advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 23 October 2011, 09:35   #31
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Lightbulb

Even terugkomend op Hyper-Threading dat werd hier aangehaald ergens.

Mijn pc ondersteund dat dus.

'In november 2002 werd een nieuwe 3,06 GHz processor uitgebracht. Deze chip bevatte als eerste Hyper-Threading-technologie (HTT). Delen van de processor zijn hierbij dubbel uitgevoerd, waardoor de processor meerdere threads tegelijk kan uitvoeren en zich gedraagt als twee aparte processoren.

Slechts een klein deel van de architectuur is dubbel aanwezig. De rekeneenheden en de cache zijn niet verdubbeld; het is dus geen echte dualcore CPU. Door het gelijktijdig uitvoeren van de threads kan wel effici?nter gebruikgemaakt worden van de rekeneenheden. De snelheidswinst wordt geschat op 15-30 %'

als laatste editie van de single-core-processors van Intel, heeft deze een processor ontwikkeld met dezelfde naam als hun dual-core die deze op de markt gebracht hebben, namelijk 'Extreme Edition'. Het verschil zit hem uiteraard in de 'Pentium 4' die voor de single-core-processor staat. De processor heeft een productieproces van 90nm (130nm bij L3-cache-editie) en haalt snelheden van 3,20 tot 3,73 GHz met een Front Side Bus van 1066 MHz. De 90nm-editie bevat 2 MB L2-cachegeheugen, de 130nm-editie heeft dan weer 512kB L2-cache en 2MB L3-cache. Beide processors maken gebruik van de LGA775-socket. Deze Pentium 4 Extreme Edition maakt gebruik van Hyper-Threading, tegenover de Pentium Extreme Edition, die gebruik maakt van zowel dual-core-technologie als hyperthreading.

Dit kwam van Wikipedia (mijn systeem is dus nog tamelijk goed)
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 23 October 2011, 14:00   #32
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Tja het is maar hoe je er naar kijkt

De P4's zijn ondertussen toch zeker 4-5 generaties oud. Niet om je positieve gedachte de grond in te boren of zo maar hier in deze review is een vd laatste P4's nog meegenomen toen de C2D's op de markt kwamen. En kun je goed zien dat een E6300 met 1.83GHz het zo'n beetje even goed doet als een P4 met 3.75GHz. Dus die Hz'jes zeggen niet zo gek veel meer tegenwoordig.
http://www.anandtech.com/show/2051/4

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 23 October 2011 om 14:02
eNdEmiOn is offline  
Oud 23 October 2011, 14:56   #33
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Ha, ja natuurlijk weet ik dat dit een oude is.

Maar eigenlijk is dat oude spul dus nu toch nog te gebruiken met de hedendaagse hardware. Je kan een Pentium 4(HT) makkelijk voor 100 euro uitbouwen en gewoon de nieuwste games kunnen spelen (als je zou willen)
Het is grappig want ik kocht deze Dell voor 73 euro, waar je dus eigenlijk iets meer voor zou kunnen vragen. Dadelijk draait dit ding op 4 GB ram en een sterk low-profile kaartje, dan heb je een redelijk snelle computer, lijkt me. Noem dit ding een halve duel-core

Ik denk dat meningen ook al wel iets van een Penitum 3 hebben kunnen maken, eigenlijk nog leuk ook met oude computers in de weer en ze nog snel maken ook.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 23 October 2011, 15:38   #34
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Tja 't is maar wat je snel noemt. Stel je bouwt een 6950 in dan schat ik dat die icm een P4 misschien 40% (misschien ook wel veel minder) van z'n capaciteit kan laten zien.

En het is ook een kwestie van waar je de grens trekt wbt gaming. Met 20fps Crysis spelen bv is wat mij betreft onacceptabel. Sommige kunnen daar weer wel mee leven al geld er een zekere overeenstemming onder gamers dat gamen va 40fps acceptabel is.

Oude computers worden vaak idd te snel afgeschreven terwijl er eigenlijk nog genoeg mee te doen is daar geef ik je gelijk in maar om zo'n oude pc nog snel te noemen dat vind ik niet passen in het plaatje van alle hardware.
Oud 24 October 2011, 14:28   #35
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Nou, domper op domper.

Ik ben toch niet zo rijk als ik gedacht had. Dus daarom is de keuze maar gevallen op Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI

Ik heb hem besteld en morgen in-huis.

Ik kon niet veel anders dan deze bestellen, geen geld, of weinig geld dan maar wat mindere kwaliteit. Maar zeg zelf, het zal beter werken dan een on-board videokaart.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 24 October 2011, 15:22   #36
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Serieus, een 6450 zat er niet in!? Tientje duurder (laagste tweakers prijzen 25 vs 35€) maar wel 2x zo snel. Zonde.
Oud 24 October 2011, 16:09   #37
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Nee een tientje zat er niet meer in.
Ik zit gewoon erg krap met mijn geld (dus bleef 30 euro als Budget over)
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 24 October 2011, 20:52   #38
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Ik heb alvorens deze kaart grondig onderzocht.

GTA4 wordt gezegd dat hij draait op de medium settings op die kaart die ik heb gekocht. (Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI) Ik wilde zelfs een kaart dat gewoon simpel mijn 2 games aan kon:

Deze: Empires: Dawn of the Modern World
Windows 98/ME/2000/XP
MINIMUM
32MB 3D Hardware Accelerator, DirectX Compatible Video Card
Pentium III or Athlon 600MHz Processor
128MB RAM
4X CD-ROM
900MB Hard Disk Space
16-bit DirectX Compatible Sound Card
DirectX 9.0
RECOMMENDED
Pentium III or Athlon 1.0GHz Processor
256MB RAM
64MB DirectX Compatible Video Card

En

Urban Terror
CPU: Pentium 4 1.2GHz or higher.
RAM: 256MBs (512MBs highly recommended).
VID: NVidia or ATI card with 128MB RAM (256MB or more highly recommended).

Of de kwaliteit nou beter zou zijn met 10 euro meer? Misschien wel, zolang deze games maar draaien Dat heb ik in het begin gezegd, ik kijk ook niet zozeer naar kwaliteit, maar naar wat het goedkoopste is en toch nog wat kan draaien. Het is altijd irritant dat iedereen ingesteld is op het nieuwe, terwijl ik duidelijk aangeef iets anders te willen. Ik heb geen Icore7 nodig met 16 GB ram, want ik gebruik het simpel weg van me levens dagen niet.

Bovendien over 2 jaar staat er weer een leuk destkopje te koop die makkelijk zoals mijn computer uit te breiden is.

HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 24 October 2011, 21:09   #39
Kingdom
PCM Enthusiast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Hoe weet je dat zo zeker ik heb juist over deze serie pc's gelezen dat er gewoon een pci-e x16 poort aanwezig is.

Ook in de review die hierboven wordt aangehaald waar dus een 5450 in eenzelfde pc is gestopt als waar het hier om draait gaat het ook gewoon om een pci-e x16 kaart.

De laatste pentium 4's zijn in 2006 uitgekomen.

En dan ga je ook nog eend de mediamarkt als bron voor pc koop aanraden. Dat doet een beetje (hobby) IT'er toch zeker niet.

Dus check de feiten voortaan eerst voor je dingen gaat claimen waar je niet zeker van ben of stel je bericht iig niet zo op alsof je het zeker weet.
Wilde deze nog even aanhalen: QUOTE

Doordat ik beperkt werd in het geld heb ik voor deze gekozen. En zeker weet dat hij past. Want deze kaarten zijn niet in de winkel te koop, en ik internet soms onoverzichtelijk vindt wat betreft videokaarten.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline  
Oud 25 October 2011, 01:40   #40
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Ff voor de duidelijkheid dat wat je quote was niet aan jou gericht maar aan die Sjonny. Ik zeg het maar ff want het is me nu niet duidelijk wie je daarmee probeert toe te spreken.

En om in te gaan op de rest ik ben niet ingesteld op altijd maar het nieuwste. Het komt vaak genoeg voor dat het nieuwste niet perse ook het beste is. Het gaat mij altijd om de beste prijs/prestatie verhouding. En dan is het logisch dat ik het zonde vind dat in dit geval er gekozen is voor naar eigen zeggen een kaart van 30€ terwijl je een 2x zo'n snelle kaart voor 35€ had kunnen krijgen. Dat die specifieke spelletjes op beide kaarten te draaien zijn "may be" maar een snellere kaart daar doe je gewoon langer mee. En dan hoef ik het niet eens perse over nieuwere games te hebben maar stel je stapt over op win 7 wilt aero draaien + diezelfde oudere games spelen dat zou dan meteen een stuk zwaarder zijn, handig als zo'n kaartje dat dan ook nog zonder problemen trekt. Dacht dat kan iemand die zo op de centen is wel appreci?ren. Maar goed ik heb al een tijd het idee dat een hoop dingen die ik aanhaal op dove oren vallen. En waar hebben we het over 5€ nogal en dat zeg ik ook alleen omdat we hier toch meer met een luxe product bezig zijn en het niet hebben over het verschil tussen wel en niet eten hebben.
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten