advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 8 January 2012, 18:03   #1
Burdie123
Just Joined!

Standaard Asus N75 aparte opstartpartitie?

Hallo ik heb net een nieuwe asus n75sf gekocht. Echter ik wil graag met een schone lei beginnen, dus alle overbodige software eraf. Een W7 ultimate (er zit nu W7 home premium op) erop en weer verder gaan.
Echter op deze laptop is er een mogelijkheid om een multimediaspeler te starten zonder het os (windows) op te starten.
Als ik alles wegooi ben ik bang dat deze mogelijkheid niet meer bestaat.
Hoe kan ik dit veilig stellen?
Hoe krijg ik die mogelijkkheid terug bij een schone installatie?
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Ik heb al in de bios gekeken, maar ik zie niets bijzonders. Ook zie ik maar 2 partities een C: (os) en een D: (data).

Wie o wie weet raad?
Burdie123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2012, 16:02   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb heel wat afgespeurd mbt jou vraag maar kan eerlijk gezegd zga niks vinden over de functionaliteit die jij beschrijft. Het zal vast via een vorm van Express Gate werken maar hoe precies? Normaal gesproken kun je dat na de win installatie erop zetten en dan tijdens het boten op inloggen. Maar ik kan niet eens een Express Gate installer vinden bij de utilities voor die laptop hooguit ASUS Music Now Utility gezien de grootte en lijkt ook een soortgelijke functionaliteit te bieden maja music is niet echt multimedia te noemen.
Oud 10 January 2012, 17:36   #3
Burdie123
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Ik heb heel wat afgespeurd mbt jou vraag maar kan eerlijk gezegd zga niks vinden over de functionaliteit die jij beschrijft. Het zal vast via een vorm van Express Gate werken maar hoe precies? Normaal gesproken kun je dat na de win installatie erop zetten en dan tijdens het boten op inloggen. Maar ik kan niet eens een Express Gate installer vinden bij de utilities voor die laptop hooguit ASUS Music Now Utility gezien de grootte en lijkt ook een soortgelijke functionaliteit te bieden maja music is niet echt multimedia te noemen.
in de handleiding staat dit:
toets Music now/ Power4Gear Hybrid.
Wanneer noebook is uitgeschakeld en op een bepaalde toets druk wordt er een multimediaspelertoepassing gestart zonder dat windows wordt geopend.
Wanneer laptop is ingeschakeld kun je de energievoorziening hiermee regelen. Met betrekking tot het batterijgebruik.
Nu zie ik op de dvd met drivers wel een mapje Power4gear Hybrid staan, maar ik weet niet of daarmee de multimediatoepassing ook gestart wordt, of dit een andere is.

....
Burdie123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2012, 19:30   #4
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik het lees staat in de handleiding tekst dat de knop in win werkt om power4gear te starten (tooltje voor energiebeheer, overclocking ed). En buiten win om Music Now te starten.

Lijkt me zo toch vrij duidelijk dat dat music now de express gate functie is. Jammer dat ze alle talen in 1 pdf'je gepropt hebben (200MB) anders had ik daarstraks al de handleiding erop nageslagen.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten