Los bericht bekijken
Oud 12 February 2012, 23:04   #3
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Een goede uitleg, maar ik geloof lang niet alles. Grote twijfels heb ik of alles werkelijk zo gaat en zal uitwerken als er staat. Ik heb ook een gedeelte van de handleiding gelezen en als je zoveel pagina's nodig hebt om zaken duidelijk te maken dat zet ik daar grote vraagtekens bij. Men weet blijkbaar zelf niet welke optie de beste is.

Nergens kan ik vinden en dat is in de praktijk al meerdere malen gebleken dat vrijwel alle defragmenteerprpgrogramma's niet kunnen omgaan met de grote blokken van de 'back-ups'. Deze worden natuurlijk regelmatig verwijderd en nieuwe back-ups toegevoegd, laat staan dat deze blokken gesloten zijn.

Maar goed, ik zou niet weten waar ik er groot voordeel uit kan halen. Mijn systeem met twee spinpoints en SSD is snel en als ik uren eerst uit moet gaan zoeken wat het beste is en of het werkt dan heb ik er geen belang bij. Kenmerk van een goed programma is dat het zelf de zaak analyseert en regelt opdat je er geen werk mee hebt.

In principe is die Zone-indeling achterhaald, immers men gebruikt vaak een SSD voor het besturingssysteem en programma's en data zet men op andere HDD's. Hoe wil je die dan indelen? Nee, ik zou echt niet weten wat ik dan exact moet doen. Ik heb een SSD en twee Spinpoints. Als ik honderd mogelijkheden heb dan begin ik er niet aan. Ik heb al een keer gehad dat een defragmenteerprogramma zo aan het prutsen ging dat de schijf onbruikbaar werd.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden