advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 22 July 2011, 21:56   #1
lex
PCM Engineer

Standaard klanten op datadieet

Schrikbarende ontwikkeling in UMTSLAND.

Een ontwikkeling die niet thuis hoort in 2011

De laatste tijd veel in het nieuws.

De ene naar de andere provider verlaagd de databundels terwijl klanten veelal wel even veel moeten blijven betalen.

Het is een tegenstrijdige omwikkeling er is behoefte aan meer data en er word steeds minder geboden. De wet van Moore geld zeker niet voor de telecom branche.

Klanten worden gedwongen om minder data te verbruiken of over te stappen naar een duurder parket anders geen internet meer.

Met alle goede fatsoen kun je 128 KB/S geen internet meer noemen omdat je hier nog maar bijzonder weinig mee kunt doen. Beetje actieve website bezoeken gaat niet meer.

Het begon allemaal in september 2010 toen werden de echte onbeperkte internetparketten aan banden gelegd.

Hun netwerken raakte overbelast, Geen wonder ze hebben prehistorische UMTS netwerken nog uit het steen gehouwen. sterk overdreven maar zeker 15/20 jaar oud en het mag duidelijk zijn dat deze de huidige en toekomstige datastroom niet meer aan kan

Niet de abonnees "de klanten" de schuld geven maar de handen in eigen boezem steken en toegeven dat er de laatste jaren te weinig geld is ge?nvesteerd in de netwerken.

Met moderne UMTS netwerk apparatuur kan tot 30X meer data worden verzonden over het umts netwerk dan de oude apparatuur van 15/20 jaar geleden.

Blijkbaar vinden ze geld investeren in leaseauto's en luxueus kantoren en winkels op peperdure locaties, hoge dividenden uitkeren aan de aandeelhouders belangrijker dan hun klanten.

Laten we vooral die bonussen niet en de gigantische ontslagvergoedingen niet vergeten.

Wanneer gaan ze nu eens inzien dat ze met het netwerk hun geld moeten verdienen hoe beter dat is des ter meer tevreden klanten er zijn die veelal zullen blijven.

Nu is de kans groot dat velen klanten over zullen stappen naar het voordeligste aanbod van dat moment.

Hoop snel dat deze ontwikkeling doorbroken word al zal er een zijn die weer meer gaat bieden.

Ook zal de Opta de boel scherp in de gaten houden onderlingen afspraken is een gevaar.

Waar klanten nu op zitten te wachten is concurrentie een aanbieder die meer gaat bieden wie weet wel weer echt onbeperkt internet.

Laatst gewijzigd door lex : 23 July 2011 om 15:16
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2011, 00:01   #2
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Doet me een beetje denken aan mijn situatie...
Ik heb persoonlijk niet echt behoefte aan allerlei apps etc. bij de hand, en loop dus ook nog met een 'oud', prepaid mobieltje rond, waar ik slechts af en toe mee bel, en vrij veel sms.

Nu is die voor 2009 gekocht (met prepaid van KPN), en geld dus nog het oude tarief. Nu wordt ik letterlijk gebombardeerd door de KPN met mailtjes en smsjes, met allerlei krotingen en acties als ik een nieuw mobieltje, met nieuwe sim-kaart koop.
Maar dat ben ik dus niet van plan, ik sms nu bijvoorbeeld 5 cent goedkoper dan het normale, huidige tarief

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2011, 09:32   #3
lex
PCM Engineer

Standaard

probleem is als jou contract afloopt je een nieuw contract krijgt met nieuwe voorwaarden. Dan zul je dus toch meer moeten gaan betalen.

Dit geld ook voor velen die nog bij T-Mobile een oud contract hebben voor echt onbeperkt internet. Dat betekend geen onbeperkt internet meer maar 15 GB.

Voordeel bij T-Mobile is als je, het datalimiet overschrijd en je snelheid is teruggeschroefd je voor €10,- de teller kunt laten resetten.

Dus weer 15 GB kunt verstoken, enig pluspuntje maar het lijkt en voelt als een sigaar uit eigen doos.

Toch heeft dit alles een wrange na smaak, want het abonnement blijft wel even duur als je veel data verbruikt ga je dus meer betalen.

Het word je gewoon weer eens door je strot geduwd.

Het klootjesvolk moet weer eens meer gaan betalen voor minder.

Alles word zo schrikbarend duur dat steeds meer Nederlanders gaan emigreren.

Frankrijk is heel erg in trek. Maar tja daar hebben de three strike wet nee dank je.

Laatst gewijzigd door lex : 23 July 2011 om 15:14
Oud 23 July 2011, 22:43   #4
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Ik behoor niet tot de jeugd en zal dat spul ook niet meer kopen. Ik kan me qua internet uitstekend thuis redden en ook telefonie betaal ik praktisch niets (via pc/FRITZ!Box). Mobiel heb ik niet.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2011, 21:52   #5
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Hulk Bekijk bericht
Ik behoor niet tot de jeugd en zal dat spul ook niet meer kopen. Ik kan me qua internet uitstekend thuis redden en ook telefonie betaal ik praktisch niets (via pc/FRITZ!Box). Mobiel heb ik niet.
Ik ben vaak aangewezen en afhankelijk van UMTS mobiel internet. omdat er geen alternatief is. Even was er Wimax Arena in Amsterdam maar de dekking was nog erg mager alleen binnen de ring van Amsterdam.

Jammer genoeg is dit project op lasten van het Ministerie van Defensie gestopt omdat het netwerk stoorde "interferentie" had met communicatie van het leger.

Tja het is nu UMTS wat de klok slaagt en blijkbaar met de beperkingen die er bij horen. Als slechte dekking, beperkte internet bundels. Het zal mijn niet verbazen zal de prijzen eerdaags nog verder omhoog gaan.

Hoogste tijd dat er concurrentie komt een nieuw alternatief met onbeperkt internet.

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 24 July 2011 om 21:55
Oud 26 July 2011, 12:39   #6
lex
PCM Engineer

Standaard

Jammer te weinig respons terwijl het een zeer actueel onderwerp is waar velen last van hebben en door worden gedupeerd.

Blijkbaar heeft merendeel van de PCM forum leden een ADSL of kabel aansluiting, wie weet wel een glasvezel aansluiting?

Er zijn mensen die afhankelijk zijn van een UMTS internetverbinding, daar 99,9% van de WIFI netwerken op slot zit.

Natuurlijk bestaat er hack software om in te breken maar dan ben je toch echt fout bezig.

De mobile internet aanbieders moeten een tik op de vingers krijgen door de opta wegens onderlinge afspraken daar riekt het wel heel erg naar.

Laatst gewijzigd door lex : 28 July 2011 om 09:18
Oud 1 September 2011, 10:24   #7
werkman11
Guest

Standaard

Ja sorry, heb kable
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2011, 22:10   #8
lex
PCM Engineer

Standaard

Bind hem vast sla de andere kant drie keer om je nek en spring. :

Nee hoor grapje.

Heb nu een zakelijk internet abonnement weer echt ouderwets onbeperkt internet. Tja nog steeds niet supersnel 14.4 mbs maar ben er zeer tevreden mee.

Aan gebrek aan beter. Vraag mij af wanneer 4G komt.

Hopelijk komt er met de invoering van het 4G netwerk er nieuwe spelers op Nederlanders markt. Veel Nederlanders zijn de beperkte keuzevrijheid tussen de drie grote spelers die actief zijn in deze markt meer dan zat. De geruchten van onderlinge prijsafspraken worden steeds luider.

De keusvrijheid en aanbod van producten en diensten word steeds minder, databundels worden steeds kleiner het aanbod van de drie grote spelers gaat steeds meer op elkaar lijken. Ook dreigen de kosten eerdaags nog verder opgeschroefd te worden en moeten we nog meer gaan betalen voor nog minder.

Daarom zijn nieuwe spelers op de Nederlandse mobile telefonie en internet markt meer dan welkom. Nieuwe gezonde verse concurrentie zodat de consument weer wat te kiezen heeft waardoor ook de andere drie grote geprikkeld worden weer iets meer te gaan bieden dan ze nu doen.

Lex
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten