advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 April 2011, 00:57   #1
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Standaard IE 9 onder Vista Home te rigoreus opgeschoond?

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Voor een kennis heb ik diens steeds trager wordende systeem (draait onder Vista Home edition) met Ccleaner getracht op te schonen. Dat leek ook prima te zijn gelukt, maar nadat ik hem met een werkend systeem had verlaten werd ik een dag later gebeld met de vraag nog eens te komen kijken omdat Internet Explorer 9 niet meer wilde werken... Ik er naar toe en inderdaad, de webbrowser geeft na het intoetsen van een willekeurig webadres geen enkele pagina meer weer. Tevens zag ik dat in de webbrowser onder "extra" en "internetopties" diverse mogelijkheden disabled waren... Kennelijk heb ik Ccleaner diens werk iets te grondig laten doen?

W?l is er nog steeds een goede internetverbinging aanwezig... Het updaten van bijvoorbeeld Malwarebytes geeft geen enkelprobleem terwijl Norton AntiVirus ook nog steeds kan worden bijgewerkt!

Mijn vraag:
Ben ik nu gedwongen een andere browser (bijv. Firefox) te installeren of kan ik met behulp van een USB-stick ergens een "losse" versie van IE.9 vandaan halen en deze file opnieuw, onder Vista, over de huidige IE.9 heen installeren?

Groeten,
Hans G.

Laatst gewijzigd door HansG : 15 April 2011 om 02:06
HansG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2011, 00:11   #2
ceex
PCM Lord

Standaard

?k zou maar eens systeemherstel doen, lijkt me makkelijkst om te beginnen
ceex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2011, 10:39   #3
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Hartelijk dank voor de (door mij vergeten) tip. Stom.... niet aan gedacht alhoewel ik betwijfel of dit zal helpen. Het heeft er alle schijn van dat er iets compleet is verdwenen en zou dit via systeemherstel dan ook weer terugkomen? Maar goed, niet geschoten is altijd mis

Hoe dan ook, ik moet tot a.s. dinsdag wachten omdat het de computer van een kennis betreft die dinsdag pas weer aanwezig)

Ik laat nog w?l weten of het gelukt is

Groeten,
Hans
Oud 18 April 2011, 13:52   #4
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Het hoeft niet aan CCleaner te liggen, Hans. Internet Explorer raakt wel eens vaker de weg kwijt en geeft dan allerlei foutmeldingen of weigert gewoon dienst.
Je zegt dat bij de internetopties verschillende mogelijkheden disabled zijn. Kun je Internet Explorer nog wel opnieuw instellen: Extra > Internetopties > Geavanceerd > Opnieuw instellen.
Je krijgt dan de vraag of je dat echt wel wilt. Antwoord bevestigend en laat Internet Explorer zichzelf repareren.

Anekdote: vanmorgen nog werd ik opgebeld door mijn 81-jarige schoonmoeder. Ze kon niet meer bij haar Hotmail. Als ze dat probeerde werd Internet Explorer 'vanwege een fout' afgesloten. Het Opnieuw instellen van Internet Explorer loste het probleem op. Nee, dat heeft ze niet zelf hoeven doen. Deed ik even voor haar, nadat ik haar pc had overgenomen via TeamViewer, een ideaal programma om op afstand mensen te helpen die problemen met hun pc hebben.
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2011, 13:37   #5
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Standaard

G??n van de geadviseerde opties hebben geholpen. Ook de ultime poging om het systeem vanaf een kleine aparte partitie (welke tijdens de oorspronkelijke installatie was aangemaakt) te herstellen lukte niet.

Het betreft hier een DELL laptop met eigen bijgeleverde software.
De eigenaar gaf aan al vanaf begin dit jaar problemen met het systeem te hebben. Hij gaf 2 voorbeelden: Het gebruik van een USB-stick was al niet meer mogelijk en het verwijderen van bestanden via de prullebak duurde altijd extreem lang.

Mijzelf viel nog op dat NortonAntivirus herhaaldelijk de melding gaf dat het programma niet compatible was met het systeem. Een Live Update heeft hieraan niets kunnen veranderen. In overleg met de eigenaar besloten vanaf de originele DELL installatie schijven VISTA Home 32-bit opnieuw te installeren ?n (omdat NortonAntiVirus over 2 maanden t?ch verlengd zou moeten worden) te kiezen voor AVG-antivirus (waren we in ??n klap van alle ellende af dacht ik).

Zo gezegd zo gedaan. Partitioneren vanaf de bijgeleverde CD (DELL-Media en nog wat CD) was geen probleem. Vervolgens de originele VISTA Home 32-bit versie installeren. Er leek geen vuiltje aan de lucht tot aan ongeveer 75/80 % van de installatieprocedure, daar hield de installatie en schijfactiviteit op.

Vruchteloos dit proces talloze malen herhaald maar verder kwam ik niet. Een medewerker van de DELL helpdesk adviseerde tijdens set-up de diagnostics tool te draaien om te kijken welke errorcode werd gegeven. Online was dan de "oplossing" te vinden. Enfin, het was errorcode 300 welke verwees naar de videokaart. Op de DELL website stond dat bij DELL "desktop computers" dan de videokaart moest worden verwijderd en herplaatst. Geen woord over hoe dit bij een Laptop moest (mogelijk hetzelfde?). Op deze manier komen/kwamen we dus ook niet verder. Vandaag gaat de eigenaar enkele weken met vakantie en gaat na terugkeer opnieuw contact opnemen met DELL.

Hij is er een beetje bang voor dat DELL voor de noodzakelijk geworden reparatie de hoofdprijs gaat vragen en daarom adviseerde ik hem vooraf een (ruwe) schatting van de onkosten op te vragen. Niet in de laatste plaats omdat de prijs van een nieuwe Laptop vandaag de dag mogelijk in de buurt komt van de reparatiekosten...

In ieder geval zal de afloop van dit grapje nog wekenlang op zich laten wachten en voel ik me beroerd omdat ik hem met een simpele nieuwe Windows-installatie niet heb kunnen helpen...

Iedereen bedankt voor het meedenken en een fijne Paasdagen toegewenst.

Groeten,
Hans

Laatst gewijzigd door HansG : 21 April 2011 om 13:39
Oud 13 May 2011, 21:20   #6
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Er is alweer wat tijd verstreken...

Mijn kennis is vorig weekend weer van diens vakantie thuisgekomen en heeft nadat wij v??r zijn vakantie vruchteloos alle tips van de Dell Helpdesk hadden uitgevoerd, nogmaals naar Dell gebeld (voor de zoveelste maal diens verhaal gedaan).

Tot zijn opluchting (en mijn verbazing) Kreeg hij te horen dat hij de Laptop kosteloos naar Dell kon opsturen en dat er tevens een kosteloze reparatie op zou volgen... Mijn verbazing vloeit voort uit het feit dat Dell de klant bijna twee weken (via langdurige telefoongespreken) liet aanmodderen en dan toch uiteindelijk de klantvriendelijkheid hervond. Prima actie natuurlijk, alleen blijft de vraag waarom dit niet iets sneller beslist werd omdat het van meet af aan duidelijk was dat de klant z?lf het probleem van zijn levensdagen niet (meer)zou kunnen oplossen...

Maar nogmaal: T?ch een goede "gratis" move van Dell
Oud 16 May 2011, 09:04   #7
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

Dit is denk ik voornamelijk om kosten te besparen. Ze proberen via de helpdesk alles om te voorkomen dat hij moet worden opgestuurd. Klanten bellen soms voor de meeste simpele dingen: geval "zit de stekker er wel in?" enz enz.

Ik heb zelf op de helpdesk van en grote organisatie gewerkt, ik deed daar de buitendienst en wij werden pas op het laatste moment opgetrommeld, als het echt niet anders kon. En dat kost geld, en een klant die langer moet wachten omdat hij zijn product kwijt is..

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2011, 10:28   #8
HansG
PCM Enthusiast

HansG's schermafbeelding

Dag miesjel,

Deze argumentatie begrijp ik heel goed, maar in dit geval had de klant al talloze malen (op verschillende dagen m?t en zonder hulp) de telefonische instructies uitgevoerd Daarom had een besluitvaardiger beleid van Dell wat eleganter overgekomen.

Een mogelijkheid waarom dit niet gebeurde zou kunnen zijn dat de pechvogel steeds weer een andere medewerker aan de telefoon kreeg. W?l werden diens gegevens (lees problemen) na ieder telefoontje opgeslagen. Hierdoor wisten de Helpdeskmedewerkers heel goed dat e.a. niet zo'n simpel gevalletje was als waarop jij doelde.

Groeten,
Hans
Oud 16 May 2011, 13:37   #9
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

Dat klopt, maar dan nog is het een hele operatie om een laptop bij hun te krijgen, te repareren en weer terug te sturen. Dus is de klant langer zijn of haar spullen kwijt. En dat willen ze kosten wat kost voorkomen want dat is last voor beide partijen.

Het is overigens mogelijk (weet niet of dit alleen voor bedrijven en scholen is) om een soort verkzering erbij te kopen, dan komen ze aan huis je laptop repareren (indien mogelijk uiteraard)

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten