Los bericht bekijken
Oud 26 March 2012, 01:25   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Denk niet dat 1GB gaat werken.
Zo heb ik bv deze waarschuwing nog kunnen vinden naast dat er vrij duidelijk staat dat er max 512MB aan ram in kan.
Citaat:
Although it is physically possible to install more memory, the system will only recognize the maximum listed. Installing more memory may cause major problems. Consult the system's manufacturer for more information.System only supports four rows of PC133. More than that and the memory will run at 100MHz. For example a double sided and two single sided PC133 modules would use 4 rows. If you install another PC133 module in there, the memory will all run at 100MHz.
Trouwens win7 + maar 512MB ram, ik zou het niet doen. Dan is je pc constant met de page file bezig wat natuurlijk de snelheid van een pc alles behalve bevordert. Zelfs voor XP is 512 weinig. Win 7 idled gem tussen de 1~1.5GB, XP rond de 700MB. Of je moet een of andere uitgeklede versie gebruiken maar dan loop je vaak toch wel weer tegen zaken aan die eruit gesloopt zijn.

Wat wil je trouwens met die pc gaan doen? Lijkt me dat er tegenwoordig niet zo gek veel meer mee is aan te vangen. Ik weet niet precies om welke hardware het verder gaat maar als je je bedenkt dat je toch zeker 400MHz nodig hebt om een DVD'tje fatsoenlijk af te kunnen spelen valt denk ik een eventuele media center doos af. Beetje browsen tegenwoordig slurpt heel wat ram dus zelfs dat zal met moeite gaan lijkt me. Wat blijft er dan nog over, niet veel iig.