advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > PCM Magazine > Mededelingen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 July 2011, 09:58   #11
mrwul
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice Bekijk bericht
Hmmmm.... zie niet in hoe nuttig dit is.... Elke moderne behuizing heeft front-usb hubs en achterop een mobo zitten zo 6 tot 8 usb-poorten. Zie niet in waarom men een hub nodig heeft eigenlijk.
Kom nog even terug op deze relatief oude thread

Een test kan naar mijn idee best nuttig zijn, omdat een gebruiker de USB aansluiting misschien graag onder handbereik wenst te hebben, terwijl de PC 1-1,5m verder staat (zoals in mijn geval).
Daarnaast hebben sommige fabrikanten van PC-kasten (b.v. Lian Li) de eigenaardigheid om de USB aansluiting aan de b?venkant van de kast te plaatsen, ipv aan de voorkant.
Bij mij staat de behuizing in een verrijdbare / open kast, een decimeter boven de pc kast is een plank. Da's dus prutsen wil je daar een USB stick in doen, als het al lukt...

Een test kan ook zaken meenemen als 'hoe handig is het apparaat?' (kan je b.v. 4 dikke USB sticks kwijt? of zitten de aansluitingen zo dicht bij elkaar dat je er maar 1 poort kan gebruiken?)
Ik heb hier een model waar een 2e USB stick, hoe smal ook, niet in past - miskoop dus.
Lengte/kwaliteit verlengkabel?

=
mrwul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2011, 22:15   #12
lex
PCM Engineer

Standaard

De redactie van het PCM magazine heeft blijkbaar weinig interesse in een dergelijke test?

Ik had de post geplaatst 24 april 2010, nu ruim een jaar geleden.

Laatst gewijzigd door lex : 27 July 2011 om 22:18
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2011, 06:11   #13
mrwul
Just Joined!

Standaard

Vermoedelijk niet, het zijn oninteressante onderwerpen. Valt in de categorie: testen van bijvoorbeeld USB-kabeltjes, printpapier, e.d.

=
Oud 28 July 2011, 07:10   #14
Hans60
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice Bekijk bericht
Hmmmm.... zie niet in hoe nuttig dit is.... Elke moderne behuizing heeft front-usb hubs en achterop een mobo zitten zo 6 tot 8 usb-poorten. Zie niet in waarom men een hub nodig heeft eigenlijk.
Uit deze reactie blijkt dat ze de vraag niet eens goed lezen....
Bij PCM hebben ze blijkbaar allemaal note- en netbooks met 4 USB aansluitingen aan de voorzijde en 6 aan de achterzijde.
Hun PC's staan blijkbaar niet onder het bureau zodat je op je knie?n moet om er een stick in te doen.
Heren: soms is een USB-hub keihard nodig, en soms is hij gewoonweg makkelijk.
Ik heb thuis bijv. een USB hub staan waarop printer, muis, kaartlezer, USB harddisk, bluetooth ontvanger etc. zijn aangesloten. Allemaal dingen die ik niet mee hoef te nemen als ik mijn notebook meeneem en nu dus d.m.v. ??n kabeltje aan kan sluiten en loskoppelen.

Laatst gewijzigd door Hans60 : 28 July 2011 om 07:20
Hans60 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2011, 20:06   #15
mrwul
Just Joined!

Standaard

Een ander voorbeeld: ik koop een nieuwe USB-Hub, voor een slordige 15 euro, de Sitecom CN-050. Handig: je kunt 1 USB-ding bovenop kwijt en 3 aan de voorkant - In de praktijd 2 USB-sticks aan de voorkant, te weinig ruimte voor 3. Maar okay.

Zucht - blijkt dat er een achterlijk kort snoertje aan vast zit! Voor een halve euro zetten ze er een kabeltje van 1-1,5m aan, i.p.v. ik geloof 50 of 60cm! Ik wil die USB Hub op m'n bureau.
Ze stoppen er wel een 220V adapter bij die de meesten niet gebruiken... Ha!
Zijn van die dingen waar je pas achterkomt als de doos open hebt.
=
Oud 28 July 2011, 20:13   #16
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Verlengkabeltje, probleem van het korte kabeltje opgelost. Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat het kabeltje kort is als je denkt aan het gebruik ivm een laptop. Dan moet er geen meter lang koord aan zitten.
Oud 28 July 2011, 20:36   #17
mrwul
Just Joined!

Standaard

Een te lang kabeltje kan je oprollen, of beter, je laat gewoon opgerold zitten, zoals het uit de doos komt Kortom: onhandig. Let wel, in dit geval gaat het om zo'n 'dunne' usb-kabel. Enfin...
Oud 31 July 2011, 19:09   #18
lex
PCM Engineer

Standaard Usb hub en tja kabels horen er bij

Dit Topic ging toch over USB HUB'S?

Kabels is een ander onderwerp.

Kabels heb je van zeer slechte, matig tot topklasse kabels met vergulde contacten die ruim €20,- kosten.

Ik heb zoon USB kabel met vergulde contacten en ik kan melden dat ik sinds dien geen wegvallende verbindingen meer heb gehad met mijn externe Lacie harddisk.

Even terug te komen op het thema.

De meeste desktops hebben meer dan genoeg poorten, de meeste notebooks hebben 3 usb poorten, Een usb hub dus als je meer wilt aansluiten.

Het probleem is dus dat deze dingen Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag zijn.

Hopelijk gaat de PCM magazine hier toch eens wat mee doen, zal de redactie eens bellen. Mogelijk zijn ze al met een onderzoek bezig?

Dit is een onderwerp wat zeker de moeite waard is. Zeker nu USB3.0 door is gebroken en er ongetwijfeld ook USB 3.o hups zullen verschijnen of er misschien al zijn?

Laatst gewijzigd door lex : 31 July 2011 om 19:54
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2011, 20:11   #19
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Haha vergulde top kwaliteit kabeltjes, dacht dat we ondertussen wel door hadden dat dat geen garantie is voor goede kwaliteit (zie ook het HDMI kabel topic)

Wat mij betreft mag er best een test komen van USB hubs maar hoeveel zin dat gaat hebben? Er zijn zoveel fabrikanten en verschillende modelletjes, die kun je onmogelijk allemaal testen dus welke ga je wel en niet testen?
Ik vraag me ook af of er ?berhaupt veel verschil tussen gaat zitten. De techniek achter een hub is nogal eenvoudig dus hoe fout kan dat gaan?

Dat die dingen traag zijn is logisch. Als je ter vergelijk een 20mb internet verbinding over 1 of 10 pc's verdeelt zul je bij 10 ook een stuk minder snelheid hebben.
Oud 31 July 2011, 20:48   #20
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
Het probleem is dus dat deze dingen Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag zijn.
Wat ik toch raar vind, want zover ik weet (en de naam hub zegt het al min of meer) zijn die dingen passief, hebben geen extra elektronica behalve eventuele extra voeding. Als je dus 1 apparaat op de hub aansluit zou het geen enkele invloed op de snelheid moeten hebben, 2 apparaten zouden de snelheid moeten halveren. Omdat er geen elektronica in zit zouden er ook geen snelheidsverschillen moeten zijn tussen hubs en is een test dus onnodig.

Met een hub is het net alsof je meerdere apparaten op een enkele draad aansluit, er zit geen switch-elektronica tussen. Dat zou met het USB-protocol ook echt niet kunnen, een switch. Dus nogmaals: theoretisch zou er geen verschil mogen zijn.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten