advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > Praat mee over het laatste nieuws

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 March 2010, 06:31   #1
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard Internet Explorer 9 ziet het levenslicht

Het staat hier niet, maar Microsoft heeft een previewversie van Internet Explorer 9 online gezet, met flink nieuwe mogelijkheden en volgens Microsoft zelf is de snelheid van 's werelds meest gebruikte browser in deze versie nu hoger dan die van Firefox.

Wat vinden jullie?
Oud 18 March 2010, 06:50   #2
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hem zelf net gedownload en geprobeerd, en ik moet zeggen dat hij naar mijn idee duidelijk sneller is dan zijn voorganger, het werkt erg fijn. (voetnoot: ik werk op Linux met Windows in een virtuele machine) Kijk vooral eens naar de HTML 5 demo's, zoals dat astroids spelletje en de t-shirt maker... typisch iets wat altijd met flash gedaan wordt, maar met SVG+Javascript ook uitstekend te doen is.
Oud 18 March 2010, 07:06   #3
bee_c4
PCM Lord

bee_c4's schermafbeelding

Standaard

ik hoop dat IE9 geen eigenaardigheden meer heeft bij het weergeven van pagina's , iets wat soms nog wel eens het geval is.
(maar gelukkig wel steeds minder)
Oud 18 March 2010, 13:58   #4
K_E_V_I_N
PCM Lord

K_E_V_I_N's schermafbeelding

Standaard

Ben benieuwd, ga het nog wel eens even uitproberen!
K_E_V_I_N is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2010, 09:44   #5
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard Geen Internet Explorer 9 voor Windows XP

Windows XP gebruikers kunnen straks niet naar Internet Explorer 9 upgraden, zo heeft Microsoft bekendgemaakt. Dinsdag lanceerde de softwaregigant een "preview" versie van de browser, maar die werkt alleen op Windows 7 en Vista. Ook de uiteindelijke versie zal niet op XP werken. IE9 gebruikt volgens Microsoft nieuwe technologie?n die alleen in Windows 7 beschikbaar zijn, en zijn gebackport naar Vista. "Deze technologie?n zijn afhankelijk van ontwikkelingen in het display driver model dat voor het eerst in Windows Vista werd ge?ntroduceerd."

Sommige XP-gebruikers zijn niet blij met Microsoft's beslissing. "Ik ga geen nieuwe PC voor IE9 kopen en ik betwijfel of ik de enige ben, aangezien XP een prima OS is!", aldus "Chris" op het IE Blog. "Stoppen met de ondersteuning van XP is een van de slechtste beslissingen die het IE Team ooit genomen heeft, waarschijnlijk nog slechter dan het uit elkaar halen van het IE Team in de IE6 dagen", merkt een andere gebruiker op. Een woordvoerster zou inmiddels hebben laten weten dat IE9 alleen op "moderne besturingssystemen" werkt, en daar valt het negen jaar oude XP niet onder.

Oplossen
Gebruiker Danny Gibbons waarschuwt dat mensen die XP blijven gebruiken, zo gedwongen worden om met IE8 te blijven surfen, waardoor dit de nieuwe IE6 wordt. Als Internet Explorer 9 vandaag zou verschijnen, zou het op slechts een kwart van alle systemen te installeren zijn.

Volgens Net Applications hebben Windows 7 en Vista bij elkaar 25% van de markt in handen, terwijl 65,5% van de mensen nog steeds Windows XP gebruikt. Sheri McLeish, analist bij Forrester, denkt dat het probleem zichzelf zal oplossen. "Dit is de stok om van XP af te komen. Wat gaan deze gebruikers anders doen, naar Linux overstappen of eeuwig XP blijven draaien?"
Oud 21 March 2010, 22:12   #6
K_E_V_I_N
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxstar Bekijk bericht
Windows XP gebruikers kunnen straks niet naar Internet Explorer 9 upgraden, zo heeft Microsoft bekendgemaakt. Dinsdag lanceerde de softwaregigant een "preview" versie van de browser, maar die werkt alleen op Windows 7 en Vista. Ook de uiteindelijke versie zal niet op XP werken. IE9 gebruikt volgens Microsoft nieuwe technologie?n die alleen in Windows 7 beschikbaar zijn, en zijn gebackport naar Vista. "Deze technologie?n zijn afhankelijk van ontwikkelingen in het display driver model dat voor het eerst in Windows Vista werd ge?ntroduceerd."

Sommige XP-gebruikers zijn niet blij met Microsoft's beslissing. "Ik ga geen nieuwe PC voor IE9 kopen en ik betwijfel of ik de enige ben, aangezien XP een prima OS is!", aldus "Chris" op het IE Blog. "Stoppen met de ondersteuning van XP is een van de slechtste beslissingen die het IE Team ooit genomen heeft, waarschijnlijk nog slechter dan het uit elkaar halen van het IE Team in de IE6 dagen", merkt een andere gebruiker op. Een woordvoerster zou inmiddels hebben laten weten dat IE9 alleen op "moderne besturingssystemen" werkt, en daar valt het negen jaar oude XP niet onder.

Oplossen
Gebruiker Danny Gibbons waarschuwt dat mensen die XP blijven gebruiken, zo gedwongen worden om met IE8 te blijven surfen, waardoor dit de nieuwe IE6 wordt. Als Internet Explorer 9 vandaag zou verschijnen, zou het op slechts een kwart van alle systemen te installeren zijn.

Volgens Net Applications hebben Windows 7 en Vista bij elkaar 25% van de markt in handen, terwijl 65,5% van de mensen nog steeds Windows XP gebruikt. Sheri McLeish, analist bij Forrester, denkt dat het probleem zichzelf zal oplossen. "Dit is de stok om van XP af te komen. Wat gaan deze gebruikers anders doen, naar Linux overstappen of eeuwig XP blijven draaien?"
Dat noemen ze mensen uitmelken. Min of meer iemand verplichten iets nieuws te kopen en hiervoor veel geld te laten neerleggen. Slaat nergens op. Vind dat je, bij zo'n prijs als microsoft vraagt, minimaal 10 ? 15 jaar up-to-date moet kunnen blijven. Maar helaas dat noemen ze marketing.
Oud 21 March 2010, 22:29   #7
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K_E_V_I_N Bekijk bericht
Vind dat je, bij zo'n prijs als microsoft vraagt, minimaal 10 ? 15 jaar up-to-date moet kunnen blijven. Maar helaas dat noemen ze marketing.
Nee, dat heet vraag en aanbod ofwel concurrentie. In een gezonde markt zou Microsoft zijn prijzen verlagen, de ondersteuning verlengen, of jij zou een ander besturingssysteem gaan gebruiken. Helaas is het grootste deel van de (betaalde) software exclusief voor Microsoft, en omdat je eraan gewend bent zul je niet snel wisselen.

Zie het zo: wat schiet Microsoft ermee op om langer ondersteuning te geven? Het kost ze geld, en de meeste consumenten zullen na wat gemor naar de winkel gaan en Windows 7 (eventueel bij een hele nieuwe computer) kopen, en vrolijk verder gaan. Daar verdienen ze geld mee, niet met langer ondersteunen. Het risico dat jij overstapt naar een ander is toch gering, omdat je Windows al helemaal gewend bent.

Als er dus een goede concurrent van Microsoft zou zijn (die zijn er) en als softwarefabrikanten hun software geschikt zouden maken voor andere systemen (dat gebeurt nog veel te weinig) dan zou dat de markt weer gezond maken, helaas is de situatie al meer dan 10 jaar anders.

Ik vind het dus niets vreemd dat Microsoft IE 9 niet voor Windows XP uitbrengt, hoewel ik het zelf natuurlijk helemaal niet fijn vind als webontwikkelaar. Ondanks dat vind ik het een grote vooruitgang, zover als ik het nu gezien heb.
Oud 21 March 2010, 23:02   #8
K_E_V_I_N
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ktf Bekijk bericht
Nee, dat heet vraag en aanbod ofwel concurrentie. In een gezonde markt zou Microsoft zijn prijzen verlagen, de ondersteuning verlengen, of jij zou een ander besturingssysteem gaan gebruiken. Helaas is het grootste deel van de (betaalde) software exclusief voor Microsoft, en omdat je eraan gewend bent zul je niet snel wisselen.

Zie het zo: wat schiet Microsoft ermee op om langer ondersteuning te geven? Het kost ze geld, en de meeste consumenten zullen na wat gemor naar de winkel gaan en Windows 7 (eventueel bij een hele nieuwe computer) kopen, en vrolijk verder gaan. Daar verdienen ze geld mee, niet met langer ondersteunen. Het risico dat jij overstapt naar een ander is toch gering, omdat je Windows al helemaal gewend bent.

Als er dus een goede concurrent van Microsoft zou zijn (die zijn er) en als softwarefabrikanten hun software geschikt zouden maken voor andere systemen (dat gebeurt nog veel te weinig) dan zou dat de markt weer gezond maken, helaas is de situatie al meer dan 10 jaar anders.

Ik vind het dus niets vreemd dat Microsoft IE 9 niet voor Windows XP uitbrengt, hoewel ik het zelf natuurlijk helemaal niet fijn vind als webontwikkelaar. Ondanks dat vind ik het een grote vooruitgang, zover als ik het nu gezien heb.
Ben het met je eens, ik hoop dat er eens een concurrent komt voor Microsoft. Niet dat ik niet houd van Microsoft, maar eerder om zo ervoor te zorgen dat de prijzen omlaag gaan. Verder ben ik het ook met je eens dat softwarefabrikanten hun software geschikt moeten maken voor meerdere besturingssystemen. Ik hoop dat de toekomst verbetering zal brengen. We zullen het zien.
Oud 5 August 2010, 18:40   #9
erkro1
Just Joined!

Stuur een bericht via Instant Messenger naar erkro1 Stuur een bericht via MSN naar erkro1
Standaard Bier

Klikt nice, snellere javascript engine, en de andere features.

Laatst gewijzigd door erkro1 : 5 August 2010 om 18:40 Reden: Was grappig
erkro1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2010, 12:12   #10
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Lopen jullie nu echt warm voor zulke berichtjes als: Nieuw ie9!!!! ?

Altijd maar die onzin over snelheid van een browser. Alsof je met de nieuwste browser even snel kunt internetten als iemand met een 100mbit verbinding.

Zucht!
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten