advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 19 April 2009, 21:32   #1
brunow
Just Joined!

Standaard Laptop verbindt niet met router

Hoi,

Ik heb laatst een nieuwe router gekocht. dit is de Sitecom 300N wl-575.
Maar mijn laptop wil er niet mee verbinden (draadloos), terwijl mijn vaste computer er wel mee kan verbinden. op de laptop staat XP en op de PC Vista.
Ik heb een kabel aansluiting van ziggo. (casema)
De firewall de op de laptop staat is die van AVG en op de PC Kaspersky.
Ik heb het eerst geprobeerd met de ingebouwde kaart en windows zero configuration, maar daarmee kon ik geen verbinding maken.
Als ik op die manier probeer te verbinden, zie je een laadbalkje en staat er: "netwerktype detecteren...". Maar daarna zegt hij dat het niet is gelukt.
Vervolgens heb ik met de dongle die je bij de router kreeg geprobeerd verbinding te maken, maar daarmee kreeg ik hetzelfde probleem.
(software daarvan heb ik geinstalleerd.)
Ten slotte heb ik het nog geprobeerd via wds, maar dat was ook geen succes.
Op de router heb ik een WEP encryptie gezet.
Weet iemand wat ik moet doen?

alvast bedankt,

Bruno
brunow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2009, 16:12   #2
bob59
Just Joined!

Standaard

Ik leef met je mee. Draadloos internet is zeer weerbarstige materie.
Wat je misschien kunt proberen -als je dat al niet allang gedaan hebt- is het volgende: Met je desktop heb je naar ik begrijp wel contact met de router. Met een draadje naar ik aanneem maar dat maakt niet uit. Start je webbrowser en tik het adres van de router in (zie gebruiksaanwijzing), ga naar de instellingen voor draadloos internet en schakel even alle beveiliging uit. Zorg er ook voor dat de router zichtbaar (visible) is!
Laat de laptop nu nog eens scannen. Als je nu verbinding kunt maken kun je de de beveiliging weer inschakelen. Gebruik WPA dat is veel veiliger dan WEP. Desgewenst kun je nu ook weer de router onzichtbaar (invisible) maken. Zo is het bij mij een keertje gelukt en als je mazzel hebt dan is het zo eenvoudig, anders wens ik je veel succes.
bob59 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2009, 18:02   #3
brunow
Just Joined!

Standaard

het is gelukt. er stond dat ik met 801.1X (oid) verbinding wilde maken, terwijl dat niet zo was.
brunow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten