advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Mac OS X

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 July 2009, 16:46   #21
skees
PCM Guru

skees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterVL57 Bekijk bericht
Juridische voorwaarden van de licentie....
dat ook maar, hard- of softwarematig?

http://h.imagehost.org/0519/download_car_wouldn_t.png
skees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2009, 12:52   #22
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

Ja: OS X gebruikt een alternatief voor het bios (efi genaamd als ik me niet vergis), voor grafische kaarten die door apple niet gebruikt worden zal er waarschijnlijk geen driver bij OS X zitten, ...

Ik snap niet waarom mensen zo veel moeite willen doen om toch maar OS X op een niet-apple computer te doen werken. Als het is om even te testen: dat kan ook in een apple winkel zonder daarom verplicht te zijn iets te kopen...
Oud 20 July 2009, 18:45   #23
nielson
Just Joined!

Standaard

Je kan OSX gewoon installeren op het systeem dat je in je posts hebt aangegeven. Een Core I7 zal hiervoor niet het probleem zijn! Er zijn een paar dingen waar je wel rekening mee moet houden zoals de ondersteuning die je moederbord bied voor bepaalde distrib's, je grafische kaart en je audio en/of wireless netwerkkaart. Het makkelijkste is inderdaad om een kant-en-klare distributie zoals Kalyway, iDeneb, iAktos of iets dergelijks te installeren. Hiervoor raad ik Kalyway als distributie aan uit eigen ervaring.. met iDeneb heb ik namelijk nog wel eens problemen gehad, idem met iAktos.

Ook kun je gebruik maken van het zogenaamde Boot 132 principe, hiermee kun je dus vanaf een retail DVD OSX op je harddisk installeren. Hoe dit precies in zijn werk gaat kun je door middel van een simpele google search vast wel ergens vinden. Ik raad je hiervoor ook aan om een ander forum te raadplegen (muzzle.nl). Dit is een nederlandstalig forum waarin deze procedures op een eenvoudige manier worden uitgelegd.

Succes met het maken van je Hackintosh!
nielson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2009, 11:14   #24
edwinh
PCM Enthusiast

edwinh's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens naar mijn post over ethernet probleem met iDeneb
edwinh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave