advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 5 March 2011, 11:53   #1
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Standaard vista premium

Hi

Dinsdag wordt mijn nieuwe pc geleverd met ja, jammer genoeg Vista. Ik heb veel gehoord en het ooit zelf getest, maar ja dat was dan wel met een P4 systeem. Waar kan ik op rekenen met vista ?
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 13:44   #2
bee_c4
PCM Lord

bee_c4's schermafbeelding

Standaard

nou, ik ben zelf trouwe gebruiker van vista,
ik vind al dat commentaaar onterecht,vista is een prima OS.

vista vraagt meer inderdaad recourses dan Xp, dat klopt,
maar je kan niet eeuwig bij XP blijven, maar met de hardware van vandaag hoef je echt niet meer bang te zijn dat vista traag is.
ik weet niet wat voor pc je hebt, maar als ie geleverd word met vista mag de hardware geen probleem zijn.

vista heeft UAC standaard ingeschakeld, sommige mensen vinden het maar irritand.
als je de pc binnen hebt,kan je DE UAC uitschakelen om de meldingen met "weet je zeker dat je dit programma wilt uitvoeren"
ga naar configuratiescherm in typ "uac" links bovenin.

ik zou het niet aanraden om te upgraden naar win7,
t kost geld en de veranderingen zijn miniem.
win7 is op sommige punten marginaal sneller, maar dat zijn geen hele seconden. win7(6.1) is eigenlijk een verbeterde editie van win vista(6.0)
en ik vind persoonlijk win vista mooier.
Oud 5 March 2011, 13:58   #3
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Hoi

Ik ga het zeker een kans geven.

systeem: PB (Intel) Quad-core 2,33 GHZ
Ram: 4,5 GB

Imediax1500

Die tip over het uitzetten van UAC ga ik zeker doen.

Bedankt!
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Oud 5 March 2011, 14:10   #4
Jos Berk
PCM Newbie

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bee_c4 Bekijk bericht
... ik zou het niet aanraden om te upgraden naar win7,
t kost geld en de veranderingen zijn miniem. ....
Wellicht zit er een standaard upgrade mogelijkheid van Vista naar Win7 bij? Kosten van zo'n upgrade vari?ren (een tot enkele (<= 4) tientjes) maar rechtvaardigen m.i. de upgrade w?l. Ik ben zowel Vista als Win7 gebruiker en mijn voorkeur gaat naar Win7 uit. Maar zoals vaker gezegd: smaken verschillen

Laatst gewijzigd door Jos Berk : 5 March 2011 om 14:11 Reden: typo :(
Jos Berk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2011, 12:11   #5
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Berk Bekijk bericht
Wellicht zit er een standaard upgrade mogelijkheid van Vista naar Win7 bij? Kosten van zo'n upgrade vari?ren (een tot enkele (<= 4) tientjes) maar rechtvaardigen m.i. de upgrade w?l. Ik ben zowel Vista als Win7 gebruiker en mijn voorkeur gaat naar Win7 uit. Maar zoals vaker gezegd: smaken verschillen
Tja mijn geld voor mijn pc is gewoon op. Als Vista gewoon goed werkt, dan zie ik het nut ook niet om over te stappen op Windows 7. En als ik ooit overstap, dan is dat naar Ubuntu.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Oud 7 March 2011, 12:53   #6
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Die goedkope upgrade mogelijkheid van Vista naar Windows 7 kun je vergeten. Dat werd gedaan in de tijd dat Windows 7 net uitgekomen was en winkels/fabrikanten nog snel hun voorraad 'oude' Vista pc's wilden slijten. Je kreeg slechts gedurende een beperkte tijd de gelegenheid om goedkoop (voor een paar tientjes) te upgraden. Die tijd is nu echt voorbij.
Is dat jammer? Ach, ik heb al die negatieve ophef over Vista nooit begrepen. Ik heb hier diverse computers staan, met verschillende besturingssystemen. Zowel diverse versies van Windows (ja, ook Windows 7...) als van Linux als Snow Leopard op de iMac. En op welke pc werk ik het meest? Jawel, op de pc die draait op Windows Vista Home Premium. Valt prima mee te werken. Wat dat betreft, sluit ik me aan bij bee_c4.
Kingdom, jouw 'nieuwe' pc kwam eind 2008 op de markt, meen ik. Ik heb de specs bekeken en ben van mening dat Vista daar prima op zal draaien.

Veel plezier ermee!
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2011, 21:07   #7
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf vista 2 of 3x uitgeprobeerd maar liep telkens binnen een min of 10 na installatie tegen ernstige problemen op (gewoon op best recente hardware). Op de laptop liep vista ook erg sluggish. Dat + alle andere negatieve berichten omtrend vista zegt mij genoeg.

Maar in deze situatie gewoon een tijdje aanzien of het wat wordt met vista (6.0). Ook omdat win 7 idd eigenlijk gewoon vista 6.1 is. Gewoon lullig om daar weer voor te moeten betalen als compleet nieuw OS.
Oud 8 March 2011, 14:04   #8
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Die goedkope upgrade mogelijkheid van Vista naar Windows 7 kun je vergeten. Dat werd gedaan in de tijd dat Windows 7 net uitgekomen was en winkels/fabrikanten nog snel hun voorraad 'oude' Vista pc's wilden slijten. Je kreeg slechts gedurende een beperkte tijd de gelegenheid om goedkoop (voor een paar tientjes) te upgraden. Die tijd is nu echt voorbij.
Is dat jammer? Ach, ik heb al die negatieve ophef over Vista nooit begrepen. Ik heb hier diverse computers staan, met verschillende besturingssystemen. Zowel diverse versies van Windows (ja, ook Windows 7...) als van Linux als Snow Leopard op de iMac. En op welke pc werk ik het meest? Jawel, op de pc die draait op Windows Vista Home Premium. Valt prima mee te werken. Wat dat betreft, sluit ik me aan bij bee_c4.
Kingdom, jouw 'nieuwe' pc kwam eind 2008 op de markt, meen ik. Ik heb de specs bekeken en ben van mening dat Vista daar prima op zal draaien.

Veel plezier ermee!
De kritiek in 2007-2008 was destijds terecht. Maar nu zijn echt alle bugs wel verholpen, merk ik nu. ik heb mijn pc binnen, het is wat updates instaleren maar werkt goed. Ik zeg tot nu dan.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Oud 8 March 2011, 14:06   #9
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Ik heb zelf vista 2 of 3x uitgeprobeerd maar liep telkens binnen een min of 10 na installatie tegen ernstige problemen op (gewoon op best recente hardware). Op de laptop liep vista ook erg sluggish. Dat + alle andere negatieve berichten omtrend vista zegt mij genoeg.

Maar in deze situatie gewoon een tijdje aanzien of het wat wordt met vista (6.0). Ook omdat win 7 idd eigenlijk gewoon vista 6.1 is. Gewoon lullig om daar weer voor te moeten betalen als compleet nieuw OS.
In 2007-2008 was vista echt totaal flut. Ik weet het, want ik draaide het op een Pentium 4 (1gb ram) Vista was in die tijd ontwikkelt voor de computers van nu (anno 2011) Dat is wat ik denk. een te zwaar besturings systeem in de verkeerde met verkeerde computers (Hardware) uitgebracht.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit

Laatst gewijzigd door Kingdom : 8 March 2011 om 14:09
Oud 8 March 2011, 20:03   #10
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Frapante is dat vista gewoon net zo werkt als windows 7. Ik draai het nu 8 uur en heb niks kunnen ontdekken waar er fouten zitten. dus, ik ben tevreden
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten