advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 26 July 2009, 09:53   #1
outlet
Just Joined!

Standaard 32 naar 64 bit

Hallo iedereen,
Ik heb mij een PC aangeschaft met AMD Phenom II X4 920 Quad Core
4 Gig geheugen en alle toeters en bellen die er nodig zijn om er lekker mee te kunnen werken.
Ik heb Vista (32-bit) ge?nstalleerd, (upgrade van windows XP home 32-bit) en heb ook een DVD met de 64-bit versie van Vista Home Premium.
Het liefst zou ik over willen stappen naar de 64-bit versie.
Mijn vraag is:
Kan ik van XP 32-bit naar Vista 64-bit (Upgrade) installeren, en hoe doe ik dat, moet ik ergens op letten?
Is er nog steeds dat grote driverprobleem voor Vista 64-bit waar ik regelmatig over lees , of is dat inmiddels grotendeels achterhaald.?
Wordt mijn computer er sneller door.? of is het slimmer om gewoon met Vista 32-bit te blijven werken.
Heeft er iemand een nuttig advies voor mij, waarvoor alvast mijn dank.
Outlet
outlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2009, 10:17   #2
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

Een update van een 32bit versie naar een 64bit versie kan niet, je zult echt een schone 64bit installatie moeten doen.

Ik weet niet waar je de PC allemaal voor gebruikt, maar games kunnen nog wel eens een probleem zijn met Windows 64Bit.

Citaat:
Is er nog steeds dat grote driverprobleem voor Vista 64-bit waar ik regelmatig over lees , of is dat inmiddels grotendeels achterhaald.?
Met recente hardware heb je dit probleem niet, alleen met al wat oudere hardware.

Groet Maxstar
Oud 26 July 2009, 12:31   #3
outlet
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxstar Bekijk bericht
Een update van een 32bit versie naar een 64bit versie kan niet, je zult echt een schone 64bit installatie moeten doen.

Ik weet niet waar je de PC allemaal voor gebruikt, maar games kunnen nog wel eens een probleem zijn met Windows 64Bit.

Met recente hardware heb je dit probleem niet, alleen met al wat oudere hardware.

Groet Maxstar

Maxstar,
Dank je voor je snelle reactie.
Nee, ik doe helemaal niets met spellen, ik gebruik hem in hoofdzaak voor foto en filmbewerking.
Kan ik met de DVD waar de 64-bit Vista op staat meteen een "schone"installatie doen zonder eerst XP te installeren , want ik heb natuurlijk een Upgrade
groetjes
Outlet
Oud 27 July 2009, 19:36   #4
outlet
Just Joined!

Standaard

Hoi Maxstar,
Het is gelukt om Vista 64-bit helemaal schoon te installeren en ik moet ook melden dat het supersnel ging, het 2e punt is dat een 64-bit versie van Vista pas echt lekker werkt als je de juiste configuratie hebt.
Nogmaals dank voor je 1e antwoord dat heeft mij in ieder geval op het juiste spoor gezet.
Groet
Outlet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door outlet Bekijk bericht
Maxstar,
Dank je voor je snelle reactie.
Nee, ik doe helemaal niets met spellen, ik gebruik hem in hoofdzaak voor foto en filmbewerking.
Kan ik met de DVD waar de 64-bit Vista op staat meteen een "schone"installatie doen zonder eerst XP te installeren , want ik heb natuurlijk een Upgrade
groetjes
Outlet
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten