advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 14 March 2012, 16:48   #1
Dfreak
Just Joined!

Standaard Seagate Momentus XT

Ik heb deze week een Seagate ST95005620AS harde schijf aangekocht. Dit is een harde schijf van 500GB met 4 GB solid state memory. Het zou een soort kruising zijn tussen een gewone HDD en SSD.

Ik mijn vaste PC thuis heb ik een SSD zitten van OCZ, ik herinner mij dat ik Windows 7 toen geoptimaliseerd heb voor de snelheidswinst en om de levensduur van de SSD te verlengen. Het optimaliseren bestond toen uit het uitschakelen van indexeren, herstelpunten, defragmentatie, ...

Nu is mijn vraag of voor deze Seagate Momentus schijf dergelijke handelingen ook nodig zijn voor de levensduur en snelheid?
En is het belangrijk om Windows 7 in AHCI mode te draaien (wat aangeraden is voor SSD's)?

Laatst gewijzigd door Dfreak : 14 March 2012 om 16:53
Dfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2012, 20:53   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien werkt de schijf hoofdzakelijk als een reguliere HD en werkt dat SSD deel als een vergroot stuk cache. Dus lijkt me dat je 'm ook kunt behandelen als een gewone HD. Al je data staat dan ook op de HD en veel gebruikte data wordt gekopieerd naar de SSD zodat het niet meer gebruikt hoeft te worden op de HD zelf. Een defragmenteer opdracht zal dus ook niet op het SSD deel van toepassing zijn.

Ik zou wel AHCI gebruiken voor NCQ support.
Oud 27 March 2012, 21:23   #3
Dfreak
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Zo te zien werkt de schijf hoofdzakelijk als een reguliere HD en werkt dat SSD deel als een vergroot stuk cache. Dus lijkt me dat je 'm ook kunt behandelen als een gewone HD. Al je data staat dan ook op de HD en veel gebruikte data wordt gekopieerd naar de SSD zodat het niet meer gebruikt hoeft te worden op de HD zelf. Een defragmenteer opdracht zal dus ook niet op het SSD deel van toepassing zijn.

Ik zou wel AHCI gebruiken voor NCQ support.
Bedankt voor je antwoord.

De laptop is volledig up-and-running met de juiste instellingen
Dfreak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten