advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Mac OS X

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 August 2011, 16:05   #1
derocker
Guest

Standaard Externe harde schijf partitioneren voor Mac / Windows?

Is het mogelijk om een externe harddisk waarop al "Windows gegevens" op staan in 2 of 3 stukken te partitioneren, met behoud van de "Windows gegevens"? Een van de andere partities moet voor "Mac OS Snow Leopard" bereikbaar zijn.
Ik persoonlijk ken praktisch niets van "Apple", t.t.z. dit is een toepassing voor
iemand anders zijn Pc en MAC. Maar die persoon heeft zijn MAC nog maar zeer recent.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2011, 19:17   #2
BlackiE
PCM Lord

BlackiE's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is dit wel mogelijk. 2 lege partitie maken, 1 formatteren met Windows en de andere met de Mac.

Ik denk dat geheel formatteren naar FAT alle 2 systemen de partitie herkend, handig voor foto's bijv. Standaard zijn deze van de fabriek zo. Met een simpel programmatje kan je deze weer compleet formatteren, omdat Windows tot 128Gb (geloof ik zo ff) doet.
BlackiE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2011, 12:16   #3
derocker
Guest

Standaard [opgelost]

Ik heb de easeus partition master gedownload en ge?nstalleerd op mijn PC.
Daarna heb ik mijn Externe HD aangesloten. Deze stond op NTSF. Deze Partitie heb ik verkleind en van hetgeen er over was heb ik een mooie FAT 32 partitie gemaakt. Ik heb mijn PC terug gereboot, daarna heb ik de externe HD gecontroleerd. De ene partitie (mijn Windows gedeelte) is nog altijd NTSF en de andere (zogenaamd MAC gedeelte) is FAT 32.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2011, 11:12   #4
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

Als de snow leopard schijf niet vanuit windows toegankelijk moet zijn zou ik die persoonlijk vanuit OS X (disk utility) formatteren als MAC OS Extended (dat verbetert hoogstwaarschijnlijk de prestaties en dan zit je niet me de 4GB bestandsbeperking)
Oud 18 September 2011, 19:18   #5
derocker
Guest

Standaard [opgelost]

Ik heb ondertussen een CD met "Gparted" op. Daarmee kan ik de andere partitie onder "hfs+" formatteren. Ik vermoed dat dit hetzelfde resultaat geeft? Bedankt voor de sugestie.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2011, 21:34   #6
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

HFS+ is inderdaad hetzelfde als Mac OS extended.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten