advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 8 September 2009, 11:18   #1
PCMuis
PCM Newbie

Exclamation Hotmail post

Sinds 2 weken kan ik geen post meer krijgen via OE. Ik heb het account opnieuw aangemaakt met mijn bekende gegevens die ik al jaren gebruikt, maar hij werkt niet. Ik krijg steeds de foutmelding: "Er kan niet worden gecontroleerd op nieuwe berichten op de HTTP-server. Account: 'Hotmail', Server: 'HTTP://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', HTTPMail, Reactie van server; 'Forbidden:, Poort ), Beveiliging (SSL): Nee, Serverfout: 998, Foutnummer: 0x800CCC33
Heeft het iets te maken omdat ik ook Windows Live mail gebruik?
Dit heb ik trouwens ook al langer samen gebruikt met Hotmail, zonder problemen.
Wie kent dit probleem of kan mij helpen hiermee.
Alvast bedankt.
PCMuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2009, 12:34   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Sinds begin deze maand is hotmail niet meer via webdav te benaderen. Je kunt nu hotmail via pop gebruiken.

Hier een handleiding om dat voor elkaar te krijgen.
http://www.nirmaltv.com/2009/03/27/h...ss-in-outlook/

Ik weet niet of er aandacht aan besteed wordt in de tut (gebruik zelf thunderbird al tijden) maar een tip zorg dat de berichten op de server blijven staan totdat je ze zelf verwijdert. Via pop standaard zal ie de berichten downloaden en dan vd server gooien. Niet handig als je enkel op je eigen pc je email berichten hebt staan.
Oud 9 September 2009, 21:52   #3
PCMuis
PCM Newbie

Standaard

Hartstikke bedankt. Ga het morgen meteen proberen. Laat het wel weten of het gelukt is.
Bedankt.
Oud 10 September 2009, 14:04   #4
PCMuis
PCM Newbie

Standaard Gelukt

Gelukt. Je tip was prima. Ik heb hem doorgelzen en ben toen begonnen de invulvelden te veranderen. De eerste keer liep het niet....maar bij de tweede keer werkte mijn hotmail weer via OE.
Ik zal heb blad goed bewaren.
Nogmaals harstikke bedankt voor je tip.
Oud 14 September 2009, 10:07   #5
PCMuis
PCM Newbie

Exclamation Te vroeg gejuicht

eNdEmiOn,

Toch te vroeg gejuicht? Ik kan nu wel post ontvangen! Maar verzenden gaat niet. Als ik de poorten en instelling pak cf. de handleiding, werkt het niet. Van alles gepobeert, helaas geen resultaat.
Ik werk dan via Windows Live Mail ID. Hiermee kom ik ook in mijn post. Is ook van hotmail. Wat hij dan doet is de post hutselen tussen Windowns Live Mail en Hotmail. Dat wordt dus een complete chaos! In beiden staat dan post, wel op de verkeerde plaatsen. Ik moet dus goede uitkijken dat ik niet actuele post verwijder. Wat kan ik nu het beste doen? Hotmail niet meer gebruiken? Of alleen Windows Live Mail ID gebruiken en al mijn andere mailadressen (bv, xs4all en HCC) hier in zetten.
Het liefst had ik Hotmail normaal aan het werk, zoals al jaren het gaval is.
Hopelijk weet jij wat er aan de hand is....of misschien iemand anders die dit leest.

Bedankt ALVAST.
Oud 14 September 2009, 12:36   #6
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Als je thunderbird zou gebruiken kon ik je precies vertellen hoe de instellingen geregeld moeten worden.

Bij OE kan ik je alleen in bepaalde richting sturen. Ik vermoed dat jou outlook al z'n mail via smtp server van bv xs4all probeert te versturen echter weet ik uit eigen ervaring dat hotmail vaak niet geslikt wordt andere smtp servers.
Dus zul je iig de hotmail smtp server moeten gebruiken voor je hotmail account. Hoe dat precies in te stellen is in OE kan ik niet vertellen.
Oud 14 September 2009, 21:00   #7
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, je kunt maar beter Thunderbird gebruiken, want die gaat probleemloos om met meerdere accounts. In Thunderbird kun je zelf kiezen of je die bij elkaar wil mikken of dat je ze apart wilt houden.
Oud 18 September 2009, 21:16   #8
PCMuis
PCM Newbie

Exclamation Gevonden

Wat er met mijn mail gebeurdde is duidelijk nu. Het bleek dat ik mijn account moest aanpassen. smtp uitgaande post zetten op xs4all. Kreeg een helder moment en heb deze instelling toegepast. Nu werkt mijn post klasse...uitgaande als inkomend.
Ik was van provider veranderd, dus moest ik ook de account aanpassen. het gaat nu flitsend snel. Heb uitgeprobeerd bij vrienden en kreeg antwoord terug dat het goed werkte.
Gelukkig.
Bedankt voor alle hulp!
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten