advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 30 July 2010, 21:24   #11
KlaasB
PCM Lord

KlaasB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chato Bekijk bericht
Stelen is fout. Maar daar gaat het mij niet om.
Inbreken in een zwaar beveiligd netwerk is knap, maar ook dat is nog geen 'rocket-science'.

En ik? trollen? Nou ja zeg.
Stelen en inbreken is alle twee fout, "knap" nou nee, alleen maar naar mijn mening als je uitgenodigd wordt om het systeem te testen en niet ongevraagd want dat is gewoon een vorm van ICT-criminaliteit.

Als tweede is een punt hier de -in mijn ogen- zeer moeilijke discussie of alles wat je weet ook bekend moet worden. Openheid is inderdaad goed, maar of je nu echt alles moet weten. Overigens de openbaarheid van 92.000 documenten wereldkundig maken is ook maar schijn, want wie leest ze allemaal en wie kan al deze informatie dan ook combineren tot de juiste conclusies? Want uiteindelijk gaat het daarom om al deze stukjes informatie te combineren tot een helder beeld met de juiste conclusies. Alleen plakken wij allemaal aan conclusies weer waardeoordelen van goed en fout en zo bestaat er niet ??n waarheid, maar vele waarheden....

En, Chato, was dit toch niet een klein beetje "trollen".......... Zo zie je, jouw mening tegen over de mijne.... en allebei hebben we gelijk....

groet, KlaasB
Oud 31 July 2010, 01:06   #12
Niekie30
PCM Newbie

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

1) Tot nog toe staat niet vast dat het hackers werk is.

2) Alles openbaar maken zou soms desastreuze gevolgen kunnen hebben. Als 2 jaar geleden openbaar was gemaakt hoe slecht de meeste banken er voor stonden, was de financiele crisis 10 tot 100 keer zo erg geweest als nu.

3) Een hacker zal nooit mijn respect krijgen. Ik vergelijk het gewoon met het inbreken in een op zich goed beveiligd huis en de inboedel stelen. Het is mogelijk. Het is niet knap. Het is associaal, strafbaar en je benadeelt er altijd anderen mee.

Niek
Oud 31 July 2010, 09:57   #13
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

Het wordt steeds spannender hier: waar het oorspronkelijk ging over openbaarheid wordt er nu ineens gesproken over hackers. Sorry dat ik het nu wat minder sensationeel maak, maar er is een verdachte in beeld. Niks geen hacker, gewoon een millitair.

http://www.standaard.be/artikel/deta...3&subsection=2

@KlaasB,
Ik denk dat je niet goed weet wat een trol is. Ik vind het namelijk nogal wat om mij daarvan te beschuldigen.
Het was iig niet provocerend bedoeld en ik zie in mijzelf absoluut geen oproerkraaier.
Jij mag het zo vinden, maar iemand uitmaken voor trol is geen geintje meer.

Laatst gewijzigd door Chato : 31 July 2010 om 10:11 Reden: aanvulling
Chato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2010, 15:52   #14
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hi,
De trol zaait onrust door mensen waar mogelijk tegen de haren in te strijken. Een trol op een niet-rokers-forum zal telkens weer beginnen over hoe prettig roken is. Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen of schijnargumenten te geven, met als enkel doel om gebruikers binnen de gemeenschap expres en bewust te frustreren. Het komt ook wel eens voor dat iemand iets zegt alsof dat een feit is, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn, blijkt uit een voorbeeld als "Aids is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.
Dit is o.a. wat Wikepedia er over zegt, Klaas, zo erg is het toch niet?
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2010, 10:35   #15
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chato Bekijk bericht
(...) maar er is een verdachte in beeld. Niks geen hacker, gewoon een millitair.
Inderdaad, maar de discussie die nu is ontstaan is in zoverre offtopic dat het nu over het etische achter hacken gaat... dat heb je bij dit soort discussies.

De vraag die je hierbij inderdaad moet stellen is, is openbaar maken, klokken luiden, eigenlijk wel verantwoord? Het is natuurlijk een afweging tussen verschillende belangen. Enerzijds zijn er belangen van de militairen die daar lopen en over wie nu informatie is uitgelekt: dit maakt hun werk waarschijnlijk gevaarlijker. Ook is er informatie uitgelekt over allerhande zaken die niet door de beugel kunnen en het is goed dat die aan de kaak gesteld worden.

Ik geloof echter niet dan 100% openheid zaligmakend is. Ik denk dat eenieder wel eens terug verlangd naar de kindertijd, toen alles nog koek en ei was. Naarmate je dat ontgroeid zie je de harde waarheid en zoals de naam al zegt is die hard. Je kunt het heel na?ef noemen, maar soms wil je bepaalde dingen gewoon niet weten. Aan de andere kant wil je natuurlijk niet dat er van alles achter je rug om gebeurd wat je onacceptabel vind, met name corruptie. Veel mensen willen niet elke avond al die ellende zien op de TV, maar ze willen wel dat er wat aan gedaan wordt. Wat dat betreft is de hypercommunicatie zoals die de laatste 20 jaar is ontstaan niet alleen maar positief te noemen. Als je daar over na gaat denken wordt je geloof ik alleen maar depressief De wereld is niet perfect.

Wat ik hiermee wil zeggen: ik denk dat men hier heel verschillend in kan denken. Hacken is fout, maar iedereen vind wat anders van het openbaar maken zelf, dus ik denk niet dat je hier goed over kunt discussieren.
Oud 1 August 2010, 13:16   #16
KlaasB
PCM Lord

KlaasB's schermafbeelding

Standaard

@Chato: Ik bedoelde het helemaal niet zo zwaar. Ik sprak er ook niet over als ben je een "trol", maar ik gebruikte het werkwoord "trollen" een beetje plagerig bedoeld. Niets meer, niets minder, maar als je beledigd bent dan bied ik m'n oprechte excuses hierbij aan.

@de rest:
Het is inderdaad een ethische discussie aan het worden, waarbij duidelijk is dat "DE" waarheid niet bestaat, maar het de mening is van een ieder.

Ik denk dat je misstanden aan de kaak zou moeten kunnen stellen, maar je moet als "klokkenluider" naast veel moed ook moet bedenken wat het bekend maken hiervan voor uitwerking heeft -als dit laatste al goed mogelijk is.

groet, KlaasB

Laatst gewijzigd door KlaasB : 2 August 2010 om 16:38 Reden: typo
KlaasB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten