Los bericht bekijken
Oud 14 February 2012, 20:33   #7
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ktf Bekijk bericht
Punt is, Microsoft beweerde toen dat ze met NTFS het fragmentatie probleem opgelost was. Niet dus. Ik vind het trouwens sowieso belachelijk dat Microsoft er nog steeds last van heeft met zo'n berg aan betaalde programmeurs, in Linux (ext3 en ext4) heeft men al jaren geen defragmentatietools meer: fragmentatie zit bij mij altijd rond de 3%. Dat wordt namelijk voorkomen door slimme schrijf-systemen en daarmee een soort automatische offline defragmentatie.

Waarom kan Microsoft dat niet?
Toch vrij veel fragmentatie hoor 3% gezien de grootte van HD's tegenwoordig. Dat kan ik niet opgelost noemen (hoewel fragmentatie dichter op elkaar wordt geprobeerd te zetten bij ext3 en 4). De werking van een HD op zich zorgt gewoon op den duur voor fragmentatie, dat kan enkel vertraagd worden door slimme systeempjes maar niet voorkomen worden. Bij ext4 was trouwens weer de bedoeling er wel een defragmenter voor te ontwikkelen wat ook gebeurt is maar dat is geloof ik een beetje gestagneerd (e4defrag, zie niet veel ontwikkeling meer na 2008) maar er zijn er wel een paar.