advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 26 June 2011, 09:22   #1
sander1
Guest

Standaard sms ontvangen op pc

Ik zoek een simpele manier om sms berichten, verstuurd vanaf een mobiele telefoon, te ontvangen op de pc. Er zijn een aantal websites o.a. gmail die deze service aanbieden, echter alleen binnen Canada, de Verenigde staten en een aantal Afrikaanse landen.

Binnenkort ga ik op een verre reis en dan is sms het ideale medium om mijn ouders te laten weten waar ik uithang. Echter mijn ouders hebben geen mobiele telefoon (en daar geef ik ze groot gelijk in). Nu is de makkelijkste oplossing waarschijnlijk ergens een simpele mobiele telefoon aan te schaffen. Maar er moet toch ook een andere manier zijn?

Ik heb ook het een en ander gevonden over virtuele nummers gevonden, maar word hier nog niet direct wijs uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2011, 14:26   #2
markkk1990
PCM Lord

markkk1990's schermafbeelding

Standaard

Weet dat een dongel de optie heeft om te kunnen smsen.. Aan zo'n dongel zit een mobiel nummer vast. Makkelijkste oplossing denk..?

Mark
markkk1990 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2011, 16:29   #3
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Inderdaad! toen ik nog een Vodafone mobiel internet abbo had zat bij de 3G kaart een SMS-applicatie. Misschien dat je bij een telefoonwinkel kunt informeren?

Anders zijn er ook SMS-naar-email diensten (geen idee hoe dat precies werkt) en er zijn online SMS-diensten: http://whttp://www.hi.nl/Hi-Society/...n_ic=footermap (was vroeger ook gratis voor niet Hi-abonnees, moet je even kijken of dat nog zo is)

Overigens heeft Hi ook iets wat een bewaarbox heet, dus als je een Hi-simkaart koopt kun je sowieso online SMSen (voor niks) en SMSjes ontvangen op internet. Weet niet of andere providers dat ook doen.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten