Discussie: Grafische kaart
Los bericht bekijken
Oud 27 July 2011, 15:58   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik zou gewoon het gehele pakketje installeren.
- ATI beeldschermprogramma's (nodig anders geen goed beeld), NET 2.0 (veel software heeft dit nodig), DirectX (ook buiten games wordt dit gebruikt), ATI AVIVO (verbetert video weergave), Catalyst Control Center (om instellingen te doen aan genoemde onderdelen). Zijn toch dingen die handig zijn, misschien vaker gebruikt dan alleen bij games.
- Alleen dat ATI Parental Control Center lijkt me nogal overbodige troep. Maar kan gerust ge?nstalleerd worden, je hoeft het niet te gebruiken / aan te zetten.

Ja als je het netjes wilt aanpakken verwijder je eerst de oude drivers, eventueel icm driver sweeper. Maar eerlijk gezegd heb ik het al tijden niet meer "netjes" gedaan zonder dat het problemen heeft opgeleverd (dus pc uit nieuwe kaart erin pc weer opstarten en bijbehorende drivers nieuwe kaart installeren).

p.s. Dat wat je aangeeft als de oude kaart klopt niet, je haalt namelijk de controller aan waar je HD's ed op aangesloten zitten (U-ATA...). IntelR 82801G is de chipset naam, omvat dus meerdere onderdelen op je moederbord. Niet dat dit verder wat uitmaakt voor het bovenstaande maar dat je het ff weet.