUP verschuilen dat is de huidige misselijkmakende praktijk waarmee velen slachtoffers te maken hebben.

Dit aantal neemt alleen maar toe nog steeds worden deze misleidende reclames op websites en in winkels geplaatst.

Nog steeds tuinen mensen er in en tekenen veelal voor 2 jaar.

DIT IS NU EENMAAL DE PRAKTIJK EN DAAR MOET NODIG VERANDERING IN KOMEN EN IK ZEG DIT HEEL STELLIG. KAMERVRAGEN MOETEN HIEROVER GESTELD WORDEN EN SNEL OOK.

Laatst gewijzigd door lex : 20 June 2011 om 20:17
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2011, 08:50   #32
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Nog steeds tuinen mensen er in en tekenen veelal voor 2 jaar.
Da's de gemakzucht van de mensen: ze lezen de voorwaarden niet door. De providers verschuilen zich niet achter de FUP, ze hanteren en handhaven hem. Daarbij hebben ze een bepaalde speelruimte. De FUP gaat veelal uit van een maximumverbruik van 10x het gemiddelde verbruik van alle gebruikers. Als dit gemiddelde omhoog gaat doordat iedereen meer gaat internetten etc. zal de FUP-limiet automatisch mee omhoog (moeten) gaan. Als er geen FUP meer mag worden gehanteerd zal het gevolg zijn dat er harde datalimieten ingesteld gaan worden. Dat is dan n.l. nog de enige manier om het dataverkeer binnen de perken te houden. Bij mijn vroegere ISP had ik ook te maken met een FUP, maar ik ben daar maar een enkele keer op aangesproken ondanks dat mijn verbruik wel eens te hoog lag. Als dit verbruik lag in een periode dat anderen daar weinig last van hadden (bijv. 's nachts of in de vroege ochtend) hoorde ik daar nooit iets van.
Maar nogmaals: een provider beschuldigen van oplichting omdat z'n (potenti?le) klanten de voorwaarden betreffende de FUP niet lezen ondanks dat deze duidelijk vermeld staat gaat me iets te ver.
Oud 23 June 2011, 12:37   #33
lex
PCM Engineer

Standaard

De meeste aanbieders van mobiele internet hebben nu wel vermeld dat het om een data bundel gaat met de hoeveelheid data. Heel duidelijk dan weet je in ieder geval hoeveel data je mag verbruiken.

Er zijn er nog genoeg die dit niet doen. Die nog steeds vermelden dat het om onbeperkt internet gaat bij mijn leverancier staat nog steeds vermeld en de snelheid zal niet worden terug geschroefd "zie link eerste post".

Ze liegen dat ze barsten want daar word wel mee gedreigd door Vodafone.

De reclame code commissie heb ik benaderd en start een onderzoek, afwachten maar.
lex is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten