advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 25 October 2011, 21:46   #1
klaas vreeswijk
PCM User

Standaard ssd boot

Hallo geacht forum,
Ik denk erover om ssd te gaan gebruiken als opstartschijf.Kan iemand mij vertellen of dit echt veel sneller werkt als mijn huidige boot en hoe installeer ik dat?Gr.Klaas Vreeswijk
Oud 25 October 2011, 23:40   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ja dat werkt echt veel sneller, tenminste met laden van zaken. Dat win start onder een halve min is bv niet ongebruikelijk als je dat op een SSD installeert.

Tja hoe je dat installeert kan ik moeilijk inschatten voor jou situatie. Iig is het aan te raden AHCI aan te zetten anders werken zaken als TRIM niet + zorgt meestal voor betere prestaties allround.

Als je win opnieuw installeert na SSD in case hangen dan is het een kwestie van AHCI aanzetten en win setup starten. Indien nodig de AHCI drivers van je moederbord tijdens de eerste stappen vd installatie laden (als de SSD niet gezien zou worden).

Wil je de win installatie die je nu gebruikt clonen naar de SSD en heb je AHCI nog niet aan staan zul je onderstaande tut moeten volgen voordat je de zaak gaat clonen.
http://www.sevenforums.com/tutorials...s-7-vista.html
Oud 26 October 2011, 08:19   #3
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

Topic verplaatst naar Hardware > Vragen en discussies
Oud 4 November 2011, 09:43   #4
lex
PCM Engineer

Standaard

Op mijn Dell inspiron 6400 lukt het nog steeds niet op windows7X64 ultimate op een OCZ vertex 2 plus+ 120GB SSD te installeren. heb dat ding nu al vanaf 8 oktober in huis.

Krijg de melding Windows het niet geinstaleerd worden op de hardware van deze computer.

Word er helemaal tureluurs van. 13 november komt er een computer programmeur expert op bezoek hopelijk kan hij het wel voor elkaar krijgen.

Een SSD plug en play en simpel Windows installeren NEE.

Laatst gewijzigd door lex : 4 November 2011 om 14:34
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2011, 11:29   #5
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik lees dat er een hoge RMA percentage op die Vertex3's (sandforce controllers) is dus kan eventueel zijn dat jij daarmee ook getroffen bent.

Kun je de melding trouwens letterlijk overnemen of eventueel een foto ervan maken?
Oud 4 November 2011, 14:45   #6
lex
PCM Engineer

Standaard

Het is dus een OCZ VERTEX2 PLUS+ en geen VERTEX3 PLUS+

Als ik de SSD aan een USB/sata interface hang word hij gewoon herkend bij schijfbeheer. Na formatteren kan ik drive letter E: toekennen waarna hij als een normale drive station word herkend. Ik kan er bestanden naartoe kopi?ren en afspelen.

Maar daar heb ik natuurlijk geen SSD voor gekocht. Ik heb een oudere notebook met een SATA1 controller maximaal 150 MB/S dat zou al bijna een verdriedubbeling zijn van de huidige harddisksnelheid van gemiddeld 50 MB/S piek 80 MS/S

13 November weet ik meer wie weet wel eerder via dit forum.

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 4 November 2011 om 14:49
Oud 24 November 2011, 09:43   #7
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Het is dus een OCZ VERTEX2 PLUS+ en geen VERTEX3 PLUS+

Als ik de SSD aan een USB/sata interface hang word hij gewoon herkend bij schijfbeheer. Na formatteren kan ik drive letter E: toekennen waarna hij als een normale drive station word herkend. Ik kan er bestanden naartoe kopi?ren en afspelen.

Maar daar heb ik natuurlijk geen SSD voor gekocht. Ik heb een oudere notebook met een SATA1 controller maximaal 150 MB/S dat zou al bijna een verdriedubbeling zijn van de huidige harddisksnelheid van gemiddeld 50 MB/S piek 80 MS/S

13 November weet ik meer wie weet wel eerder via dit forum.

Lex
UPDATE 24-11-11

Nadat de computerwinkel de SSD had voorzien van nieuwe Firmware kon ik wel windows7X64 Ultimate installeren.

Op diverse notebooks geprobeerd, steeds mislukte het. Waarschijnlijk was een desktop PC nodig om de firmware te upgraden.

Het werkt als een speer alles reageert sneller vooral het internet.

Lex
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten