advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 March 2010, 14:46   #1
jansfotos
Just Joined!

Standaard Desktop vervanger, moeilijke keuze.

Ik heb een poosje gesurft maar twijfel enorm aan het geen wat ik erg graag zou willen aanschaffen. Hopelijk willen/kunnen jullie me een handje helpen. Ik heb en desktop waar oa mijn hdtv dmv hdmi aangesloten is op de uitgang van de videokaart.

Omdat ik rolstoelgebonden ben (electr. rolstoel met tafelblad) is mijn praktische keuze gevallen op een 13,3" scherm. Deze kan net op het rolstoelblad.

Ook wil ik een 24" of 26" lcd (liefst betaalbaar LED) aanschaffen. Ik twijfel, liefst zo groot mogelijk en 1920/1200 maar wel scherp beeld.

De desktop en het 13,3"-book gebruik ik voor photoshop, dreamweaver, office, internet.

Als ik het 13,3"-book heb dan wordt mijn desktop een server. Aan het nog te kopen scherm wil ik permanent deze twee computers aansluiten, de desktop bijv. via dvi en vaak ook het nog te kopen 13,3"-book bijv. via hdmi.
Dus een monitor waar het makkelijk en snel te switchen tussen de desktop en ht 13,3"-book, bijvoorbeeld tussen dvi en hdmi.

Ik denk aan 13,3"HP DV3 2350ED. Is ook touch screen. Ik hoef dit eigenlijk niet en ben ook bang dat deze touch screen misschien wel veel conflicten geeft. Ik wil wel 64bits en een snelle processor dus dacht ik aan een Intel I5. Misschien kan ik beter een ander 13,3" keuze maken. Maar ja welk? Wat denken jullie ?

Zo denk ik aan het Samsung XL2370 scherm. Jammer dat het geen 24 of 26 scherm is en niet achterover kan kantelen. Wel LED scherm.

Ik lees graag jullie reacties.... Groet, Jan.
jansfotos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2010, 15:24   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Dus je wilt hulp bij keuze notebook en een los scherm?

Denk niet dat er zoveel beter te vinden is als dat HP DV3 2350ED ding, niet voor niks het 1 na populairste product van klein formaat en in die prijsrange.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/4...q3NuonBdAattT8

Denk trouwens niet dat je je druk hoeft te maken over conflicten icm touchscreen. Dat is eigenlijk net zoiets als 2 muizen op een systeem aansluiten. Dat kan prima (al moet je ze niet tegelijk proberen te gebruiken).

Als scherm is er opzich veel keus. Echter je wilt graag LED backlighting (erg gehyped en overmatig duur trouwens). Dan blijft er een stuk minder over.
Gezien je LED eis geld hier ook weer dat je waarschijnlijk niks beter vindt voor dezelfde prijs als die Samsung XL2370 waar je al bij uitgekomen was.
Oud 13 March 2010, 16:36   #3
jansfotos
Just Joined!

Standaard

Bedankt voor je snelle reactie! Als ik voor LCD HD scherm even de LED keuze laat varen. De LED Samsung is eigenlijk 23" en ik zo liever een 24/26" kopen. Ik denk zelfs aan 1920/1200. Welk scherm is dan een goed om tegelijk aan twee computers aan te sluiten? Mijn Desktop via div en het 13,3"-book via hdmi.

Zou het touchscreen van de Hp dv3 2350 ook tegebruiken zijn met zo'n bekende styles-pen? Groet, Jan.
Oud 13 March 2010, 17:45   #4
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Sowieso wellicht een goed idee om voor een groter formaat naar TV's te kijken. Daar zit tegenwoordig ivm HDMI toch weinig verschil meer in. Het voordeel zit 'm verder vooral in het prijskaartje.

Waarschijnlijk valt dat touch screen wel met stylo te bedienen. Tenzij ze de resolutie op vingerformaat verlaagd hebben, maar vermoedelijk niet. Helaas is het lastig om getaileerde specs van HP producten te vinden dus kan het niet ff snel opzoeken.

Terug naar dat scherm, ik zou als het ff kan gewoon ..x1080 als resolutie aanhouden ipv ..x1200 zodat je iig 16:9 ipv 16:10 beeldverhouding hebt (anders heb je ook bij normale breedbeeld films/series zwarte balken in beeld) en bij full hd materiaal 1:1 pixelverhouding.

Bv.
http://tweakers.net/pricewatch/23598....html#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/23235....html#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/23154....html#tab:info
(er zijn eigenlijk zoveel 24" degelijke schermen,, kleine kans dat je een miskoopt doet als je bij de betere merken blijft)

De meer TV variant.
http://tweakers.net/pricewatch/25355...tab:razz:rices
Op zich wel een mooi scherm echter geen dvi poortje. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, makkelijk zat om een dvi->hdmi adaptertje op de videokaart van je pc te prikken.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 14 March 2010 om 08:39
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2010, 18:19   #5
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hi,
Samsung heeft wel een 26 inch LED TV namelijk de UN26C4000.
Ik weet alleen niet of die in Nederland te krijgen of bestellen is.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2010, 22:59   #6
krots4
PCM Guru

Standaard scherm

13,3 inch om naar te kijken?

Vroeger was dat heel wat maar tegenwoordig zijn veel sites toch geschikt voor 1280 x 1000 pixels en dat is op 13 inch erg klein.
Ik hoop dat je ook niet een visuele handicap hebt, want dan lukt het niet echt met die 13 inch. Je vraagt niet voor niets om een 26 inch scherm ...
krots4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2010, 07:46   #7
jansfotos
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Sowieso wellicht een goed idee om voor een groter formaat naar TV's te kijken. Daar zit tegenwoordig ivm HDMI toch weinig verschil meer in. Het voordeel zit 'm verder vooral in het prijskaartje.

Waarschijnlijk valt dat touch screen wel met stylo te bedienen. Tenzij ze de resolutie op vingerformaat verlaagd hebben, maar vermoedelijk niet. Helaas is het lastig om getaileerde specs van HP producten te vinden dus kan het niet ff snel opzoeken.

Terug naar dat scherm, ik zou als het ff kan gewoon ..x1080 als resolutie aanhouden ipv ..x1200 zodat je iig 16:9 ipv 16:10 beeldverhouding hebt (anders heb je ook bij normale breedbeeld films/series zwarte balken in beeld) en bij full had materiaal 1:1 pixelverhouding.

Bv.
http://tweakers.net/pricewatch/23598....html#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/23235....html#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/23154....html#tab:info
(er zijn eigenlijk zoveel 24" degelijke schermen,, kleine kans dat je een miskoopt doet als je bij de betere merken blijft)

De meer TV variant.
http://tweakers.net/pricewatch/25355...tab:razz:rices
Op zich wel een mooi scherm echter geen dvi poortje. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, makkelijk zat om een dvi->hdmi adaptertje op de videokaart van je pc te prikken.
Deze drie schermen zijn ook aardig. Moeilijk! Klopt mijn redenering. 26" met dezelfde resolutie dan de 24" is minder scherp. Ik denk dan aan Photoshop, Dreamweaver, internet en office paketten. Games en films kijken doe ik niet. Oeps, af en toe wel een spelletje bridge.
Oud 14 March 2010, 08:31   #8
jansfotos
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krots4 Bekijk bericht
13,3 inch om naar te kijken?

Vroeger was dat heel wat maar tegenwoordig zijn veel sites toch geschikt voor 1280 x 1000 pixels en dat is op 13 inch erg klein.
Ik hoop dat je ook niet een visuele handicap hebt, want dan lukt het niet echt met die 13 inch. Je vraagt niet voor niets om een 26 inch scherm ...
Resolutie van de HP DV3 2350 is 1366x768 (WXGA Wide) dus wordt het scrollen en dat vind ik eigenlijk niet zo geweldig. Misschien moet ik op zoek gaan naar een 14" Groter kan niet op mijn blad van de rolstoel. Lastig allemaal.
Oud 14 March 2010, 08:46   #9
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Met eenzelfde resolutie blijft het natuurlijk even scherp. Ja ok elk pixeltje is zo'n 8% groter bij een 26" dan bij 24" scherm maar dat heb je er alweer uit door je hoofd 10cm naar achter te bewegen.

Het verschil zal zoiets zijn als tussen deze 2 afbeeldingen.

Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten