advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Linux

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 26 January 2007, 19:46   #11
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Dat de Linux programmeurs programmeren uit passie en die van Microsoft voor hun brood is ook een verschil wat je terugziet...

Het is nu eenmaal wat je zelf wilt. Dat Linux goedkoper is is zeker, maar het heeft zeker een groot voordeel wat hier wordt veregeten. Enig idee hoeveel systeembronnen Linux neemt in vergelijking met Windows... Veel minder ja.

Dat Chiwa nou geen stap opzij wil zetten en aan zijn eigen standpunt vasthoud dat Windows beter is moet hij weten.
Oud 26 January 2007, 19:58   #12
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ktf Bekijk bericht
Dat de Linux programmeurs programmeren uit passie en die van Microsoft voor hun brood is ook een verschil wat je terugziet...
Juist! In veel gevallen wel, vooral bij de eigen projecten als Beryl

Citaat:
Het is nu eenmaal wat je zelf wilt. Dat Linux goedkoper is is zeker, maar het heeft zeker een groot voordeel wat hier wordt veregeten.
Het ligt aan de eisen, de ene keer is Linux goedkoper op lange termijn, de andere keer Windows.

Citaat:
Enig idee hoeveel systeembronnen Linux neemt in vergelijking met Windows... Veel minder ja.
Ligt ook net aan de instellingen, maar over het algemeen heb je gelijk.

Citaat:
Dat Chiwa nou geen stap opzij wil zetten en aan zijn eigen standpunt vasthoud dat Windows beter is moet hij weten.
Het valt me ook mee dat hij geen MAC OS X gebruiker is, meestal hebben
die dit soort gedrag. Maar dan weer, MAC OS X is ook een Unix systeem.

YevgenyQuinne is offline  
Oud 26 January 2007, 22:21   #13
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

We reageren op Chiwa alleen omdat hij het graag uit lokt. Daarom waren mijn reacties een ietwat sarcastisch.
Als je eerdere posts van hem leest over Linux weet je het ook. De ene keer is hij zogenaamd pro en de andere keer zogenaamd con.
Verstokte MS gebruiker waarschijnlijk die niet wil/kan zien wat velen al wel gezien hebben.
pol528 is offline  
Oud 26 January 2007, 23:04   #14
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YevgenyQuinne Bekijk bericht
Het valt me ook mee dat hij geen MAC OS X gebruiker is, meestal hebben
die dit soort gedrag. Maar dan weer, MAC OS X is ook een Unix systeem.
Wat voor gedrag ???

Ik denk trouwens dat alle gebruikers van een bepaald OS over ??n kam scheren een iets te simplistische veralgemening is...

Doordat ik in de loop der jaren een hele hoop besturingssystemen heb uitgeprobeerd (DOS versies 3.3 tot 6.3, windows 3.1 en 3.11 (zelfs heel even 1.0 maar dat was nog zonder grafische schil), win95, 98, 2000, OS2 warp 3.0 en 4.0, verschillende linuxvarianten en nu MacOS X) ben ik (denk ik) goed geplaatst om te kunnen zeggen dat (vermeende) concurrenten elkaars producten goed in het oog houden en de dingen die hen handig of populair lijken (proberen te) kopi?ren en/of verbeteren...

Bij OS'en waar dat mogelijk is zullen er altijd gebruikers zijn die om welke reden dan ook (liever de stabilitiet van het ene maar look&feel van een andere bijv.) de mogelijkheid voorzien om de UI van een ander systeem na te bootsen. Zo zat bij SuSE 6.0 al een window manager die de vensters er als die van windows (ik denk 95 toen) liet uitzien en kon je op internet zonder probleem andere window managers vinden die MacOS of zelfs aspecten uit sf series en films nabootsen.
Oud 26 January 2007, 23:23   #15
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvanvoor Bekijk bericht
Wat voor gedrag ???
Apple gebruikers hebben naar mijn mening een obsessie naar hun besturingssysteem toe. Alles is zo simpel en werkt zo perfect. Als je kijkt naar Apple reclames zal je wel zien wat ik bedoel. (En dan niet aankomen met het is reclame)
Citaat:
Ik denk trouwens dat alle gebruikers van een bepaald OS over ??n kam scheren een iets te simplistische veralgemening is...
Ik bedoelde niet om alle gebruikers over een kam te scheren maar veel Apple gebruikers vinden hun systeem erg fantastisch en hebben er een obsessie van. In Nederland is dit gedrag minder, maar in het buitenland wel wat meer.

Citaat:
Doordat ik in de loop der jaren een hele hoop besturingssystemen heb uitgeprobeerd (DOS versies 3.3 tot 6.3, windows 3.1 en 3.11 (zelfs heel even 1.0 maar dat was nog zonder grafische schil), win95, 98, 2000, OS2 warp 3.0 en 4.0, verschillende linuxvarianten en nu MacOS X) ben ik (denk ik) goed geplaatst om te kunnen zeggen dat (vermeende) concurrenten elkaars producten goed in het oog houden en de dingen die hen handig of populair lijken (proberen te) kopi?ren en/of verbeteren...
Juist, maar de redenatie van Chiwa om te zeggen dat Linux een kopie van Aero heeft gemaakt is geheel fout. Ik zeg niet dat er enkele dingen uit Aero zijn opgenomen in de Windows Managers Beryl, Compiz of de 3D omgeving Looking Glass. Maar ze zijn geen direct kopie ervan.

Citaat:
Bij OS'en waar dat mogelijk is zullen er altijd gebruikers zijn die om welke reden dan ook (liever de stabilitiet van het ene maar look&feel van een andere bijv.) de mogelijkheid voorzien om de UI van een ander systeem na te bootsen.
Dat heb je juist.

Citaat:
Zo zat bij SuSE 6.0 al een window manager die de vensters er als die van windows (ik denk 95 toen) liet uitzien.
Lijkt mij tegenwoordig een skin, maar het kan zijn dat het inderdaad een WM was.

Citaat:
en kon je op internet zonder probleem andere window managers vinden die MacOS of zelfs aspecten uit sf series en films nabootsen.
Uhu, aanvullende informatie neem ik aan?

YevgenyQuinne is offline  
Oud 27 January 2007, 00:05   #16
pol528
PCM Lord

Standaard

Wanneer je desktop OSsen gaat vergelijken is er maar ??n waarheid.
Als je welk besturingssysteem dan ook vraagt wat de beste weg van A naar B is komen ze met hetzelfde antwoord.
Gebruiksvriendelijk een PC besturen kent dus ook maar een antwoord.
Amiga met de Workbench, Glance uit de dostijd. Als je knoppen geen kader geeft is het een icoon, als je twee iconen aan elkaar zet is het al een balk aan het worden.
Een auto ziet er in Afrika hetzelfde uit als hier in Europa of daar in Amerika, modellen en kleuren zijn iets anders, maar ze brengen ons van A naar B met hetzelfde principe.
Wat we ook gebruiken, keuzes zijn persoonlijk, motieven hangen van je wensen en eisen af.
pol528 is offline  
Oud 27 January 2007, 12:20   #17
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol528 Bekijk bericht
...
Ik kan me hier wel in vinden ja.

YevgenyQuinne is offline  
Oud 27 January 2007, 12:49   #18
Chiwa
PCM Lord

Standaard

Ik kan me alleen vinden in een werkende PC.
Zonder in eindeloos geexpirimenteer te moeten vervallen.

Heeft niks met voorkeuren te maken, maar als mensen nou eens zouden inzien dat het zg. gratis Linux en het je daarin jaren verdiepen via vele fora en info sites datzelfde zouden doen met Windows© dan was het allemaal een stuk duidelijker. Maar als er Microsoft® op staat, schijnt er ineens een anti groep te onstaan.
Chiwa is offline  
Oud 27 January 2007, 13:00   #19
pol528
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Heeft niks met voorkeuren te maken, maar als mensen nou eens zouden inzien dat het zg. gratis Linux en het je daarin jaren verdiepen via vele fora en info sites datzelfde zouden doen met Windows? dan was het allemaal een stuk duidelijker.
Beste Chiwa, als je in jouw stelling Windows en Linux omdraait krijg je hetzelfde.
Het komt gewoon op hetzelfde neer, of je steekt tijd in Windows of je steekt tijd in Linux.

Je kunt ook je tijd besteden aan fora waar je een eindeloze discussie probeert te laten lopen zonder echt op de hoogte te zijn. Dit vind ik dan verloren tijd.

Ik vind dat je vanuit welk kamp dan ook respect moet hebben voor de mening van een ander, doelloos opmerkingen neergooien en niet onderbouwde meningen spuien tonen een wrange beeldvorming, wat voor ernstigs is er in je leven gebeurd dat je anderen zo toe spreekt. (schrijft)
pol528 is offline  
Oud 27 January 2007, 13:03   #20
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiwa Bekijk bericht
Ik kan me alleen vinden in een werkende PC.
Zonder in eindeloos geexpirimenteer te moeten vervallen.
Je bent dan een gebruiker, geen computeraar.

Citaat:
Heeft niks met voorkeuren te maken
De interface wel! ik pas mijn interface in Windows en Gnome (linux) altijd aan naar mijn voorkeuren.

Citaat:
, maar als mensen nou eens zouden inzien dat het zg. gratis Linux en het je daarin jaren verdiepen via vele fora en info sites datzelfde zouden doen met Windows? dan was het allemaal een stuk duidelijker.
Je hoeft je geen jaren te verdiepen in Linux. Als jij een voorgeinstalleerde Linux distributie hebt en geen speciale wensen heb je geen problemen.
Wil je iets anders neem dan een distributie met KDE, alles kan via de GUI. Geen of erg weinig gezeik met de Console.

Een probleem dat Linux wel heeft is dat sommige software niet beschikbaar, of in ieder geval legaal beschikbaar is. Video codecs zijn en heikel punt bijvoorbeeld, maar dit is alleen omdat dit vanwege patenten en Closed Source niet vrij beschikbaar wordt gemaakt.

Mensen gaan juist naar forums en lezen voor jaren documentatie omdat ze het leuk vinden, leuk om dingen te ontdekken, leuk om te experimenteren.

Citaat:
Maar als er Microsoft? op staat, schijnt er ineens een anti groep te onstaan.
Ben ik anti-Microsoft? Nee, ik gebruik ook XP en ben er tevreden mee.
Geef ik aan waar Microsoft en Linux fout gaan, ja. Ik vind dat er ook dingen in Linux verkeerd worden aangepakt. Maar als iemand gaat zeggen dat Linux Windows kopieert dan wil ik wel duidelijk maken dat het niet zo is. In Vista is juist veel gekopieerd van Apple en Linux.

YevgenyQuinne is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten