Los bericht bekijken
Oud 20 January 2011, 19:17   #1
Jptjee007
PCM Lord

Jptjee007's schermafbeelding

Standaard XBMC voor Ubuntu traag, eventueel alternatief

Hey,

Zal alles even in het kort uitleggen:
Na een Windows Home Server draaiende te hebben, wilde ik ook eens Linux proberen.
Had nog een oude PC staan, en die heb ik er maar even bij gepakt.
Linux draait nu (wat een heerlijk OS trouwens) en heb er XBMC opgezet om de server om te toveren in een soort van jukebox. Ben namelijk van plan om deze te koppelen aan me 3,5mm jack en hem vervolgens te gebruiken voor muziek, die ik vanaf mijn laptop ga bedienen. (Muziek zelf staat op server, niet op laptop)
Alleen nu werkt XBMC ontiegelijk sloom! (XBMC is wel op de goede manier ge?nstalleerd)
Als ik hem opstart, dan zie ik echt de tekst regels enzo onderaan allemaal voorbij komen met een snelheid van 7 seconden per letter ongeveer.
Nu heb ik 2 verhalen op Google gelezen: 1 vertelde dat Ubuntu zorgt voor de drivers, en de andere vertelde dat er drivers voor de grafische kaart ge?nstalleerd moesten worden.
Nou zit er een verouderde kaart in (Nvidia MX-400), dus de drivers zijn niet up to date om het zo maar te zeggen. Ook zijn die niet compatible met Ubuntu.

Bestaan er misschien andere muziekprogramma`s voor dit doeleinde?
Zoja, is het mogelijk dat programma op te laten starten wanneer de PC start ipv Ubuntu zoals XBMC dat kan? En is het ook mogelijk dit programma extern via een laptop te besturen?

Ik hoor graag van jullie!
Mvg JPtjee
Multimedia Notebook: ASUS M51TR-AP033CC (4GB geheugen, AMD Turion ZM82, 15.4" beeldscherm, 320GB Harddisk, Windows 7 Ultimate + Logitech Z-2300 Speakerset + Samsung Spinpoint F1 1TB via eSATA in externe behuizing.

LCD TV en optioneel laptopbeeldscherm: Samsung LE 32A552 (32" Full HD, 1080p, 16:9, 5ms, 3HDMI poorten) Analoog aangesloten + Xbox 360 via HDMI.
Jptjee007 is offline   Met citaat antwoorden