advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 27 September 2010, 18:49   #11
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Moet dit nu allemaal zo? Kunnen we het niet gewoon, gezellig houden, en elkaar helpen, zoals het forum bedoelt is?
Ik houd niet van 'raining on someone's parade', maar volgens mij is iedereen een beetje onredelijk tegen elkaar.
Ik herrinner me nog een artikel in de pcm over hackers, daar stond dat de meeste mensen die een lek vinden, pas reactie krijgen van het betreffende bedrijf als ze de problemen openbaar maken.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?

Laatst gewijzigd door tj0nge : 27 September 2010 om 18:55
tj0nge is offline  
Oud 27 September 2010, 19:24   #12
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chato Bekijk bericht
De posts van EdP en ktf zijn verwijderd!
H?, dat is vreemd. In mijn post stond toch niets kritiek leek me en ik dacht me onderhand met deze staat van dienst toch een gerespecteerd lid te mogen noemen

Ik wil hier niemand tegen de schenen schoppen maar ik heb tijden zelf een (phpBB) forum gerunned en het updaten is toch zo moeilijk niet? vBulletin upgrades zijn gewoon gratis... Zit er veel aangepaste code in die niet te upgraden is?

Ik wil nog wel even reageren op de posts die hier 'de ondergang' van het PCMweb forum voorspellen, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Over het algemeen wordt spam redelijk vlug verwijderd, dus het lijkt me geen ernstig probleem. Het is volgens mij niet zo dat het volume dermate hoog is dat het veel mensen afstoot.

Ik wil ook nog het woord richten tot de PCMweb redactie. Ik ben zelf verantwoordelijk voor een bedrijfsnetwerkje dus ik kan me indenken in wat hier speelt. Denk alsjeblieft aan je leden, mochten er door een inbraak wachtwoorden worden buitgemaakt (tappen of rainbow table over de hashes) dan heb je daar vooral jezelf mee.

Jullie hebben voor veel geld (ik herinner me de paginagrote advertenties in de PCM) dit forum opgebouwd, wees daar zuinig op! Verwacht alsjeblieft niet van de leden dat ze voor iedere website een ander wachtwoord verzinnen en onthouden. Ja, upgraden kost tijd en dus geld en uitgeverijen hebben het momenteel niet breed, maar dit forum heeft vast nieuwe leden opgeleverd en zal dat vast ook blijven doen.
Oud 27 September 2010, 19:33   #13
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me in deze discussie af, wie is Chato? Is hij een beheerder, moderator of gewoon forumlid. Is hij eigenaar? Het is natuurlijk goed en zeer te waarderen wat hij doet, maar wat er vervolgens mee gedaan wordt ligt toch buiten zijn verantwoordelijkheid.

Citaat:
Ik hoef echt geen 'dankjewel', maar dit had ik echt niet verwacht.
Wat verwacht je dan?

Citaat:
Ik was nog mild. Maar nu even niet meer. Moet het op deze manier?
Dat is ook niet prettig om te horen.

Nogmaals, iemand kan niet meer doen dan zijn of haar plicht. Maar als je niet deel uitmaakt van de forumleiding of eigenaar bent, dan houdt je verantwoordelijkheid verder op.
De Hulk is offline  
Oud 27 September 2010, 21:30   #14
tj0nge
PCM Lord

Standaard

Dat betekent uiteraard nog niet dat je degene die WEL enige 'macht' hier op het forum hebben op eventuele beveiligingsissues mag wijzen.
Ik blijf erbij, veel beveiligingslekken in (bekende) websites werden pas opgelost toen iemand ze openbaar maakte, dat is dus een effectieve methode.

Ik heb niets tegen Chato, noch tegen Ger Elskamp, of wie dan ook, maar laten we nou gewoon verder gaan, en elkaar helpen, daar is een forum voor bedoeld.

Ik stel dus voor dat iedereen hier over 'kapt', dat de betrokkenen van de pcm doen wat in hun bereik ligt om de veiligheid en verdere zaken op dit forum te beveiligen, en dat misschien Chato wat minder, ehm..., explosief zou kunnen reageren. Iedereen maakt wel eens fouten, en misschien moet men eens kijken naar wat een ander ?berhaupt KAN doen.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?

Laatst gewijzigd door tj0nge : 27 September 2010 om 21:32
tj0nge is offline  
Oud 27 September 2010, 22:01   #15
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

Vanmorgen heb ik een e-mail van Ger Elskamp ontvangen.
Ik heb hem een korte mail teruggestuurd, als een vorm van ontvangstbevestiging en heb hem meegedeeld dat ik een dezer dagen weer contact met hem opneem.
De bal ligt nu dus weer even bij mij.

Nu uiteindelijk een mail-contact heeft plaatsgevonden, zal dit ook verder achter de schermen uitgepraat worden.
Het is jammer dat het allemaal op deze manier moest gaan, maar uiteindelijk is het dus gelukt om contact te krijgen.

Wat betreft de problemen m.b.t. de forum-software, daar zal dus nu een oplossing voor gevonden worden, naast mijn al geboden oplossingen, die door een aanpassing van mijn post helaas niet meer zichtbaar zijn.

Je hebt gelijk, De Hulk, ik ben slechts een van de forum-leden en heb geen enkele zeggenschap over PCMWeb.
Als je kijkt naar de tijdlijn in mijn eerste post, zul je beter het hoe-en-waarom van alles begrijpen.
Ik hoop dat je dat nog hebt kunnen lezen voordat de post aangepast werd, maar ik wilde dat toch echt nog even gezegd hebben.

Zullen we het daar bij laten?
Er wordt nu echt aan gewerkt.
Oud 27 September 2010, 23:15   #16
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Dat is inderdaad wat telt, want het gaat er (jou ook) om dat de lekken eindelijk gedicht gaan worden waardoor wij de overlast in de vorm van spam hebben, want dat is op dit forum nogal aan de orde (een stuk meer dan op andere fora in mijn beleving).

Het is blijkbaar tegen het zere been, jammer dan, het was blijkbaar nodig. Prima initiatief, mijn zegen heb je ook een volgende keer (zal hopelik niet nodig zijn).
Oud 28 September 2010, 19:30   #17
KlaasB
PCM Lord

KlaasB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk bericht
Het is blijkbaar tegen het zere been, jammer dan, het was blijkbaar nodig. Prima initiatief, mijn zegen heb je ook een volgende keer (zal hopelijk niet nodig zijn).
Dat "zere been" van Ger bevreemdt mij wel. Een journalist wil zelf alles in de openbaarheid brengen en bespreken, vaak met als argument "het publiek belang" maar wanneer ze zelf in de schijnwerpers geplaatst worden met zo'n flauwe reactie komen.....bah.... jammer....
Oud 28 September 2010, 21:47   #18
tj0nge
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chato Bekijk bericht
Zullen we het daar bij laten?
Er wordt nu echt aan gewerkt.
Kunnen we het nu inderdaad niet gewoon laten? Er word nu aan gewerkt, dan hoeven we er ook niet over verder te zeuren, toch?

tj0nge is offline  
Oud 29 September 2010, 13:20   #19
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Discussie is gevoerd, punt is gemaakt.
Klaar nu.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten