advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 25 January 2010, 11:54   #1
BorTan
Just Joined!

BorTan's schermafbeelding

Standaard verdubbeling e-mail grote foto's

L.s.,

graag wil ik u het volgende probleem voorleggen, om te zien of meer mensen hier last van hebben en/of er mensen zijn die daar een oplossing voor weten:

Ik heb een Olympus SP-590UZ digitale camera en maak hiermee foto's op de hoogst mogelijke (12M Fine) resolutie en sla deze op in een documenten map,
waar ze onder eigenschappen aangeven een grootte te hebben tussen de 4,75 en 5,25 mb.

Wanneer ik nu ??n of meerdere foto's selecteer, in het rolmenu aangeef "copie?ren naar e-mail ontvanger", secteer "originele grootte behouden" en deze verzend aan een *@hotmail.com, *@gmail.com of *@zonnet.nl account, krijgen de ontvangers ze dubbel of zelfs soms wel drie keer.

Voor de hotmail en gmail accounts (deze zijn groot genoeg) is dit alleen irritant, voor provider accounts vrijwel onmogelijk, omdat die te klein zijn.

Wanneer ik de optie "afbeelding verkleinen" gebruik of de foto's handmatig met PSP 8.0 verklein, doet dit probleem zich niet voor, maar dit doe ik in verband met de kwaliteit van de foto's liever niet.

Gaarne verneem ik, groeten, Robert
Oud 25 January 2010, 19:35   #2
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

En ziedaar de oplossing: online storage. Er zijn vele aanbieders voor een dergelijke opslag, bijv. Flickr, Photobucket, Picasa, etc. De foto's kun je uploaden naar de site en je hoeft alleen maar een linkje ernaartoe te mailen.
Oud 25 January 2010, 20:06   #3
bergguy
PCM Engineer

bergguy's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bergguy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BorTan Bekijk bericht
L.s.,

graag wil ik u het volgende probleem voorleggen, om te zien of meer mensen hier last van hebben en/of er mensen zijn die daar een oplossing voor weten:

Ik heb een Olympus SP-590UZ digitale camera en maak hiermee foto's op de hoogst mogelijke (12M Fine) resolutie en sla deze op in een documenten map,
waar ze onder eigenschappen aangeven een grootte te hebben tussen de 4,75 en 5,25 mb.

Wanneer ik nu ??n of meerdere foto's selecteer, in het rolmenu aangeef "copie?ren naar e-mail ontvanger", secteer "originele grootte behouden" en deze verzend aan een *@hotmail.com, *@gmail.com of *@zonnet.nl account, krijgen de ontvangers ze dubbel of zelfs soms wel drie keer.

Voor de hotmail en gmail accounts (deze zijn groot genoeg) is dit alleen irritant, voor provider accounts vrijwel onmogelijk, omdat die te klein zijn.

Wanneer ik de optie "afbeelding verkleinen" gebruik of de foto's handmatig met PSP 8.0 verklein, doet dit probleem zich niet voor, maar dit doe ik in verband met de kwaliteit van de foto's liever niet.

Gaarne verneem ik, groeten, Robert
Misschien zit ik verkeerd, maar heb je al eens gekeken wanneer je foto's aanklikt voor verzending ( meerdere vb.10 )of je in dat bestand geen kopies ziet staan onderaan van uw geselecteerde fotobestand ( documenten ? ), kontroleer dit alvorens te verzenden, als dat zo is, is het normaal dat sommige foto's dubbel verzonden worden. in dat geval moet je eerst de kopies verwijderen en een kleiner aantal foto's selecteren.

P.S.: Ik sla nooit bestanden op een vreemde website.

bergguy
Speed: 2,4 Ghz
Geheugen: 3072 Mb
Extend. Hd 300 Gb 3-6
Intern.Hd 500 Gb / 7200 rpm

Notebook HP Pavillion DM1-3200SD
Windows 7 Home Premium
Scherm 10,2 Inch
geheugen: 3Gb DDR3
Video: Radion HD6310M
intern drive: 500Gb Sata 7200 Rpm
Chipset: AMD A50M FCH
bergguy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2010, 20:13   #4
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

De sites die ik noemde zijn verre van vreemd, maar dat mag je geheel zelf beslissen. Ik maak al jaren met plezier en zonder problemen gebruik van o.a. Photobucket.

Het versturen van vele megabytes per email is nou eenmaal niet erg wenselijk en vaak zelfs uitgesloten.
Oud 12 February 2010, 22:59   #5
Batista
PCM User

Batista's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Batista Stuur een bericht via Skype™ naar Batista
Standaard

Is het niet h??l irritant als je per e-mail die foto's stuur aangezien dit wel even duurt voor het binnen is... terwijl je bij photobucket gewoon de link doorstuurt
Batista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2010, 08:05   #6
K_E_V_I_N
PCM Lord

K_E_V_I_N's schermafbeelding

Standaard

En tevens kan je meestal maar ??n of twee van deze foto's doorsturen. Photobucket is daarom wel wat handiger denk ik.
K_E_V_I_N is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten