Los bericht bekijken
Oud 29 April 2011, 13:45   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Als eerste muis vs tobo welke is nu echt het meest gebruikt
(het beeldscherm vind ik trouwens meer zoiets waar men wel wat meer aandacht aan mag besteden)

Mechanische tobo's maken toch best wel herrie over het algemeen? Irritante stoorfactor. Persoonlijk ben ik weg van de zogenaamde compact tobo's. Dus met zo'n schaar scharnier constructie onder de knoppen. Die vind ik nog het fijnste typen van al die knoppen die me de afgelopen jaren onder de vingers door gegaan zijn.

Ik vraag me trouwens af hoe je de lijn mechanisch tobo minder RSI trekt. Lijkt me voor je vingers toch gewoon dezelfde handeling ongeacht de constructie vd toetsen zelf. Daarbij komt nog dat een mechanische toets over het algemeen zwaarder is in te drukken (= meer inspanning...).

Trouwens als ik me niet vergis zijn de mechanische tobo's die vandaag de dag nog te krijgen zijn vaak onredelijk duur. Daarbij denk ik aan die cherry bordjes die meer dan 1€ per toets moeten kosten en je maakt mij niet wijs dat "basically" een plastic blokje met een veertje erin niet voor enkele centen per stuk geproduceerd kan worden.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 10 May 2011 om 00:34
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden