advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 September 2011, 15:15   #1
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Standaard Hoe krijg ik 2 (of meerdere) foto's naast elkaar op ??n pagina?

Hallo, tot in den treure probeer ik twee foto's naast elkaar op ??n en dezelfde pagina te krijgen. Naar zeggen schijnt(...) het gemakkelijk te zijn, maar net behulp van een freeware programma zoals IrfanView lukt het me niet.
De 1e foto wordt domweg door de 2e overschreven en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Het lukt me tot nu toe slechts op 1 manier en dat is foto voor foto vanuit (bijv. IrfanView) kopieeren naar een MS WORD pagina via copy and paste.
Vervolgens de 2e op dezelfde manier maar na het opslaan van het bestand zit ik met een WORD-bestand terwijl ik graag beide foto's als jpg-bestand zou willen opslaan.

Kan iemand mij een simpele methode aangeven waarbij ik dat wat ik graag wil, kan opslaan als jpg bestand?

Groeten,
HansG
HansG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2011, 15:39   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet met hoeveel foto's je dit wilt doen maar je kunt iig zo'n beetje wat je nu al doet doen maar dan met bv zo'n eenvoudige tool als mspaint.

Dan open je dus een afbeelding met mspaint en in de win 7 versie kun je via "paste from" (drop-down menu'tje onder de plak knop) een andere afbeelding toevoegen aan je canvas (zorg wel dat je eerst de rand van je canvas versleept zodat beide afbeeldingen op het "wit" passen). Daarna een kwestie van opslaan als jpg bestand.

Misschien zijn er ook wel meer geautomatiseerde tools te vinden maar dat is natuurlijk alleen interessant wanneer je erg vaak dit soort acties onderneemt (ik denk dan aan tools in deze of deze richting).

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 27 September 2011 om 15:51
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2011, 17:32   #3
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Ik weet niet met hoeveel foto's je dit wilt doen maar je kunt iig zo'n beetje wat je nu al doet doen maar dan met bv zo'n eenvoudige tool als mspaint.

Dan open je dus een afbeelding met mspaint en in de win 7 versie kun je via "paste from" (drop-down menu'tje onder de plak knop) een andere afbeelding toevoegen aan je canvas (zorg wel dat je eerst de rand van je canvas versleept zodat beide afbeeldingen op het "wit" passen). Daarna een kwestie van opslaan als jpg bestand.

Misschien zijn er ook wel meer geautomatiseerde tools te vinden maar dat is natuurlijk alleen interessant wanneer je erg vaak dit soort acties onderneemt (ik denk dan aan tools in deze of deze richting).
eNdEmiOn, hartelijk dank voor de suggesties !
HansG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten