advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 April 2006, 15:04   #1
bob59
Just Joined!

Standaard Windows XP toont niet alle iconen in de taakbalk

Als ik mijn Windows XP Pro (Eng) opstart krijg ik in eerste instantie niet alle icoontjes te zien in de notification area van de taakbalk (waar ook de klok etc. getoond worden). De bijbehorende processes zijn wel actief volgens de taskmanager - niet allemaal gechechd maar een paar bekenden zag ik wel.
Als ik vervolgens aflog en weer aanlog als dezelfde user dan komen alle icoontjes tevoorschijn.
Nog gekker, als ik de computer restart dan komen ze ook op.
Nadat ik de computer 's-avonds uitgezet heb dan haal ik de stroom eraf. Ook de randapparaten (printers, scanner, ADSL modem) zijn dan stroomvrij. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Heeft iemand een clou wat het probleem kan zijn?
bob59 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2006, 15:20   #2
Jigsaw81
Just Joined!

Standaard

Je kan eens proberen om de instellingen van de icoontjes in de taakbalk aan te passen.
Dit doe je als volgt:
Rechtermuisknop klikken op de taakbalk, properties en dan rechts onderaan op de 'aanpassen' button klikken voor pictogrammen. (geen idee hoe dit eruit ziet in het Engels)
Nu kan je de instellingen voor pictogrammen wijzigen, door te kiezen voor altijd weergeven.. Als het goed is staan ze nu wel in het systeemvak van je taakbalk!!
Succes
Jigsaw81 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2006, 18:22   #3
papamike
PCM Guru

papamike's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar papamike
Standaard Re: Windows XP toont niet alle iconen in de taakbalk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob59
Nadat ik de computer 's-avonds uitgezet heb dan haal ik de stroom eraf. Ook de randapparaten (printers, scanner, ADSL modem) zijn dan stroomvrij. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Heeft iemand een clou wat het probleem kan zijn?
Waarom haal jij je stroom eraf als ik vragen mag? Zou toch iets met de APM te maken kunnen hebben.

Je zou het eens kunnen testen door eens een nachtje de stromm er niet vanaf te halen en dan de volgende dag de pc gewoon weer aan te zetten. Kijk eens of het probleem zich dan nogmaals voordoet.
Oud 26 April 2006, 14:01   #4
bob59
Just Joined!

Standaard

Heb nog meer testen gedaan maar ik krijg inconsequente resultaten. Ik maak ofwel de PC ofwel het ADSL modem stroomvrij. De ene keer komen de iconen wel allemaal op de andere keer niet. Schiet mij maar lek....
Zal nog wat meer testen en de resultaten goed vastleggen.

Heeft inmiddels iemand een idee hoe het kan komen dat niet alle icoontjes in de notification area van de taskbar opkomen maar de bijbehorende processen wel lijken te lopen?
Oud 22 January 2009, 16:16   #5
Stressfest
Just Joined!

Standaard Bump

Ik heb precies hetzelfde, ik zie niet alle icons, zoals skype bijvoorbeeld terwijl deze wel aanstaat. het is een oude topic maar ja wie weet.

groeten Stress
Stressfest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2009, 20:40   #6
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Kijk naar reactie #2.
Oud 20 April 2009, 17:49   #7
bob59
Just Joined!

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stressfest Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde, ik zie niet alle icons, zoals skype bijvoorbeeld terwijl deze wel aanstaat. het is een oude topic maar ja wie weet.

groeten Stress
Is dit ooit opgelost? Bij mij nog steeds niet ?cht. Ik heb in de tussentijd een andere computer erbij en gebruik de XP machine als server en speeltje dus het probleem is helemaal niet meer zo dringend maar ik blijf toch benieuwd. Ik ben overigens te lui om een schone her-installatie van XP te doen zoals mij werd aangeraden door "experts".

Laatst gewijzigd door bob59 : 20 April 2009 om 17:52
Oud 20 April 2009, 18:28   #8
Lange Pier
PCM Lord

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Zoals reply 2 en niet actieve pictogrammen opruimen aanvinken en dan voor aanpassen kiezen, kun je alles instellen zoals je wilt per item.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten