advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 November 2010, 09:32   #1
lex
PCM Engineer

Standaard Blu-ray-spelers breken nog niet echt door

ZIE LINK

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2630751&WT.mc_id=nb

Het antwoord is heel simpel. Veel mensen waaronder ik hebben voor dat beetje extra kwaliteit geen extra centen over vooral nieuwe films op Blu ray zijn bijna niet te betalen.

De kwaliteit van de DVD daar zijn de meeste mensen dik tevreden over. Bovendien zijn de Blu-ray branders nog veel te duur. Tel daar de economische crisis bij op en de ellende die ons nog te wachten staat als burger met dit nieuwe kabinet.

Daarbij komt dat optische opslag van data erg gevoelig is voor krassen en beschadigingen aan de disk verder knaagt de tijd aan de opgeslagen data. Tot een jaar geleden had ik enorm veel films op DVD gebrand. Heb al tientale CD'S en ook DvD's in de vuilnisbak kunnen gooien omdat ze niet meer leesbaar waren.

Van al mijn dual layer disks "disks met twee lagen" werkt er geen een meer, de tweede laag is niet leesbaar.

Ben nu bezig om alle films naar harddisk te kopi?ren redden wat er nog te redden valt, van de top films maak ik een back-up.

Nee optische opslag op disk is mij te kwetsbaar en te onbetrouwbaar op de langere termijn.

Flash opslag zal een waardige opvolger worden hoop ik, de capaciteit neemt zienderogen toe en de prijzen gaan omlaag.

Laatst gewijzigd door lex : 28 November 2010 om 03:27
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2010, 11:20   #2
Marc H
PCM Newbie

Standaard

Hmmm, ik denk dat het probleem ergens anders ligt. We hebben het over br-spelers in een computer. Niet over br-schrijvers.

Je moet wel een bijzondere pc hebben (htpc's even uitgezonderd) wil je het verschil zien en horen tussen een DVD n een Blu-Ray.

Een gemiddelde pc heeft een +/- 22" scherm en een 2.0 audio systeem. Daarop zie/hoor je gewoon weinig/geen verschil tussen een DVD en een Blu-ray. Dus daarvoor hoef je geen blu-ray te kopen. Software voor de op Blu-ray? Nog niet gezien Ik kan het gemist hebben, maar volgens mij is het er niet. Nog geen reden om een-Blu-ray het te kopen.

maar zelfs op een home cinema installatie is Blu-Ray, in mijn ogen, niet echt nodig.

Ik heb een bovengemiddelde Home Cinema installatie thuis staan. Ik zie en hoor de verbeteringen van een Blu-Ray wel. 1080P is gewoon scherper, en een goede DTS-Master track klinkt beter dan een Dolby Digital 5.1 van een DVD.
Maar de prijs van een Blu-ray film tegenover dezelfde film op DVD doet zelfs mij vaak besluiten om de DVD te kopen. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon ver te zoeken. Toen de markt overging van VHS naar DVD overging duurde het ook een hele tijd voordat DVD's populair werden. En dat is nu bij Blu-ray ook.
Er zijn niet zoveel films die ik het waard vind om op Blu-Ray te hebben, ook omdat ik er al veel op DVD had. In het begin zit je nog wel eens van WoW, maar al snel raak je eraan gewend. Als de film boeit merk je het verschil al snel niet meer. Zeker niet wanneer er moeite is gedaan voor de conversie naar DVD, met een goede DTS track. Waarvoor zou je dan de veel hogere prijs betalen voor een blu-ray? De extra's?
Site - Way2fast: intel Core i7-920 - Asus P6T - Scythe Mugen 2 - OCZ tripplechanel 6 GB 1600 - 4x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) - 4x Samung 1.5 TB eco (Raid 5) - RocketRaid 2300 - 4x Samung F1 1TB - 2x XFX 4890 Black Edition - Samsung 2693HM 26" - IIyama Prolite B2712HDS- Lian Li PC-A70B - Coolermaster M850 Real Power
Marc H is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2010, 11:29   #3
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hi,
de toegevoegde waarde is voor mij niet genoeg om het geld er aan te
besteden;
ik ben ook niet zo'n beeldkwaliteitsfreak en op mijn PC monitor al helemaal
niet.
Dus m.a.w. het diept voor mij niet op.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2010, 13:52   #4
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Denk dat we het ook allemaal wel een beetje gehad hebben met die 1-malig te beschrijven zooi. Daar zijn we destijds met de CD en DVD mooi ingetrapt. Maar wel knap eigenlijk om van een virtueel "product" (bits) een wegwerp product te maken.

Nu nog een printer die geen inkt meer nodig heeft
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten