advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 mei 2007, 15:13   #1
Groentje
Just Joined!

Standaard Problemen met Internet Explorer 7 in Vista

Hallo,

Ik draai de (Nederlandse) 32 bits "Ultimate" versie van Windows Vista en ik heb constant problemen met Internet Explorer 7.

Ik krijg tijdens het surfen vaak de foutmelding "Internet Explorer reageert niet" waarbij het venster "vast" slaat en ik niks anders kan doen dan het venster sluiten en een nieuw IE7 venster openen.

Inmiddels heb ik Mozilla Firefox geinstalleerd en daarmee heb ik dit soort "shit" niet. Werkt allemaal prima.

Is er een mogelijkheid om Internet Explorer volledig uit Vista te verwijderen?
Ik heb hier al naar "gegoogled" en kwam op oplossingen uit via het configuratiescherm -> updates maar dit werkt bij mij niet. IE7 staat niet tussen mijn updates en ook niet in de lijst van geinstalleerde programma's.

Er moet toch een mogelijkheid zijn om IE7 volledig uit Vista te verwijderen, zodat ik eventueel een eerdere versie van IE kan installeren?

Kan iemand mij hier tips over geven? Vast bedankt!

Groeten,
Rene
Groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 16:44   #2
inday
PCM Newbie

Standaard

IE 7 is ingebakken in Windows, zou het niet zomaar verwijderen, indien het al lukt. Daarom had het ook mooier geweest dat het een apart installatie was geweest zoals Firefox en alle pakketten van derden.

Bovendien zal IE 6 of andere oudere versie niet compatible zijn met Vista.

Er zullen in de loop van tijd wel updates komen van Microsoft wanneer meerdere gebruikers hetzelfde probleem als jouw hebben. Sta in zo'n geval als dit, wanneer Vista erom vraagt om bugs reporten naar Microsoft te sturen.

Een operating systeem moet geen applicaties mee installeren.

Laatst gewijzigd door inday : 20 mei 2007 om 16:57
inday is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:54   #3
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Zou misschien het volgende bericht het probleem kunnen zijn? Dit bericht kwam ik tegen op Security.nl.

Microsoft beveiligingsupdates slopen Internet Explorer 7
18 mei 2007 | Security.nl

Sommige Windows gebruikers konden na het installeren van de beveiligingsupdates van deze maand geen Internet Explorer 7 meer gebruiken, zo heeft Microsoft bevestigd. Na het installeren van de updates verscheen er tijdens het starten van Internet Explorer een waarschuwingsvenster. Als de gebruiker het venster sloot, kon de browser niet meer starten.

Het probleem met het waarschuwingsvenster doet zich alleen voor op machines waar de Temporary Internet Files is verplaatst. IE heeft niet de juiste toegangsrechten tot de nieuwe map, waardoor het de waarschuwing geeft en niet kan starten. De softwaregigant heeft het probleem nog in onderzoek, maar komt alvast met twee oplossingen.

De eerste is het terugzetten van de Temporary Internet Files map, de tweede oplossing is IE toegang tot de nieuwe map geven. Sommige gebruikers klagen dat zij de map helemaal niet verplaatst hebben. Volgens Ottmar Freudenberger zit het probleem in de 'PhishingFilter' submap. Door deze map te verwijderen wordt het probleem wel opgelost.
Oud 20 mei 2007, 20:16   #4
Mamamegs
Just Joined!

Mamamegs's schermafbeelding

Exclamation

Probeer IE7 eens zonder invoegtoepassingen. Als het nu wel allemaal goed gaat schakel ze dan ??n voor ??n weer in, totdat je de boosdoener te pakken hebt.
Mamamegs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 20:45   #5
lexaldo
Just Joined!

lexaldo's schermafbeelding

Standaard

Na ook wat last met IE te hebben gehad, heb ik Firefox genomen (veel beter)
en heb ik IE uit mijn startmenu gehaald en ook van mijn bureaublad.
Hij ligt alleen nog tussen mijn Program Files. Ik heb weinig behoefte om hem ooit nog tot leven te wekken.
lexaldo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 23:44   #6
ate02
Just Joined!

Angry IE zit constant vast

Ik heb geen vista en heb precies hetzelfde probleem. Heb XP sp2. Ik heb de hele computer geformateerd en alles opnieuw erop gegooid. na 2 dagen heb ik weer hetzelfde probleem. Is dus geen vista probleem. Ga onderstaande adviezen uitproberen.
ate02 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 00:05   #7
ate02
Just Joined!

Standaard IE problemen uitluiten

problemen uitsluiten:

1. Tempory files daar ligt het niet aan want ik heb alles geformatteerd en oponieuw geinstalleerd.
2. Niet compatible met vista ook uitgesloten ik heb xp en hetzelfde probleem.

3. Mogelijk phising filter of invoegtoepassingen allemaal een voor een uitproberen volgens mij liep het bij mij ook vast na gegeven moment.

4. Fire fox installeren zonder enige programma van IE over te nemen werkt tot nu toe prima tot ik weet wat het probleem is.
ate02 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 21:16   #8
Leons
Just Joined!

Leons's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lexaldo Bekijk bericht
Na ook wat last met IE te hebben gehad, heb ik Firefox genomen (veel beter)
en heb ik IE uit mijn startmenu gehaald en ook van mijn bureaublad.
Hij ligt alleen nog tussen mijn Program Files. Ik heb weinig behoefte om hem ooit nog tot leven te wekken.
Kijk, dit hadden ook mijn woorden kunnen zijn. Ook al heb ik geen noemenswaardige problemen met I.E. 7. Ik geef duidelijk de voorkeur aan de Vuurvos, alleen al om het feit dat hij -tenminste bij mij- aanmerkelijk sneller werkt dan I.E. 7. En..-tenminste dat vind ik- stuk prettiger in de omgang is.

I.E. 7 ligt ergens in een 'hoekie' te wachten op die doodenkele site die nog niet goed werkt met de Vuurvos.
Dus..om die reden zou ik hem niet verwijderen. Waarvoor ook?
Leons is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten