Los bericht bekijken
Oud 9 May 2011, 22:57   #5
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick_Janssen Bekijk bericht
Als artikel-idee zou ik graag een analyse zien van de verschillende mechanische toetsenborden die er bestaan
Uhmm... Wat is er niet mechanisch aan de huidige toetsenborden dan? Mechanisch is "iets wat werkt met beweging" (ik studeer zelf mechanica) en elk toetsenbord waarbij je een toets daadwerkelijk indrukt is mechanisch te noemen. Onder niet-mechanische toetsenborden vallen dus touchscreens en lasertoetsenborden, maar die rubber-domed of notebooktoetsenborden zijn wel degelijk mechanisch.

Daarbij, als we even afzien van het bovenstaande, je vraagt een artikel aan maar je weet er blijkbaar zelf ook al wat van. Hoe kan het dat dat wat onder de toets zit (en alleen maar het gevoel van het typen aanpast) RSI-klachten verminderen? Die bottom out kan ik nog wel inkomen, maar is dat nu het enige? Ik breng zelf heel wat uurtjes per dag achter mijn laptoptoetsenbord door, ik zou dat toch echt niet 'inferieur' willen noemen, en daar sla ik ook de toets niet helemaal tot de bodem, ik druk gewoon net zo hard tot ie doorschiet, en dan heb je ook niet de klap op de vinger van het tegen de bodemplaat aanslaan.

Laatst gewijzigd door ktf : 9 May 2011 om 22:59
ktf is offline   Met citaat antwoorden