advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 18 April 2008, 15:21   #11
bergguy
PCM Engineer

bergguy's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bergguy
Standaard

En we blijven altijd afhankelijk van de goodwill ( beleefdheid ? ) van de vraagsteller. t' was maar een voorstel.

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik het persoonlijk soms hinderlijk vindt als er een vraag gesteld wordt en verschillende oplossingen gegeven worden ( al dan niet toepasselijk ) er geen kik terug komt van de vraagsteller.
Speed: 2,4 Ghz
Geheugen: 3072 Mb
Extend. Hd 300 Gb 3-6
Intern.Hd 500 Gb / 7200 rpm

Notebook HP Pavillion DM1-3200SD
Windows 7 Home Premium
Scherm 10,2 Inch
geheugen: 3Gb DDR3
Video: Radion HD6310M
intern drive: 500Gb Sata 7200 Rpm
Chipset: AMD A50M FCH

Laatst gewijzigd door bergguy : 18 April 2008 om 15:31
bergguy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2008, 19:37   #12
CNO
PCM Lord

CNO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar CNO
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shellghost Bekijk bericht
Dat klopt, maar wanneer de starter niet meer reageerd met de oplossing krijg je allemaal openstaande topics over hetzelfde.
Dan heb ik liever een topic wat vol staat met dezelfde vraag/vragen dan 20 openstaande over hetzelfde.
Dat is ook zo, maar dan zou je ook net zo kunnen doen als bij dubbelposts, slotje erop en doorsturen naar het toppic met de oplossing. Als het dan nog niet werkt, kan diegene met ongeveer hetzelfde probleem er een reactie bijplaatsen.

Maar goed, het begint nu al aardig gecompliceert te worden. Het was een voorstel, maar het blijkt dat het voor dit forum niet helemaal geschikt is.
CNO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2008, 19:57   #13
KlaasB
PCM Lord

KlaasB's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt mij een prima idee dat wanneer de starter van het topic aangeeft dat zijn probleem opgelost is, de topic gesloten kan worden. Het grootste probleem, in mijn ogen, is wanneer er ook andere oplossingen mogelijk zijn! En deze na het sluiten niet meer toegevoegd kunnen worden.
Het lijkt mij prima dat er niet teveel dubbeltopics ontstaan, maar een zeer lang draadje wordt ook slecht gelezen.

Misschien is een automatische alfabetische Index(document) bovenaan het forum een idee, maar ook lijkt mij een bundeling van diverse draadjes met diverse antwoorden in een thema-draadje of handleiding ook een optie. Dus als er in een bepaalde periode veel vragen komen over een bepaald thema en ??n van de forumleden heeft veel ervaring en kennis rond dit thema (blijkend uit de antwoorden), hem/haar vragen een topic/FAQ te schrijven zoals met "Het vernieuwde Overclock topic"
Oud 23 April 2008, 19:49   #14
KlaasB
PCM Lord

Standaard meer idee?n voor 't forum

Nadenkend over het gebruik van het forum met daarbij de ervaringen van mijzelf de afgelopen maanden, kwam ik nog op de volgende idee?n, doorgaand op mijn bovenstaande bericht:

1. een apart Wiki-pcmweb-deel in het forum met daarin de FAQ op belangrijpe topics

2. Nu zijn de topics gerangschikt op datum en wordt op deze manier de thread actueel gehouden op basis van de reacties. Shell's probleem met dubbeltopics kennende , blijkt dit alleen te gaan over dubbeltopics van een enkel lid en niet van dubbeltopics over hetzelfde onderwerp van diverse leden.
Is het mogelijk op een andere manier de topics die actueel zijn, dwz waar veel vragen over blijken te zijn (zoals nu SP1 voor Vista) hoog in de lijst te houden?
Oud 23 April 2008, 22:24   #15
vixducis
PCM Lord

vixducis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bergguy Bekijk bericht
Ik wil er nog aan toevoegen dat ik het persoonlijk soms hinderlijk vindt als er een vraag gesteld wordt en verschillende oplossingen gegeven worden ( al dan niet toepasselijk ) er geen kik terug komt van de vraagsteller.
Klopt, kan ik me ook wel aan ergeren. Een wiki zou waarschijnlijk ook gewoon een van de vele faqs worden die op internet staat. En om ieder probleem gaan toe te voegen, vraagt veel werk. Ik kan me niet voorstellen dat shell zich daarmee moet bezighouden.
vixducis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2008, 22:37   #16
KlaasB
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vixducis Bekijk bericht
Klopt, kan ik me ook wel aan ergeren. Een wiki zou waarschijnlijk ook gewoon een van de vele faqs worden die op internet staat. En om ieder probleem gaan toe te voegen, vraagt veel werk. Ik kan me niet voorstellen dat shell zich daarmee moet bezighouden.
Het is niet mijn bedoeling Shell veel werk te bezorgen, maar misschien kan door de discussie vast te zetten, indien actueel, de dubbeltopics voor een deel voorkomen....

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten