advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 August 2010, 19:38   #1
Jos Berk
PCM Newbie

Question pps lijkt in edit mode ipv show mode te worden geopend

Beste forumleden,

Van de week heb ik voor mijn broer diverse bestanden en instellingen (voornamelijk e-mail van Outlook Express naar Windows Live Mail) overgezet van zijn oude Windows XP (SP3) pc naar een nieuwe (ook v.w.b. hardware) Windows 7 pc, middels Windows Easy Transfer. Onder XP deed zich al langere tijd het probleem voor dat hij bij het openen van sommige (dus niet alle) PowerPoint dia presentaties (.pps) als resultaat een melding kreeg dat het bestand niet geopend kan worden. De betreffende pps'en konden echter op mijn syste(e)men en op systemen van bijvoorbeeld andere familieleden gewoon geopend worden. Ik heb toen wel getracht de oorzaak van het probleem te achterhalen, of het probleem te omzeilen door gebruik van de PowerPoint viewer maar dat heeft niet mogen baten.

Op de W7 pc heb ik, nog v??rdat ik de bestanden en instellingen met Easy Transfer had overgezet, met de trial versie van Office 2007 een aantal van de weerbarstige pps'en getest of ik deze nu wel kon openen en inderdaad, het probleem manifesteerde zich niet meer.

Maar, jullie voelen het al aankomen, nadat ik de XP bestanden en instellingen met Easy Transfer had overgezet, krijg ik nu bij het openen van de eerdere pps'en de vraag om een wachtwoord in te geven. Andere pps'en kunnen wel worden geopend. Ik heb nu dus het vermoeden dat PowerPoint de presentatie wil openen in edit (wijzigen) modus in plaats van in show (weergave) modus. Daar niet alle PowerPoint presentaties met een wachtwoord zijn beveiligd, lijkt mij dit een plausibele verklaring.

In XP (en eerdere Windows versies) bestaat de mogelijkheid om via Folder Options > File Types > Advanced aan te geven welke applicatie parameter(s) bij welke actie gebruikt moeten worden, bijvoorbeeld /s voor weergave, /p voor afdrukken, /n voor nieuw document, etc.
In Windows 7 heb ik deze mogelijkheid echter niet kunnen ontdekken. Vandaar dat ik mij tot jullie wend: wie weet raad?
Jos Berk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten