advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 19 October 2011, 23:34   #11
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Hoe weet je dat zo zeker ik heb juist over deze serie pc's gelezen dat er gewoon een pci-e x16 poort aanwezig is.

Ook in de review die hierboven wordt aangehaald waar dus een 5450 in eenzelfde pc is gestopt als waar het hier om draait gaat het ook gewoon om een pci-e x16 kaart.

De laatste pentium 4's zijn in 2006 uitgekomen.

En dan ga je ook nog eend de mediamarkt als bron voor pc koop aanraden. Dat doet een beetje (hobby) IT'er toch zeker niet.

Dus check de feiten voortaan eerst voor je dingen gaat claimen waar je niet zeker van ben of stel je bericht iig niet zo op alsof je het zeker weet.
Oud 20 October 2011, 05:35   #12
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjonny de lagger Bekijk bericht
Die PC is behoorlijk oude PC. Pentium 4 is rond de 2001 uitgebracht en daardoor kan je niet spellen van 2008 hierop spelen.

Zelfs de oudste grapische kaart die nu in de winkel liggen kan je niet in jouw systeem zetten.

Koop een nieuwe PC zou ik zeggen, om het probleem oplossen.

kijk bijvoorbeeld op www.mediamarkt.nl

groet

sjonny

Deze computer draait op ddr2 (deze computer komt ergens uit 2006) Bovendien wat je zegt is onzin, je hebt te maken met iemand met verstand van computers. Ik zal je morgen bewijzen dat de nieuwste low-profile videokaart bij mij prima gaat werken zullen we crisis 2 proberen? Zal morgen screens proberen te maken voor de mensen die denken het allemaal beter te weten En media markt koop ik niks, ik koop alleen goedkope dingen waaraan ik nog iets heb. Bovendien zonder low-profile videokaart werkt fifa 2008 prima met de on-board videokaart

De games die ik zonder videokaart kan spelen http://www.intel.com/support/graphic.../CS-020666.htm En er zijn er wel meer.

Vanmiddag prop ik 2 GB extra in mijn computer, over de videokaart ben ik nog niet uit, maar dat zal loop van de dag wel gebeuren.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 20 October 2011, 05:37   #13
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Hoe weet je dat zo zeker ik heb juist over deze serie pc's gelezen dat er gewoon een pci-e x16 poort aanwezig is.
Laat hem geloven dat hij er niet inzit :P Ik weet dat het er inzit
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 20 October 2011, 08:05   #14
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

PS: Mijn processor en moederbord http://support.dell.com/support/edoc...2/sffspecs.htm
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 20 October 2011, 10:52   #15
Bleeb
Guest

Standaard

Leuk dat ze die mobo's van de pentium 4 nog met een x16 slot hebben uitgerust, de mijne had agp en toch ook ddr2 . Misschien kun je door wat betere koel pasta op je cpu te stoppen wat meer uit je pentium halen (leverde bij mij een toch wel merkbare prestatiewinst op).
En over die graka, heb je op de voeding gelet ik dacht dat de amd hd 66xx series wat extra nodig hebben (verbeter me als ik verkeerd zit).
Met de amd 66xx zal de pc de games uit 2008 wel draaien, niet zo snel op high maar het moet wel kunnen.
Met een low profile kast moet je wel kijken of hij de warmte kwijt kan, mijn graka werd altijd te heet na een uurtje spelen. Dat is je probleem met de onboord graka die je nu hebt (waarschijnlijk) ook.

Laatst gewijzigd door Bleeb : 20 October 2011 om 10:58

Oud 20 October 2011, 12:10   #16
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bleeb Bekijk bericht
Leuk dat ze die mobo's van de pentium 4 nog met een x16 slot hebben uitgerust, de mijne had agp en toch ook ddr2 . Misschien kun je door wat betere koel pasta op je cpu te stoppen wat meer uit je pentium halen (leverde bij mij een toch wel merkbare prestatiewinst op).
En over die graka, heb je op de voeding gelet ik dacht dat de amd hd 66xx series wat extra nodig hebben (verbeter me als ik verkeerd zit).
Met de amd 66xx zal de pc de games uit 2008 wel draaien, niet zo snel op high maar het moet wel kunnen.
Met een low profile kast moet je wel kijken of hij de warmte kwijt kan, mijn graka werd altijd te heet na een uurtje spelen. Dat is je probleem met de onboord graka die je nu hebt (waarschijnlijk) ook.
Er is gelukkig ruimte, maar de kaart moet niet al te groot zijn idd. Wat betreft die warmte, ik heb nog een aantal kleine fan,s liggen, wie weet dat ik wat in elkaar kan flanzen :P om die air flow beter te laten werken.

Gelukkig hoef ik me over de voeding geen zorgen te maken low-profile kaartje die 19 watt trekt, neuh werkt allemaal. ruim voldoende trouwens 275 (kan er zelfs een 100 watt videokaart instoppen.

Of nee beter nog, ik zet alles over in een nieuwe kast Maar dat doe ik lekker niet.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 20 October 2011, 16:31   #17
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Dus je gaat nog steeds voor die 5450? Terwijl nu toch wel duidelijk moet zijn dat dat zo'n beetje de slechtste ati/amd kaart is uit het huidige low budget segment!
Oud 20 October 2011, 17:02   #18
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Dus je gaat nog steeds voor die 5450? Terwijl nu toch wel duidelijk moet zijn dat dat zo'n beetje de slechtste ati/amd kaart is uit het huidige low budget segment!
Ik ben dat nog aan het uitzoeken MSI GeForce N430GT is ook nog een optie.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 20 October 2011, 19:09   #19
Kingdom
PCM Enthusiast

Smile

Nou pay-day is pas morgen, maar wel alvast 1 GB erin gezet XP ziet het niet haha, maar ik weet waarom. On-board videokaart en wat ik dacht klopt ook.

Waarom ziet mijn computer niet al het intern geheugen

Als je in de winkel intern geheugen koop zie je getallen als 1024, 2048, 4096 maar als je in de eigenschappen kijk van deze computer zie je in sommige gevallen niet al het geheugen. Als je een on-board videokaart in je pc hebt kan dit voorkomen.

Het is duidelijk hier merkbaar dat er 2 GB nu inzit, dat ding dat vloog aan. Overdreven Maar behoorlijk sneller gaat het wel. Morgen zit er misschien 4 GB in

PS: interessant voor degene die meer willen weten over ddr (werkgeheugen) (http://www.ictsoftware.info/reviews/...en-laptop.html)
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit

Laatst gewijzigd door Kingdom : 20 October 2011 om 19:15
Kingdom is offline  
Oud 20 October 2011, 20:13   #20
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

In het low budget segment kun je eigenlijk meteen al die nvidia kaartjes afschrijven die hebben nooit zoveel prestatie als wat ati/amd je voor hetzelfde geld bied. Geld misschien wel voor de gehele linie videokaarten op dit moment op misschien een paar top of the line kaarten na maja dan ben je weer voordeliger uit met een crossfire setup ipv 1 enkele top kaart.

Kleine aanpassing. Ik zie wel dat informatique nu die 430 in de aanbieding heeft dan wordt die toch redelijk interessant al heb je voor 8€ meer 5570 die toch weer beter presteert.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 20 October 2011 om 20:20
eNdEmiOn is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten