advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > PCM Magazine > Mededelingen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 July 2011, 21:12   #21
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Het komt ook vaak voor dat als je een USB1 apparaat aan je USB2 hub hangt de hele hub nog maar op USB1 snelheden werkt.

Bij passieve hubs dus zonder extra stroomtoevoer kan het ook voorkomen dat vanwege een zwak signaal de zaak op lage (USB1) snelheden gaat lopen.
Oud 29 August 2011, 14:40   #22
Jaap Veenstra
Redactie
Just Joined!

Jaap Veenstra's schermafbeelding

Standaard

Beste Lex,

Er zijn twee soorten hubs: passief (bus-powered) en actief (self powered). Een actieve hub met voeding kan meer poorten hebben dan een passieve; die zijn gelimiteerd op vier poorten (100 ma per poort, 500 ma maximaal als er ??n poort in gebruik is)

Een actief gevoede hub zal zonder twijfel stabieler blijven als er meerdere, zwaardere apparaten aan hangen, omdat deze dan gevoed kunnen worden door de voeding in de hub. Bij een passief model kan dat fout gaan, omdat de poort van de desktop, of het notebook alle apparaten aan de hub moet voeden. En aangezien er maximaal 100 ma per poort beschikbaar is, zal dat niet werken. Overigens kunnen veel actieve hubs ook passief werken... dan schakelt deze automatisch terug in bus-power.

In snelheid zit in principe geen verschil. Nagenoeg alle hubs werken prima en kunnen gewoon schakelen tussen "full speed" en "high speed". Nieuwe hubs hebben ook geen last van het combineren van full- en high-speed apparaten.

Het is niet bijster interessant om een test te doen van usb 2.0-hubs. Het is geen actueel product en ze werken gewoon allemaal prima.Tenminste: zolang je een beetje bij de merken blijft. Het kan echter interessant zijn om een blik te werpen op de usb 3.0-hubs.

Ik hoop hiermee uw antwoord te hebben gegeven op uw vraag.

Hardwareredacteur PCM
Jaap Veenstra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2011, 10:32   #23
lex
PCM Engineer

Standaard

Jaap Veenstra melde.

Ik hoop hiermee uw antwoord te hebben gegeven op uw vraag.

Antwoord NEE.

De informatie die u geeft is algemene bekende informatie en is niet relevant. De vraag het idee voor het blad was een test van USB2.0 en USB3.0 hubs. Een uitgebreide test had mooi geweest. Een test van de meest verkrijgbare USB2.0 of USB3.0 hubs had ook al mooi geweest.

U melde het kan echter interessant zijn om een blik te werpen op de usb 3.0-hubs.

Inderdaad USB3.0 hubs vinden langzamerhand de weg naar de winkels hoop inderdaad dat PCM deze nieuwe hardware gaat testen.

De concurrentie heeft al een drietal USB3.0 hubs getest.

link

Nec de schepper van De USB3.0 standaard blijkt de snelste USB3.0 controllers te maken "ga naar link".

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 1 January 2012 om 20:29
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2011, 13:50   #24
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Lex, met alle respect, maar volgens mij heeft Jaap Veenstra juist gezegd dat een test voor USB3.0 HUBS wel interessant kan zijn:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap Veenstra Bekijk bericht
Het kan echter interessant zijn om een blik te werpen op de usb 3.0-hubs.
'Niet bijster interessant' gaat in deze slechts over USB2.0 HUBs.
Hoe dan ook heeft Jaap hier, namens de redactie, volgens mij echt geprobeerd u te helpen, hij kon ook niet weten dat u het ??n en ander al wist over deze hubs.

Ik wil zeker niet beledigen, vat het ook alstublieft niet zo op, maar ik ben werkelijk van mening dat u eerder uw houding iets eerder bij zal moeten stellen, niet de PCM.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2012, 09:23   #25
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tj0nge Bekijk bericht
Lex, met alle respect, maar volgens mij heeft Jaap Veenstra juist gezegd dat een test voor USB3.0 HUBS wel interessant kan zijn:

'Niet bijster interessant' gaat in deze slechts over USB2.0 HUBs.
Hoe dan ook heeft Jaap hier, namens de redactie, volgens mij echt geprobeerd u te helpen, hij kon ook niet weten dat u het ??n en ander al wist over deze hubs.

Ik wil zeker niet beledigen, vat het ook alstublieft niet zo op, maar ik ben werkelijk van mening dat u eerder uw houding iets eerder bij zal moeten stellen, niet de PCM.
Inderdaad u hebt gelijk bij deze is de tekst aangepast, Had op moment van schrijven een beetje de P in vandaar.

Lex
lex is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten