advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 5 August 2011, 02:04   #1
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard Handleiding alles zwart

Ik heb een handleiding gedownload pdf-bestand en de pagina's zijn volledig zwart met witte letters. Afdrukken is dus een ramp. Hoe kan ik dat omdraaien?

Laatst gewijzigd door De Hulk : 5 August 2011 om 02:07
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2011, 15:09   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Met foxit reader (adobe reader heeft dezelfde optie) kun je via preferences → accesebility de tekst en achtergrondkleur handmatig aanpassen.

Ik heb het uitgeprobeerd en door de achtergrond op zwart in te stellen en de tekst op wit (+ het vinkje only change conten weg te halen) krijg je gewoon zwarte letters op witte achtergrond. Je stelt het dus iig bij foxit omgekeers in van wat je zou verwachten dat je moet instellen.

Ik weet alleen niet zeker of die dat dan ook meeneemt naar het printen.

edit
Niet dus.

Misschien is dit een optie.
http://www.hellopdf.com/

edit
Nou die converter ff uitgeprobeerd, geen succes, bleef weinig over vd indeling.

Dit kun je icm adobe reader nog eens proberen maar ik lees ook dat de printer/drivers dit misschien niet ondersteunen.
http://www.artspdf.com/arts_pdf_crackerjack.asp

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 5 August 2011 om 15:43
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2011, 15:50   #3
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Interessante vraag. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om in een pdf de kleuren om te draaien. Je zult dus eerst van alle pagina's een beeldbestand (pixels) moeten maken. Dat kan op tal van manieren.
Je kunt het knipprogramma van Vista of Windows 7 gebruiken. Je plakt dat beeldbestand dan in een fotobewerkingsprogramma en keert de kleuren om. Kan zelfs met Paint: Afbeelding > Negatief. Werkt goed.
Het gaat sneller met Photoshop (Elements). Ja, Photoshop Elements kan een pdf laden. Je krijgt dan miniaturen te zien van alle pagina's. Wanneer je een zeer krachtige pc hebt met extreem veel GB's aan werkgeheugen, kun je alle pagina's selecteren, maar mijn 4 jaar oude pc kon dat niet aan. Je klikt na de keuze van de miniaturen op OK. De pdf-pagina's worden dan omgezet in losse afbeeldingsbestanden, die je stuk voor stuk (ik heb de batchfunctie nog niet gevonden...) onder handen neemt: Filter > Aanpassingen > Omkeren [Ctrl + I].
Sla alle op die manier gewijzigde beeldbestanden op in 1 map en je kunt ze printen, waarbij je minder inkt verspilt, want de achtergrond is wit geworden en de letters zwart.
Maar waarom wil jij eigenlijk een handleiding van 340 bladzijden gaan printen? Je hebt die handleiding nu digitaal op je pc staan. Het grote voordeel daarvan is dat je via de inhoudsopgave direct doorklikt naar de juiste pagina wanneer je iets zoekt.
Daarnaast staat die handleiding ook nog eens op je Samsung tv. Gebruik de afstandsbediening van de tv en druk op Menu > Support > e-Manuel + Enter.
En hoe vaak zul je die uitgebreide handleiding nodig hebben? Volgens de website van Samsung is er een handleiding op papier meegeleverd. Dat zal dan wel de zogenaamde Quick instructiegids zijn (ook te downloaden van internet), maar daaraan zul je meestal genoeg hebben.

Toevoeging: terwijl ik mijn reactie aan het typen was, had eNdEmiOn al gereageerd. Hij probeerde hellopdf met onbevredigend resultaat. Ik heb het net geprobeerd met NitroPDF. En ook daarmee was het resultaat waardeloos. Onleesbare zooi; er bleef niets van de indeling over.
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2011, 21:45   #4
De Hulk
PCM User

Standaard

Ik heb alles uitgetest wat eNdEmiOn schreef en is geen succes. Maakt niet uit, leer je alleen maar van.

Citaat:
Maar waarom wil jij eigenlijk een handleiding van 340 bladzijden gaan printen? Je hebt die handleiding nu digitaal op je pc staan.
Ja, is ook gek, maar ik leer langzaam en moeilijk en heb een slecht geheugen. Ik doe alles stap voor stap en dan lukt het wel. Die afstandsbedieningen heb ik een hekel aan.

Ik heb eens de meest geavanceerde nieuwe JVC dvd-recorder met harde schijf gekocht. Volstrekt idioot moest je de titels van films met de afstandbediening invoeren en kijk eens hoelang je daarover deed. Ik betaalde 1199,- euro of zoiets voor dat apparaat en het was loading, loading en nog eens loading. Apparaat retour, harde schijf vervangen en tig stempels gecontroleerd dit en dat. Allemaal leugens, na een uur was het weer loading en loading. Ik heb het apparaat amper 300 uur gebruikt en heb het hele ding in de prullenbak gegooid. Nog bedankt JVC en ik koop nooit iets meer van JVC.
Oud 8 August 2011, 18:51   #5
Xenauros
Just Joined!

Smile zwarte achtergrond

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Hulk Bekijk bericht
Ik heb een handleiding gedownload pdf-bestand en de pagina's zijn volledig zwart met witte letters. Afdrukken is dus een ramp. Hoe kan ik dat omdraaien?
Simpel: dat gaat niet. Misschien dat het lukt via een pdf-editor (bijvoorbeeld die van Foxit). Ik heb daar geen ervaring mee, theoretisch is het makkelijk: zet de achtergrond van zwart naar wit... Wellicht zijn er anderen op het forum die hier (meer) ervaring mee hebben. Ik blijf proberen. Overigens: er zijn twee handleidingen. Degene waar jij op doelt is voor e-gebruik, dus online. De andere (meertalig) is bedoeld om af te drukken (je kunt die beperken tot het Nederlandse deel door in je printer de bladzijden 61-81 op te geven).
Xenauros is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2011, 20:57   #6
De Hulk
PCM User

Standaard

Ik heb al alles geprobeerd en dat lukt niet. Of ik nu 340 pagina's moet afdrukken, maakt mij niets uit. Maar een cartridge van een hp laserjet is duur en die is dan zo leeg met al dat zwart.

Ik ga dat andere wel uitprinten. Ook even kijken welke handleiding in het pakket zit.
Oud 8 August 2011, 21:49   #7
fotoflex
PCM Newbie

fotoflex's schermafbeelding

Standaard

Bedoel je zoiets?

http://www.mypicx.com/08082011/negatief/

Eerst met pdf to jpg omgezet,

http://www.pdfjpg.com/

daarna met Paint negatief gemaakt.

Het eerste doet batches,
voor het tweede weet ik niet, maar er is er ongetwijfeld een op het net te vinden die alles in ??n keer omkeert.
Succes!

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten