advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Tools

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 20 November 2007, 18:51   #11
stonewire
PCM Engineer

Standaard

u-torrent heeft een heel goed geheugen beheer, en het is niet zo, hoe kleiner het programma, hoe beter het om kan gaan met geheugen. er zit gewoon een goed en slim geheugen beheer in u-torrent.
stonewire is offline  
Oud 20 November 2007, 19:49   #12
speedbit
Just Joined!

speedbit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekko81 Bekijk bericht
Doordat Utorrent klein is, verbruikt je pc ook minder stroom. Daarnaast blijft je pc sneller dan wanneer je azureus gaat gebruiken of een andere torrent client.
Deze vindt ik interessant, leg uit waarom de PC minder stroom verbruikt. ben benieuwd.

Speedbit
Oud 20 November 2007, 20:57   #13
stonewire
PCM Engineer

Standaard

Het enige wat ik me hierbij kan voorstellen is dat hij minder schrijf acties doet, minder resources in neemt, en minder processor tijd in neemt, zodat bv. de cpu in een slaapstand gezet kan worden.

Theoretisch zou je dan minder stroom moeten verbruiken, maar ik denk dat dit een beetje BS is.
stonewire is offline  
Oud 22 November 2007, 23:09   #14
vixducis
PCM Lord

vixducis's schermafbeelding

Standaard

Azureus is inderdaad wel een pak zwaarder dan utorrent (ik heb trouwens beide), maar meestal download ik toch 's nachts of als ik niet bezig ben op de pc, dus dan gebruik ik azureus. Ik vind dat je met azureus ook een betere controle hebt over je torrents, door een meer uitgebreide interface (voor beginners is dit natuurlijk overbodig). Dit zijn natuurlijk de twee uiterste programma's, maar naar mijn mening wel de beste.
vixducis is offline  
Oud 2 March 2009, 17:08   #15
Sly006
PCM User

Sly006's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Sly006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonewire Bekijk bericht
Theoretisch zou je dan minder stroom moeten verbruiken,
ik denk dat dat meer ligt aan:

-je voeding
-of je je pc over/onder klokt hebt
(je zal minder stroom kwijt zijn, als je de dingen gewoon koopt ;P)

ik gebruik torrents niet ( <- beetje illegaal hea ) maar toen ik het gebruikte was ?torrent gewoon oke, dr zijn ook speciale manieren om je ?torrent sneller te maken, moet je ffe googelen
Windows Vista? Home Premium, AMD Athlon? X2 5000+ Dual Core 2,60 GHz, 3 GB DDR2, XFX 4890 Black Edition, Space k1 - Mid tower, 22'' TFT scherm, 500 GB SERIAL ATA, Logitech G9, Saitek Gaming Keyboard, Logitech x-530, Logitech MOMO Wheel
Sly006 is offline  
Oud 2 March 2009, 18:06   #16
StevenT
PCM Lord

StevenT's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar StevenT
Standaard

dude laaste post uit 23 November 2007

AMD Athlon64 X2 5200+ 2048 DDR2 Nvidia GeForce 8600GTS 320 GIG

StevenT is offline  
Oud 3 March 2009, 13:23   #17
Yourwebhoster
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sly006 Bekijk bericht
ik denk dat dat meer ligt aan:

-je voeding
-of je je pc over/onder klokt hebt
(je zal minder stroom kwijt zijn, als je de dingen gewoon koopt ;P)

ik gebruik torrents niet ( <- beetje illegaal hea ) maar toen ik het gebruikte was ?torrent gewoon oke, dr zijn ook speciale manieren om je ?torrent sneller te maken, moet je ffe googelen
Torrents zelf zijn niet illegaal, maar de bestanden die je er mee binnen haalt. Anders zou het volgens jou ook illegaal zijn om bijvoorbeeld centos via torrents binnen te halen.
Yourwebhoster is offline  
Oud 3 March 2009, 18:38   #18
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vixducis Bekijk bericht
Azureus is inderdaad wel een pak zwaarder dan utorrent (ik heb trouwens beide), maar meestal download ik toch 's nachts of als ik niet bezig ben op de pc, dus dan gebruik ik azureus. Ik vind dat je met azureus ook een betere controle hebt over je torrents, door een meer uitgebreide interface (voor beginners is dit natuurlijk overbodig). Dit zijn natuurlijk de twee uiterste programma's, maar naar mijn mening wel de beste.
Dat moet je me eens uitleggen wat je zoal wel kunt met azureus en niet met utorrent (betere controle over torrents)?

Het verschil in energieverbruik tussen utorrent en azureus lijkt me verwaarloosbaar. Tenzij azureus bv ivm zaken als speedstep en CnQ de cpu capaciteit omhoog jaagt.

Win = uTorrent
Linux/ubuntu = Ktorent
Oud 3 March 2009, 18:54   #19
Yourwebhoster
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Dat moet je me eens uitleggen wat je zoal wel kunt met azureus en niet met utorrent (betere controle over torrents)?

Het verschil in energieverbruik tussen utorrent en azureus lijkt me verwaarloosbaar. Tenzij azureus bv ivm zaken als speedstep en CnQ de cpu capaciteit omhoog jaagt.

Win = uTorrent
Linux/ubuntu = Ktorent
Het topic is al even oud en ik reageerde alleen maar om de topic bumper te corrigeren Verdere discussie lijkt me niet nodig gezien de leeftijd....
Yourwebhoster is offline  
Oud 3 March 2009, 19:11   #20
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me toch niet een al te grote moeite. Daarnaast worden topics voor een reden niet gesloten enwel zodat er op een later tijdstip toevoegingen gedaan kunnen worden. Zoals je kunt zien is utorrent nog altijd het nr1 torrent programmaatje.
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten