advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 January 2007, 14:09   #1
mgfdriver
Just Joined!

Thumbs down Problemen met Dell en het niet nakomen van afspraken

Op 20 september van het afgelopen jaar bestelde ik bij Dell een Dimension E520 ter waarde van ? 1.108,--.
Na de configuratie kreeg ik een bevestiging van mijn bestelling, met vrijwel onmiddellijk daarna (op 22 september) de melding dat niet alle onderdelen op voorraad waren, en de verwachte leveringstermijn eind oktober 2006 zou zijn.
Ik had daar geen problemen mee, daar ik op dat moment nog gewoon mijn oude werkende computer had; maar wat schetst mijn verbazing als ik ineens op 4 oktober de melding krijg dat de computer de volgende dag geleverd zal worden.
Op 5 oktober werd mijn nieuwe computer bezorgd, alles keurig ge?nstalleerd, en voorzien van een pakket aan software, en na aansluiting werkte alles perfect.
Helaas ging op 16 november de computer kapot (na 5 weken), waarna ik met de helpdesk van Dell belde en waar als uitkomst uitkwam dat de harde schijf was overleden, vervolgens werd een afspraak gemaakt om een monteur langs te sturen., hetgeen op 21 november gesbeurde.
Ik was zelf op mijn werk die dag, maar bij thuiskomst vertelde mijn moeder dat de harde schijf vervangen was, en dat de monteur vergeten was het zijpaneel in de computer terug te plaatsen.
Toen ik de vervanging zo eens eventjes bekeek kwam ik tot een trieste conclusie? de Samsung harde schijf van 250 Gb (effectief 242 Gb), was vervangen door een Seagate harde schijf van eveneens 250Gb (effectief slechts 232Gb), en voorts was ik alle software welke bij levering op mijn computer zat kwijt.
Ook zat de card-reader helemaal los in z?n behuizing, en toen ik hierover klaagde bij Dell werd ik in eerste instantie met een kluitje in het riet gestuurd ? de software welke aanwezig was bij levering waren zogenaamde trialversies, en helaas pindakaas die was ik dus kwijt, de harde schijf kon men mij voor het verschil in effectieve capaciteit ook geen verklaring voor geven, en met betrekking tot de card-reader kreeg ik het advies de computer maar eventjes open te maken, de stekkers te controleren, desnoods los te trekken en weer vast te zetten.
Ik heb hierop geantwoord dat ik het een vreemde manier van werken vindt om zo met een klant om te gaan, en dat er nog zoiets als garantie bestond.
Dell was voor deze argumenten wel gevoelig, in zoverre dat er op 13 december opnieuw een monteur langskwam, en toen deze de card-reader bekeek concludeerde hij dat deze ook kapot was en verving hij deze.
Helaas bij het opstarten van de computer bleek ook het moederboard beschadigd, zodat deze ook vervangen moest worden.
De monteur had een nieuw moederboard bij zich, maar na montage bleek dit ook al te zijn overleden? (klasse materiaal dus!).
Het oude moederboard werd weer teruggeplaatst en daar kwam er als klap op de vuurpijl ook nog eens bij dat de grafische kaart het ook voor gezien hield, zodat op 14 december de monteur nogmaals langs kwam om de nodige delen te vervangen.
Gekker werd het nog toen ik op 15 december ineens zomaar een mailtje van Dell ontving met de mededeling dat door een produktiefout de verkeerde grafische kaart gemonteerd is geworden en dat er een restitutie van ? 30,-- zal volgen.
Het weekend nadat de monteur voor de laatste keer was langsgeweest bleken de problemen met mijn computer alleen maar groter te worden ? afbeeldingen werden niet goed meer weergegeven, branders en brandprogramma?s werkten niet meer, problemen met internetverbinding en e-mailverkeer?
Ik heb wederom met Dell contact opgenomen en het voorstel gedaan om het systeem terug te laten nemen en mij m?n geld terug te geven.
Daags daarna werd ik door Dell telefonisch benaderd en ik heb toen met de klantenservice afgesproken dat ik op 27 december hen zou laten weten wat ik wilde, m?n geld terug of een compleet nieuw systeem.
Op 27 december werd inderdaad met Dell de overeenstemming bereikt dat ik een nieuw systeem zou krijgen, en dat op 29 december het oude systeem zou worden opgehaald.
Ook werd mij toegezegd dat de koerier die het systeem zou ophalen een krat of doos o.i.d. bij zich zou hebben om de computer in te doen, daar ik de originele doos niet meer had.
Echter op 29 december de hele dag zitten wachten op de koerier, maar helaas ? om 15.30 uur was er nog steeds niemand geweest en ik besloot Dell maar weer eens te bellen ?
Doodleuk werd mij toen verteld dat de koerier een dag later pas zou komen, dat werd dan dus 2 januari, en ik had dus de hele dag voor niets thuisgezeten.
Ik heb toen gezegd dat ik het gestuntel meer dan zat was en dat ik mijn order herriep en ik terugstorting van m?n geld wilde.
Na diverse malen te zijn doorverbonden en in de wacht te zijn gezet (alles bij elkaar meer dan een uur aan de telefoon gehangen) kreeg ik de toezegging dat mijn geld zou worden teruggestort, minus ? 155,-- voor bezorgkosten.
Ik heb hiertegen uiteraard geprotesteerd, daar mij ondeugdelijk materiaal is geleverd, en wie zegt mij dat ik wel het materiaal heb gekregen waar ik voor heb betaald.
Helaas zat er niets anders op mij neer te leggen bij het voorstel van Dell.
Toen de computer uiteindelijk op 2 januari opgehaald zou worden bleek de koerier niet in het bezit van een door of krat en vertelde deze mij ook dat hij daar nog nooit van gehoord had, maar ook kon (en mocht) hij de computer onverpakt niet meenemen, derhalve afgesproken dat ik hem de volgende dag ingepakt en wel voor hem klaar zou hebben staan, en zo geschiedde ? 3 januari werd de computer opgehaald, en begon voor mij het wachten op de restitutie van mijn geld.
Doodleuk stuurde Dell mij een creditnota voor het bedrag van ? 923,99, oftewel het aankoopbedrag minus ? 184,01 in plaats van ? 155,--.
Ik vind een dergelijke behandeling van je klanten getuigen van zo weinig respect dat ik derhalve besloten heb de openbaarheid op te zoeken in de hoop enerzijds op mensen te behoeden voor dergelijk praktijken, anderzijds om misschien nog wat van mijn geld terug te zien.
Ik heb in een aansluitend gesprek op 16 januari jl. met de klantenservice aangegeven dat ik het met de gang van zaken niet eens was, en ook de medewerker welke mij te woord stond zei dat hij zich best kon voorstellen hoe ik mij voelde, maar dat hij door zijn manager aan handen en voeten was gebonden en hij mij geen andere toezeggingen kon doen.
Alles bij elkaar heeft mijn avontuur met Dell mij afgezien van het geld, enorm veel tijd en ergernis gekost, hetgeen ik zeer beslist niet had voorzien, daar in eerste instantie de reden voor mijn aankoop bij Dell de goede naam en service in de markt was ?
mgfdriver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2007, 14:40   #2
R00K!3
PCM Newbie

Standaard

Ik heb rond dezelfde tijd vorig jaar ook een Dell E520 besteld. Bij mij was de leveringstijd ook onduidelijk
Citaat:
Na de configuratie kreeg ik een bevestiging van mijn bestelling, met vrijwel onmiddellijk daarna (op 22 september) de melding dat niet alle onderdelen op voorraad waren, en de verwachte leveringstermijn eind oktober 2006 zou zijn.
Ik had daar geen problemen mee, daar ik op dat moment nog gewoon mijn oude werkende computer had; maar wat schetst mijn verbazing als ik ineens op 4 oktober de melding krijg dat de computer de volgende dag geleverd zal worden.
Op 5 oktober werd mijn nieuwe computer bezorgd, alles keurig geïnstalleerd, en voorzien van een pakket aan software, en na aansluiting werkte alles perfect.
Verder was alles perfect geregeld en ik heb er een seagate schijf in met effectief 232GB in. Geen vuiltje aan de lucht, ik denk dat je verschrikkelijk veel pech had dat o.a. de samsung schijf het begaf. Neemt natuurlijk niet weg dat Dell gewoon een goede service had moeten leveren en of het juiste aankoopbedrag had terug moeten storten of een nieuw systeem.
Oud 30 January 2007, 15:43   #3
bob59
Just Joined!

Unhappy Dell service

Vette pech, mgfdriver!
Ik heb in het verleden vergelijkbare problemen gehad met m'n tweede Dell evenals een paar collegaas van me. Als troost: van alle gevallen die ik ken van problemen met Dell is het altijd uiteindelijk wel goed gekomen (in mijn eigen geval met een zeer acceptabele compensatie van Dell), maar het kost wel heel veel telefoontjes, e-mails en vooral frustratie. Dat is nu eenmaal blijkbaar de prijs van het zakendoen met een massale en zogenaamd efficiente organisatie die op erg grote afstand van zijn klanten staat.
Hou vol en blijf met ze communiceren!!
Succes
Bob.
bob59 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2007, 13:19   #4
Dusk
Just Joined!

Standaard

Ik vind dit echt niet kunnen, ze zouden minimaal het originele aankoopbedrag terug moeten storten. Dat het een groot bedrijf is zou niets uit moeten maken, ze geven een garantie op het product, en die moeten ze ook gewoon nakomen.

In elk geval succes met het terugkrijgen van je geld, ik hoop dat het lukt.
Dusk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten