Los bericht bekijken
Oud 15 September 2011, 01:16   #3
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Gerhard, je schrijft dat je de toetsenbordinstelling hebt nagekeken. Ik neem aan dat je dat op beide accounts hebt gedaan en dat ze op jouw account en op het account van je vrouw dus exact gelijk zijn: invoertaal Nederlands en toetsenbordindeling Verenigde Staten (internationaal). Ik ga er ook vanuit dat je eventueel aanwezige andere talen en indelingen hebt verwijderd.
Zo ja, dan ligt het niet aan je toetsenbord. Punt uit!
Waar dan wel aan? Ik denk dat je de mogelijke oorzaak zelf al (tijdens je zoektocht op internet) gevonden hebt: malware in de vorm van bij voorbeeld een keylogger. Die kan actief zijn op het account van je vrouw (omdat zij hem per ongeluk heeft binnengehaald) en niet op jouw account.
Verwijderen van een keylogger zou mogelijk moeten zijn door een volledige scan met een goede virusscanner. Probeer anders ook Malwarebytes Anti-Malware Free. Met dat gratis antimalware programma heb ik al heel wat narigheid verwijderd van pc's van vrienden en collega's...
Start bij voorkeur de pc op in veilige modus voordat je gaat scannen. Dan starten er zo weinig mogelijk programma's en diensten op en is er een kans dat de malware/keylogger nog niet actief is, zodat hij makkelijker verwijderd kan worden.
Succes!
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden